Imperial LeBaron 1973 - nuoren miehen ensimmäinen oma auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ImpJay, 25.7.2019.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Niin, siis noissa Budd.jarrullisissa on tuo 0.87"..
    Vojakkerissa on ehka 25 tai jopa 32, mallista riippuen.
     
    ImpJay tykkää tästä.
  2. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    [​IMG]

    Kuva ei ole parasta laatua, mutta tämmöiset levyt siis.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei noi nyt pahalta näytä alkuunkaan vai onko jo kerran sorvattu ja paksuus loppuu?
     
  4. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    ongelma onkin toisella (apparin) puolella. Kaiketi jossain välissä ulompi jarrupala kulunut loppuun ja se on kaivanut pari uraa levyyn, sorvausvara täytyy vielä tutkia. Jarruosat vaihdetaan aina pareittain, joten kuskin puolen levy on menee myös vaihtoon, jos tähän pisteeseen joudun.

    Sinällään kiire ei ole, sillä ei tuota ilman vanteen irrotusta huomaa, mutta jo näin alustavasti aloitin salapoliisitutkinnan.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei sitä palaa edes ole välttämättä ajettu loppuun. Toiset palat on vaan sen verran epätasalaatusia että menee levyt urille. Myöskin ne urat jos menee paloissa tukkoon ni voi aiheuttaa levyjen uriutumista :)
     
    ImpJay tykkää tästä.
  6. Minusta pienet urat ei haittaa mitään. Kyllä sieltä jarrutehoa silti löytyy, koska se pala on muotounut sen levyn uran mukaan.

    Tosin yleensä ne urat alkaa vaan kertoo, että levy on elämää nähnyt ja kulumisrajat alkaa tulemaan vastaan.
     
    Camino'79 ja ImpJay tykkäävät tästä.
  7. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Hmm... aliravitun pankkitilin takia Caminon ohjeilla mennään.

    Kiitokset molemmille.:)
     
    palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuo Buddin levyjarru on ihan pirun hankala ja kallis ratkaisu. Kaikki osat kananhampaita. Buddissa ihan Omat alapallot ja niitäkin vain korjataan jos lähettää vanhat tilalle.
    Kun hommasin oman -68 Polaran, myyntikuvissa oli levyjarrullisen auton pääsylinteri. Vuonna 2010 buddin alalapallon hinta oli hiukka päälle 400$ Ketale ja levyjä ei silloinkaan saanut mistään.
    Kauppakirjaan kotimaiselle toimittajalle vaadin kauppahintaan kuuluvaksi v+o uuden alapallon. Välittäjäkään ei tiennyt mitkä jarrut oli edessä. Mainitsin Buddin hinnoista vasta kauppakirjan allekirjoittamisen jälkeen. Välittäjäkin innostui jarruista ihan eri malliin kun kuuli hinnat. No onneksi oli isot rummut edessä ja kauppaan tuli normaalit C- Kopan uudet alapallot. Jarrut päivitin -73 c-kopan levyjarrulliseen. Nyt on pirun hyvät jarrut.
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  9. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    [​IMG]

    Eilen piti peruutusvalot johdottaa oikeaan järjestykseen, jotta oikea ei toimita rekkarivalon virkaa.

    Ilmankos linssi on ottanut itseensä, jos valojen johdot ovat olleet väärin jo pitempään.
     
  10. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Ja mä oon sanonut, että ohjausboxi on ainut jäljellä oleva ABS-jarrujen osa...:oops:
    [​IMG]

    Tässä siis jarrulevyn ja vanteen nopeutta aikoinaan mitannut sensori etujarrun roiskesuojassa.

    PS. pyöränlaakerit vaihtuivat apparin puolelle eteen.
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuumittelin "päissäni", että älä hukkaa noita osia tuosta ABS-järjestelmästä. Elektroniikkaa saa nykyään monenmoista ja asiat kehittyy sekä halpenee. Joku päivä voi saada jonkun bittinikkarin muokkaamaan jonkin boksin jolla ohjaisi ABS järjestelmää.

    Olishan se räleetä sanoa että mun -73 Imperilalissa on toimiva ABS järjestelmä.
     
    isalmela ja Pertti K tykkäävät tästä.
  12. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Tuo on tehtävälistalla ilmastoinnin rinnalla, kunhan auto on muuten kunnossa. :)
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    @1320

    Lörpöttelin varttimailinn tuloksista läpiä päähäni, eli oikea aika aavistuksen kevyemmälle seiskakakkoselle (uutena) 16.6s/83mph...:oops:
     
    Muokattu: 21.8.2019
  14. 1320

    1320 Gearhead

    Aattelinkin, että vaikka isolla motilla onkin niin tuskin se ihan niin nopea on sentään. Tosin omakin veikkaus heitti näköjään sekunnilla, et ei sekään ihan nappiin osunut.:odwink:

    Ei siis kannata siltikään kylmäkyydillä haastaa liikennevaloskabaan kun sille tehdas lupailee rapiat 20 sekuntia varttimailille...:poff:
     
    Gary Grand ja ImpJay tykkäävät tästä.
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ei nää varttimailille oo tehty mutta ammuppa 80-100 nopeudesta missä alkaa oleen isolohko vasta kierrosalueella niin ei tartte jäädä jalkoihin. Ei ollu asiaa tollasella Dacia Lötkyllä ohi kun rupes vähän lapsettaan kotimatkalla. :rotfl:

    [​IMG]
     
    mikaa7146, palontie, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Näinhän se on. Kyllä meilläki hyökkää Craisu wanhus aika liukkaasti 80-100kmh vauhista ohi. Satkun vauhissa ku on jo 2800rpm ni makimmoilleen on vedot kohillaan.. :D

    Kerran sattu reissulla että ajeltiin rekan perässä joka sitten käänty myöhemmin edestä pois ja sillon meidänki vauhti tippu sinne 40-50kmh tuntumaan. Meidänki takana oli jokunen auto, joista joku olympiarengasvehjes tais olla heti takana. No peilistä näin ku valot vilahti että nyt se diudiu tuloo ohi, ja meillähän ei siis ollu kuin sen ehkä 60kmh vauhtia sillon. Noh, silmänräpäyksessä oikasin nilkkani, Craisu wanhus pudotti nopeesti kakkoselle ja kun isolohko mylväisi niin kuiva kovettunut rengas parkaisi hetken ja sitte lähettiin. Ei päässy diudiu kuin rinnalle ja kun vilkaisin sitä diudiun kuskia ni se oli ihan o_O:eek:.

    Pidin nilkkani suorana aina satasen vauhtiin asti ja siihen sitten löysäsin ja diudiu paineli onnellisesti horisonttia kohti.. :D

    Nojoo, ehkä siinä pääsin vähän yllättämään sen diudiun kuskin ja etu oli näin puolellani. Ja luultavasti meillä ei olisi ollut muussa tilanteessa jakoja..

    Parhaimmillaan tuossa on vedot jostain 50-60kmh vauhista jonnekin 130kmh vauhtiin asti. Jos saa hieman yllätysmomenttia avuksi ni kyllä sillä hauskoja o_O ilmeitä saa kanssa autoilijoilta. :D
     
    Satellite & Fury I '71, palontie, wilburi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Välillä oon jotain 100-120km/h ajaessa lähtenyt mitä lie kinneriä ohittamaan ja äkkiä mittari näyttää lähemmäs 150km/h ihan vahingossa. Oikeasti hiljainen se on 88km/h nopeudella. Oikein yllätti eilen Turpakäräjiltä tullessa.
     
    Pertti K ja palontie tykkäävät tästä.
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kyllä se iso autokin "kulkee" kun vaan sattuu sopiva kohde viereen....

    Heinäkuulla tultiin Virosta katsomasta Finland VS Baltic katuautokisoja.
    Oltiin laivalta tulossa ja Länsisatamasta kohti Mannerheimintietä. Hotelli Presidentin nurkalla uusi Lexuksen hybridi "maasturi" oikaisi ja meinasi kiilata Polaran kylkeen, T Ö Ö T T Ä S I N kunnolla jotta palasi omalle kaistalleen. Reippaasti kohti mannerheimintietä ja just ehdin kääntyä, mutta Lexus jäi Eduskuntatalon nurkalle seuraavalle kierrokselle vihreitä.
    Reijolankadun ristiksessä otin oikean kaistan jotta pääsee jatkamaan kohti 3-tietä ja "yllättäen" Lexus tuli haipakkaa viereen.
    Piru hiipi mieleen, että onkos Lexuksen kaapeleissa tarpeeksi kokoa...
    Reipas lähtö valoista ja Lexus Vihdin kaistaa vierellä, eikä ollut Lexuksella vilkku oikealle. Joten EN estänyt kaistanvaihtoa. Lexus himmasi ja tuli taakse, muuten olisi jakaja kolissut Lexuksen nokkaan. Seuraavissa valoissa katselin, että siellähän olikin kuskina ja repsikkana kaksi Afrikan sarven lahjaa. :p
    Etten vain olisi syyllistynyt rasistiseen tekoon...:D:D:D
     
    sleepercooler, ImpJay, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep ei se Chrysler 300 tai Sport Fury GT rapid transit nimitys ole ihan tuulesta temmattu. Kyllä tollanen fuselage 375hp koneella kirmaa ihan hyvin. Eikä se ole kuin muutaman kymmenen tai max 100kg painavempi kuin B-bodyt. Siis 2d. 4d luxusmaximus versiot sit erikseen.
    Ja ei noi uudet autot mitään kevyitä ole. -98 syncro Paskatti 1600kg. Nykyset isot autot on helposti sen 1800-2000kg.
     
    Muokattu: 22.8.2019
  20. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Jippii! :)
    [​IMG]

    Fender skirtit ovat jälleen kiinni kesäkuun alun episodin jälkeen. Alkuperäisillä kapseleilla ei toivottavasti tarvitse aloittaa lähtölaskentaa ihan heti.
     
    FuryIII '71, Gary Grand, mikaa7146 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!