Imperial

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 14.11.2002.

  1. Simo

    Simo 1st gear

    Mr Powerslide,

    missäpäin Satakuntaa tuo kuusnelonen oleilee? Laita vaikka yksitysviesti.
    Olis vaan mukava nähdä ko. laite :smile:

    Koskaan Suomeen rekisteröimätön 64 LeBaronkin täältäpäin löytynee, mutta sitäkään en ole nähnyt luonnossa.

    Simo
     
  2. Cuda

    Cuda 1st gear

    Mulle tarjottiin vuosi sitten ostettavaksi 1960 avo Imperialia. Tehty jotain 617 kpl. Olisi ollut suht edullinen. En tullut kuitenkaan ottaneeksi sitä koska pidän kuusykkösestä enemmän (niitähän taitaakin olla helppo löytää rätteinä hyviä halvalla :smile: ja samoin 1957-1959:seistä. Makuaisioitahan nämä toki ovat. Lähti muistaakseni jonnekin Turun suunnalle Vaasasta. Nyt niitä on siis suomessa (ainakin) kaksi. Se hienosti entisöity kullanvärinen punasisustainen ja tämä hiljattain uitettu.
     
  3. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Mikkelissä on yksi musta siisti -63 2dht Imperial Crown punaisella sisuksella. Ainut muutettu osa on tapaksin kansi, joka on vaihdettu roskapöntönkansi malliin.
    Auto ikivä kyllä ei ole ollut ajossa pariin vuoteen, koska omistajilla on muita kiireitä.

    Onkohan kukaan nähnyt sitä -61 avo Impukkaa, joka on jossakin pohjanmaalla? ollut rakenteilla vuosia. Olen itse kuullut parista ns. varmasta lähteestä, että tällainen peli löytyisi?
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Juu, kyllä Pekan kuusykkönen Pohjanmaalla pikkuhiljaa valmistuu. Kromiosat on ruuvattu kiinni, kunhan tulivat ensin takaisin noin kolmenvuoden Ruotsinkiertueen jälkeen..

    Pekka voisi varmaan itse kommentoida asiaa?

    Simo
     
  5. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    1970 Le baron Coupe olis ihan kivan näköinen laite näin isojen autojen ystävän mielestä.
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko nuo viestiketjun alussa olleen linkin takana sijainneet suomalaiset Imperial-sivut hengissä jossakin muussa osoitteessa, kun en ainakaan tuon linkin takaa niille päässyt.
     
  8. Simo

    Simo 1st gear

    Auto näyttäisi kyllä olevan 57. Alkuperäisen puskurin päälle on "kerätty´" jotain 57 Cadillacin puskurin näköisiä osia. Vilkutkin on siirretty pois puskurista ja kyljessä näyttää olevan jotain Buickin reikiä?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Auto on ostettu,tulee pääsemään jossain vaiheessa työnalle.
    Aloitin aiheen tän saman yksilön tiimoilta tossa alla
     
  11. Windsor

    Windsor Gearhead

    Lappeenrannassa on ´66 LeBaron (suomipeli),
    ´64 Crown 4dht,´64 Crown avo, ´58 LeBaron, ´70 LeBaron? sekä ´74-´75 4dht ja 2d.
     
  12. Geebe

    Geebe Gearhead

    Pitkä ketju Imperialeista, lisätään yksi auto tänne havaintoihin.
    Tallilla lojuu kaverin -63 Crown Convertible. Siis sellainen jota valmistettu 531 kpl. Ollut jo pari vuotta maalauksen jälkeen niputusvaiheessa mutta eiköhän se tuosta vielä elvytetä....
     
  13. Simo

    Simo 1st gear

    Mielenkiintoista, sillä tähän asti on ollut tiedossa Suomessa vain yksi 63 avo, eli punainainen MAF- rekisterinen. Mainitsemasi auto on on siis joku toinen ja nimenomaan kuuskolmonen? Kuuskolmosessa takavalot ovat lokasuojiin upotetut, mutta kuuskakkosessa erilliset lokasuojan päällä.
    Jos käy, niin laita privaattina jotain yhteystietoja auton omistajaan, niin saadaan yhteyksiä vaikka mahdollisia Imperial yhteistapahtumia varten.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuuskolmosen tunnistaa takaapäin siitä, että se muistuttaa levennettyä 63-65 Valiantin perää, mutta Vallussa ei ole niitä rumia irtolamppuja edessä.. :smile:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaveripiirissäni on juttu siitä, kuinka eräs yksinkertainen, kuulovammainen mies Turusta omisti '62 4-ovisen Imperialin vähän aikaa, kunnes ajoi valotolppaan ilta-auringon häikäisemänä. Nokka meni lyttyyn ja auto seisoi pari vuotta, kunnes mies väsyi osien odotteluun ja metsästykseen sekä myi Imperialinsa asiantuntijalle. Harvinaiset jenkkimallit eivät sovi yksinkertaisille poropeukaloille. Olisi parempaa olla hankkimatta mitään.

    T: Masa
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aijaa, aikaisempi juttu kuuromykän kolaroimasta Imperialista jäi minulta huomaamatta. Hyvä, että Imperial on nyt kunnossa.

    T: Masa
     
  17. JANNU

    JANNU 1st gear

    Jos tarkoitat -57 Imperial 2d HT vaal.sin. Jns:ssa. Se on 392 HEMI. Pääsin ajaa sitä viimex 2vkoa sitten,hienosti toimii pakkasessakin..(-20)piti siirtää vanhus poies tallista kun Camaroon tehtiin huoltoa.lainasin siis Imperialin tallia kun oli itsellä 600km takana ja 400 edessä..
    Nimetön kirjoitti 2002-11-14 23:20:
    Tietääkö kukaan Joensuun suunnalla olevasta kuuskymppisestä sinisestä Imperialista? Liittynee jollakin tavalla siellä aikaisemmin olleeseen kuuskakkosen omistajaan? Tai lähipiiriin.

    Entäs sitten Lemin suunnalla (Lappeenranta -Imatra)huhun mukaan olevasta aidosta Suomi kuus-seiskasta?

    Onko tässä foorumissa kellään Imperiaaleja tai havaintoja ko. merkkisistä laitteista?

    Itellä niitä on pari.

    Simo
    [/quote]
     
  18. Simo

    Simo 1st gear

    Onko mainitsemasi auto ollut kauankin nykyisellä omistajallaan? Tiedossa on kolme 57 2d:tä, joista 2 on mustaa, kolmannen väristä ei ole tietoa.
    Olisin kiinnostunut omistajan yhteystiedoista, jos vaikka joskus saataisiin Suomen "Imperialistit" laajemmaltikin koolle johonkin tapahtumaan.

    Mainitsemasi auto ei ole se alunperin kyselemäni kuuskymppinen 2d.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös V8:ssa ollut jokin aika sitten esittelyssä kerman värinen 57 2DHt, jota olen kyllä nähnyt kaupiteltavan Ruotsiin, vaikka omistaja kovasti jutussa kehui auton jäävän perheeseen.

    Edelleen tiedustelisin noitten kotimaisten Imperial-sivustojen kohtaloa, vieläkö ne jostakin löytyy vai eikö sinne "nimettömiä" käyttäjiä haluta?
     
  20. Simo

    Simo 1st gear

    Juu, tosiaan siinä oli se beesin värinen esittelyssä.

    Kotimaiset Imperial sivut olivat Mikon omat kotisivut. Ja jopa keskustelupalstakin oli olemassa, mutta palsatlla ei kovin montaa käyttäjää ollut, ehkä 5-6, joten ei sillä ollut mitään pohjaa toimia.
    Palstan ollessa vilkkaimmillaan yritin yhden talven ajan aikaansaada jonkinlaista "Imperial yhteispysäköintiä" Forssaan ja näyttikin siltä, että jopa yli 30 autoa olisi tulossa. Lopputulos oli ne "tavalliset" noin 15 Imperialia ja niistäkin vain 7 olivat rinnakkain...
    Bemistä (Mikko) en ole kuullut mitään aikoihin ja sivujen kohtalosta ei myöskään ole tietoa.
    Reilu kymmenen vuotta sitten kerätty lista Suomi Imperiaaleista on olemassa, mutta se kaipaisi päivitystä.
    Olisi mukavaa jos jonkinlaista yhteistoimintaa ko. merkin puitteissa olisi, mutta mihinkään erilliseen kerhoon ei mielestäni ole edellytyksiä ja FMA on jo olemassa.

    Niin tuossa listassa oli reilu 100 erikuntoista / vuotista Imperialia. Rekisteröitynä korkeintaan puolet?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Simo 2004-03-02 16:00 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!