Imukaula ja läppärunko Moparin turboisolohkoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jake, 7.10.2015.

  1. Jake

    Jake Gearhead

    Projektissa olisi tarve saada efi käyttöön muutettuun M1 imusarjaan 4150 kokoisella jaolla oleva imukaula ja läppärunko.Tavoitteena on saada 400 cid isolohkosta Holsetin hx50/55 ahtimella 500-550 heppainen kruisinkiystävällinen pumppubensakone. Minkälaisella yhdistelmällä moiseen voisi päästä ? Olen katsonut noita Edelbrockin 90 asteisia imukauloja ja läppärunkoja, mutta varsinkin läppärungot tuntuu kalliilta. On myös käynyt mielessä, jos tekisi tuollaisen imukaulan mustasta raudasta itse ja soveltaisi siihen jonkun sopivan läppärungon.
    Ruiskua ohjaa Megasquirt 2.2 ilman sytytyksen ohjausta,MSD6 AL ja pro billet jakaja hoitavat kipinää ja bensapuolella on Aeromotiven A1000 pumppu ja suodattimet ja an6 kokoinen bensalinja. Tällä hetkellä budjetti on melko tiukka, mutta polte ajamaan ensi kesäksi kova.
    Kiitos jo etukäteen avusta !
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ite tein joskus silleen että rompparilta alumiinilevyä, kaupasta alumutka ja techno weldillä "hitsaten" noi yhteen. Vanhan hollikan teurastamalla tekee läppärungon melko halvalla.
     
  3. shr1

    shr1 Gearhead

    LS-moottorin 75mm läppärunko. Helppo anturoida megan kanssa kimppaan ja noita lie käytettyinäkin tarjolla sopivaan rahaan, kun vaparimiehet on päivittäneet isompaan. Ebaystä ite hankin aikoinaan tuollaisen uuden ja kapasiteettiahan siinä on ahtokäytössä kovastikin, jos nälkä kasvaa syödessä. Edelbrockin kaulaan toi tötterö menee siihen saatavalla välilaipalla.
     
  4. Jake

    Jake Gearhead

    Käytetty ls1 vakioläppärunko käytettynä löytyy kaikkineen noin 160 euroa. Samoihin hintoihin löytyisi uusia kiinalaisia läppärunkoja isomman kokoisena. Tekeekö sellaisella mitään? Netistä lukenut mielipiteitä puolesta ja vastaan. Millaisiin tehoihin tuollainen vakio ls1 läppärunko riittää, jos tehonälkä yllättää?
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Parista kiinalaisesta läppärungosta on kokemusta, ja kyllä ne nyt toimivia kaiketi on, laatu nyt ei päätä huimaa eikä varmaan pärjää LS-koneen läppärungolle siinä mielessä.
    Aika paljon muuten mahtuu tuollasesta 75mm läppärungosta paineilmaa, ei ole ihan heti rajoittavana tekijänä. Harvalla on ahtoputketkaan tuon isompia...
    Vois arvioida että tuplaten tuon tehotavoitteesi verran mahtuu 75mm läppärungosta?
     
  6. shr1

    shr1 Gearhead

    Olen myös antanut itseni ymmärtää, että jonkun matkaa toista tuhatta hepoa siitä laukkaa läpi. Mulla ahtoputket 3", enkä niitäkään aio suurennella. Yhen letkulähdön joutuu tb:stä tulppaamaan, muuten on orkkisantureineen megan kanssa bolt on.
     
  7. Jake

    Jake Gearhead

    Eli pistämpä sellaisen tilaukseen. Kiitos osallistujille!
     
  8. Jake

    Jake Gearhead

    Shr1:tuossa ls1 läppärungossa on kolme erilaista letkulähtöä, alareunassa kaksi pienempää. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin kaksi pientä alimmaista on läppärungon lämmitysvesikiertoa varten ja ylin alkuperäistä huohotusta varten. Ilmeisesti noille vesikierron lähdöille ei tarvitse tehdä mitään. Riittääkö tuon pvc- letkulähdön tulppaaminen vai täytyykö läppärungosta läpimenevä reikäkin tukittava jotenkin?
     
  9. shr1

    shr1 Gearhead

    Jep. Alareunassa olevat on juu nestekiertoa varten ja saavat olla niine hyvineen. Olen vaan tulpannut sen ylhäällä olevan putken sokealla letkunpätkällä. Nyt en varmaksi muista et oliko siinä joku läpi vielä, mikä menee tukkoon tolla adapterilla.... http://www.edelbrock.com/automotive/mc/ ... bows.shtml
     

Kerro tästä muillekin!