Imusarjan kaasarin kurkku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja JariV, 7.2.2011.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

    Moro,

    kyselisin moista:

    Tein kaverille Crossram imiksen ja nyt aloin spekuloimaan, että mikä malli kaasari(e)n alla olisi paras.

    Vaihtoehdothan ovat joko neljä pyöreää reikää tai yksi iso neliömäinen pyöreillä kulmilla oleva reikä. Vakioimareissa näkee neljää reikää, viri-imareissa yhtä.

    Tarttisin perusteita, ajatuksia ja kokemuksia siitä mikä olis paras ja miksi. Saisko apuja?
     
  2. martiar

    martiar 1st gear

    Yleensä neljä pyöreää reikää ja puöristys laajentumaan ... ei tule ylimääräisiä pyörteitä näin imusarjan yläosaan ...
    Tätä tekniikkaa käytetään superstockeissa ...

    AM-Racing
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä väittäisin, et onpi aikalailla tapauskohtaista. Ei oikeen mitään nyrkkisääntöä vaan riippuu mitä imusarja ja moottorikombinaatio vaatii ja haluaa.
     
  4. JariV

    JariV 2nd gear

    No martiarin kanssa olen itse samaa mieltä. Virtausopillisesti kun funtsii tota niin noin sen pitäis olla, mutta kun taas toi yksi iso reikä on taas niin monessa paikassa käytetty ja Jykäkin on täysin oikeassa.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oiskos se yhden ison reiän käyttö myös kustannusten vuoksi yleisempi?
    Herra Edelbrock saa isommat taalat taskuunsa...
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyse tossa niinku kaikessa muussakin on se, et sitä tarvii lisää mistä on puute. Virtausopillisesti ja teoreettisesti kun rupee liikaa funtsii menee todennäköisesti metsään. Noi "märkäimusarjat" ei aina oo käytökseltään järin loogisia.
     

Kerro tästä muillekin!