Imusarjan kiillotus/kromaus, missä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jusku1, 9.6.2014.

  1. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Edelbrockin imusarja tarvitsisi show-kiillotuksen (ja kromauksen?), mitä paikkoja suosittelette?
    Itsellä ei nyt aikaa ja tiloja tuollaisen tekemiseen.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos vain saatavilla, niin se valmiiksi kiiltävä imusarja taitaa olla edullisempi vaihtoehto.
     
  3. Martin460

    Martin460 Gearhead

    Tosi juttu se on. Jälkeenpäin kromauksen pohjatyöt imusarjalle joka alunperin ei ole tarkoitettu kromin alle niin se tule kalliimpi kui uusi vastaava. Toistaiseksi laatu tule taas parempi kuin tehdaskromattu kappale sarjatuotantona.

    Martin@tekee kromauksen pohjatöitä jokapäiväisesti Virossa.
     
  4. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Ei löydy valmiina Edelbrock Performeria kromattuna.
    Endurashine-"kromi" on täyttä paskaa, ei kestä kuumuutta, bensaa ja/tai jäähdytysnestettä. Samat ongelmat Jenkeillä. He suosittelvat powder-coatingia krominsävyisenä, mutta sellaista tuskin Suomesta löytyy mistään.

    Osaatko Martin sanoa paljonko tuollaisen imusarjan kiillottaminen maksaa?
    Voit ottaa yhteyttä vaikka priva-viestillä.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hyvä tietää Martin. Mulla on 61 Rellun etupuskurin keskiosa mikä tarvii uuden kromin, mutta isot pohjatyöt ennen kromia. Tiedän että siihen menee monta tuntia. Teetkö ja onnistuuko teiltä kromauskin? Heh, kulmapalat on hyvät, mutta kun tulee virheetön keskiosa kulmapalat alkaa näyttää huonoilta.. Se oli jo kerran Eestissä vuoden, mutta se firma lopetti. Keskiosa on noin metrin leveä.
     
  6. Martin460

    Martin460 Gearhead

    Varmasti en puhu hinnasta tässa ja nyt heti :) Hinta riippuu siitä että millaisessa kunnossa on kappalen pinta ennen töiden alkua. Vanhoista kappaleist poistetaan altaassa kromi, sitten teen vähän koekiillotuksen että näkyis kaikki vauriot ja sitten vastan tarjoan hinnan. FB-ssä on virolaisten kromauksen porukka nimellä Kroomimine. Siellä on vähän kuvia töistä vaikkapa kuva ei kerro paljon kromauksen laadusta.
     
  7. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Suomesta saa kromipulverimaalia jos sellainen kelpaa. Tosin ei sekään kovinkaan kestävää taida olla. Lakka päälle niin ehkä toimisi tuossa käyttökohteessa.
     
  8. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Mistä tuota voi ostaa^^ ? :eek:
    Kelpaa kyllä ja tosiaan lakka päälle.

    Päihittää varmasti endurashinet 10-0...
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Yv lähti Martinille ja toivotaan että sen lasku ei ole miljuunia (ruplia heh tämä oli vitsi jos te turakit ette tajunnu?) Pohjatöistä tässä on suurin työ ja se maksaa eniten muuten pienikin naarmu näkyy läpi. Sitten kun viette virheettömän osa kromaajalle ei ne pelkät dippaukset altaaseen älyttömiä maksa. Ja silloin kun on pohjat hyvät niin hyvä tulee. Olen nähnyt pari silloin sitä aikaa jolloin kommarit oli vielä vallassa. Oot 45v ja muistat pikkukakset sun muut ja opit niistä soome kiele? Panin sulle o kuvan Rellun etupäästä, ei paha, eh? Ruplamiljonäri gulakit? Älä tee niille mitään kun ne haluu kaiken heti. Mä tein sitä aikani kun laki muuttu 15.6.1990, mutta laki muuttui tuona päivänä ja mun hommat pehmeni. Tosin silloin maa täynnä stw farkkuja, ja yrittäen myydä edes pienellä tilillä. Ne ajat olivat jo ohi kun rumuttajat jo paalas näitä. Mä toin noita parhaimmaan/pahemmillaan 150kpl viikossa eikå taida riittåäkään! Olin vain huolitsija mikä ei tehnyt kauppaa. Muutaman ostin, muutaman möin mutta porvoon ulosottopiirin lars hjält ei sitä uskonut. Satoja tonneja lätkäs mätkyjä kunnes iouti vei talon (muijan) ja muun irtaimiston mikä oli minun. KV Hemi Cuda. Ei aito. Muttta tiedättäki mikä oikein rakennetuma maksaa vaikka ei ole #täsmää?
     
  10. jusku1

    jusku1 3rd gear

    siis onko nyt niin ettei suomessa saa kiillotettua imusarjaa?
    Kun Martin(kaan) ei suostu sanomaan edes suuntaa antavaa hintaa, orkkiskunnossa olevalle Edelbrockin imusarjalle. Pintahan on karhea niinkuin niissä yleensä on.
     
  11. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Ota maalimyyjiin yhteyttä, eli ihan normaali paikoista mistä pulverimaalia yleensäkin saa. Teknos, ST Powder Coastings nyt ainakin. Kaikilla valmistajilla lähes samat tuotevalikoimat ja myyjä tilaa mitä haluat. Jos ei muualta löydy tai ei ole tarvetta koko paketille voit kysästä TJR-Pinta Oy:stä jos hyllyssä vielä olisi kromipulveria jäljellä, samalla kysäiset kikkareen maalauksen.
     
  12. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Terve ,
    A 1 paikka on M&G Classic Chrome&Cars Slovakia ,WWW.CLASSICCHROME.EU peilipinta show kromi ,minun Cat-Diesel imusarjaan ( alumiinia ). Katso kuvat galleriasta : kromaamo täällä OD sivuilla :) .
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä täällä saa, mutta ne pohjatyöt maksaa. Se on tosi rumaa kun vetää kromin rupiselle pinnalle.
     
  14. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    --------------
     
  15. juhapih

    juhapih Double Gearhead

  16. jusku1

    jusku1 3rd gear

    No niin, kiitoksia. Slovakiaan pitää meilata lisätietoja (hinta, toimitusaika) ja Magnum Chrome taisi olla 20e/neliödesimetri. Se pitääkö tuo hinta sisällään myös pohjat täytyy varmistaa. Peilipintaa tässä nyt haetaan ja että kestää lämpöä.
    Tuo Jenkeissä kromauttaminen kiinnostaa, voitko el borrachitos antaa lisätietoja, vaikka privana.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei kait se nyt niin kuumaksi tule, että erikseen pitää lämpöä kestää.
     

Kerro tästä muillekin!