Imusarjan laitto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mantariini, 31.12.2011.

  1. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Elikkäs oon laittamassa sbc chevyyn imaria paikalleen. Onko juttuja joita kannatas ottaa huomioon? Kannattaako laittaa pelkkää tiiviste silikonia lohkon tasopinnoille vai tiivisteet?
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Älä laita päätyjen tiivisteita(kumi tai korkki makkaroita);vaan varttituuman paksuinen palko moottorisilikoonia niiden sijaan.Leikkaa silikoonituubin "tötteröön" varttituumanan reikä niin saat oikean paksusen palkon automaattisesti.

    Olen laittanut ilmailuteollisuudessa käytettävää "Assembly Lubea" kansien pintoihin muutamiin kohtiin täplinä,jotka pitävät imusarjan tiivisteet paikoillaan,kun imusarjaa lasketaan paikoilleen.

    Fel-Pron siniset imusarjan tiivisteet eivät kuulemma kaipaa silikonia vesitilojen kanavien ympärille,mutta olen kyllä sitä aivan hienokseltaan laittanut.

    Ole tarkkana että sulle on kanavaan oikean kokoinen tiivari,sillä vääränkoinen voi aiheuttaa muunmuassa öljyvuodon imukanavaan.
     
  3. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Tarviikkos laittaa myös imukanavien ympärille silikonia?
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Ei tarvitse laittaa imukanavien ympärille.Silikonia ei tarvitse rapata moottorin laitossa hullun lailla.

    Kun katsot kansia kohdista pyttyjen 3 ja 5 sekä 4 ja 6 välistä,niin huomaat että imusarjan kiinnitysreiästä näkyy työntötanko.Älä lukitse sitä liian pitkällä pultilla.

    Pultteihin sitten ARP:n "Thread Sealer:ia" eikä silikonia;syystä että kun joudut jälkikiristämään imusarjaa,niin tämä ARP:n tekemä räkä pysyy elastisena.päinvastoin kun silikoni joka kovettuu.
     
  5. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Ja jos on vähänkään uudempi kone kyseessä, niin kannattaa valita silikoni, joka on 'sensor safe'. Joskut silikonit kypsentävät lambdan.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lainataan tätä.

    Olssin päällä holleyn olikohan street dominator imusarja ja 2bbl holley.

    Kaasari makaa keskitetysti tiivistetyn teräslevyn päällä joka nurkista pulteilla kiinni. Kaasari on erikseen teräslevyssä.

    Tää haisee siltä että 4bbl imusarjasta tehty 2bbl versio.

    Onnistuuko pelkällä levyllä vai onko imusarjaa tukittu sisältä vai onko kaikki harhaa?

    En uskalla vielä avata kun ei toista kaasaria tilalla ja muutenkin tilanne päällä.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Onnistuu pelkällä levyllä!

    Joltakin valmistajalta on joskus maailmassa saanut adapteriakin jolla tuollainen pystytään tekeen hianosti :rotfl:
    Muistaakseni samalta valmistajalta sai myös sellaista jolla pystyi 4-kurkkusen kaasarin asentaan 2-reikäselle imusarjalle,et kaikenlaisia perversioita sitä onkin tässä maailmassa tehty :poff:
     

Kerro tästä muillekin!