Intruder 700 problemat jos tulee ja muokkaus ajatuksia ja tyhmiä kysymyksiä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Rotten, 3.5.2017.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mikäköhän nyt meni vituiks?
    Aikaa nyt ei ois laittaa koko mopoa levälleen, jos ois selkee mistä lähtee purkaa ongelmaa.

    Eli Suzuki Intruder 700 -86
    Seisonut lämpimässä tallissa, talven yli. Kerran käynnistelin välissä, nyt kiireellä ruokatauon aikana oli tarkoitus saada käyntiin.
    Akku ei riittänyt kuin puolikkaaseen pyöräytys yritykseen. Auton akku laturi kiinni? Oliko tässä jo virhe??
    Maa johto runkoon, plus johto akkulaturin liittimelle, plussaan, pikku vippas konstilla. Ei semmosta lataus päätä ollut. Huomaten et ei rokkaa. Vaimentimet irti, pikku tilpehööriä irti, et sai akku kotelon irti, akku latautumaan ns. virallisesti
    Reilu 12,7 volttia, ja starttia. Sirinää?? Kolautin räikällä koneen kylkeen, uudestaan starttia. Nyt starttaa ihan kokoajan, kun akku on kytkettynä, virta avain taskussa, tappokytkin päällä...
    Eli joo mikä siellä vois olla oikosessa, et akun johdot kytkee, nii startti rupee pyörii?
    Kerran räpsähti, plussa runkoon, muuten en huomannut et oisin mitään ryssinyt, ei mennyt plussa miinus napaan tmv.
     
  2. Rotten

    Rotten Gearhead

    Hitto tää on hyvä foorumi!
    Edellisen kerran oli ongelmia, uuden kaasuttimen kanssa, narinaa ja kysymystä tänne ja homma selvis ku tutki.
    Nyt sama show, olin rämpännyt aikaisemmin, mut nyt taas kirjoituksen jälkeen rumppasin virtalukkoa, ni ny toimii!:rolleyes:
     
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    [​IMG]
    Sitähän pääsee sit kohta ajelee!:cool:
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Hurley merkkisissä samaa oireyhtymää aiheuttaa se että akku ei ole täydessä latingissa. Siitä syystä laitoin omaan vispilään päävirtakatkaisijan akun ja tartin väliin. Oikeaoppisesti kait maakaapelin ja akun väliin mut aina pitää tehä toisin. :)

    Eiku siis akun ja solenoidin väliin mä sen tälläsin.
     
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tänä kesänä aloitti, välillä joutui kytkinkahvalla etsimään kohtaa jossa lähtee starttaa. Viimeks tuossa reilu viikko sitten kaupungilla sitä kohtaa ei sitten löytynytkään. Välillä toimi niinkuin pitääkin.
    Tänää nappasin kaks ruuvvia auki johon johdot menee, no joku painonappi tippui sepelille, en tiiä oliko mukana muuta!?
    Eli oireilut vois liittää tuohon kytkimen vahinkokäynnistyksen estoon tai mikä liekään!? Eikö?
    Mut mite helvetissä nuo huimat kaks johtoo sais startti napin luulemaan et kytkin on pohjassa!? Tartteis saada mopo ajoon ja (ehkä korjata joskus)
    Laitoin yhteen, laitoin toisen maihin jlaitoin molemmat maihin, apuna ruuvvi.
    On siis juotettu johonkin pakeliitti levyyn jossa toisella puolella kontaktia varten liuskat! Se nappi mitään virtaa johtanut läpi, joten uupuuko sieltä nyt joku oleellinen!?
    Vai voiko vika olla kuitenkin jossain muualla!? Mutta miks kytkimen räknääminen on auttanut?!
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oliskohan nyt kaks vikaa yhtä aikaa? Vahvalla oletuksella ne kytkinkahvan johdot pitäs olla yhdessä startatessa. Aukeava piiri olis logiikan vastainen. Nyt tullu lisäksi jotain solenoidi tms. ongelmaa...?
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    No se vois selittää tuon, mut tuli entistä tyhmempi olo, kun ei vaan mitään tapahtunu!
    Pitää tutkia hutkia asiaa!

    Nii hoksasin nyt samalla kun sain varmistuksen, nii se "nappi" on jousella vain se se mikä ne johdot yhdistää, liikkuu siellä kytkimen kahvan hahlossa, eli putsaukset nii pitäisi sen puolen olla kunnossa sit!
     
    Muokattu: 6.8.2019
  8. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Se on sitä OD:n magiaa!!;)
     
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Voi terve! Mitä katotaan ekaksi kun sähkö ongelma tulee??? No ei vittu käyny mielessäkään!
    Jos nyt vähän koitan selittää, nii oireet ei kyllä viitannut sulakkeeseen!? :eek:
    No kaikkee sähkö oikkuja oon ollu toteamassa, mut joo! Oon aika kysymys merkkiä et mitä ja miten tuo on tapahtunut, kytkintä hieromalla saanut käyntiin!? Sulakkeen vaihdoin ne johdot yhdessä heti starttas!
    Vai voiko tässä olettaa että vikaa ei vielä ole korjattu, ilmenee taas jossain kohtaa!?o_O
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kun se kytkin siinä kahvassa meni lopullisesti rikki, niin saatto ottaa maihin ja polttaa sen sulakkeen.
     
    Rotten tykkää tästä.
  11. Rotten

    Rotten Gearhead

    Okei! Toivotaan näin! :):)
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Monimutkasia laitoksia, antureineen. :oops:
     
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Miulle kaikki sähkö puolen jutut on monimutkaisia! Yleismittarista osaan kattoo voltit ja onko johto ehjä, eli kulkeeko virta läpi!?
     
    Vuppe tykkää tästä.
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ^Vähän sama juttu. Jos pitää muuta mitata niin soitto velipoijjaalle, kysyn mihin reikiin puikot tökitään ja millä asteikolla. :rolleyes:
     
    palontie ja Rotten tykkäävät tästä.
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    Muokkasin jälleen otsikon, saattaa olla et kysymykset kellarissa häviää tai niitä välttämättä kaikki ei lue, kellä ois vaik tietotaitoa jakaa.
    Eli joo, tangon tilasin, apina kiikku, on letkuissa ja uudelleen vetämällä saattais saada niihin vähän pituutta, mut voipi olla ettei riitä ja uudet pidemmät hommattava!?
    Jarrun osaan ilmata, mitä vaatii kytkin???


    Ja nuo säiliöt, nesteille onks mitään valmista tai kikka vitosta et jos lihakoukut sais?!


    Perä, jousista kierros pari pois, onjo lyhyemmät iskarit, (budjetti kysymys, 100€ jo pari vuotta sitten, )ei tarpeeksi laskenut, oliko jossain 3huntin paikkeilla valmiit?? Mut euron laikka versus tuo, nii jos ei mitään ongelmia tule, nii aika iso säästö ja kuvittelisin osaavani vetää niistä saman pituiset!?
    Jossain vaiheessa pienempää vilkkuu, lisää matta mustaa, jonkun kuplan rengas taka renkaaks, sissybar putkesta vedetystä tangosta? ite.
    Ehkä rumempaa mut perseelle parempaa penkkiä!
    Nii ja meinasin tankin ottaa ja vetää kyljet auki, ja pelti soiro väliin, leveempi ja tilavampi!
    Pitikö sinne tankkiin väkisin saada jotkut litkut sisään, va jos tigillä ja juuri kaasuilla sais pitävän sauman laakista!?
    Siinä nyt alkuun, jos vinkkejä tulee, hyvä juttu, jos ei teen silti ja kiroilen sit täällä ku mikään kee jiiriin perkele ikinä! :eek:
     
  16. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mitä ite oon polttoainesäiliöitä tehny töissä niin ei niihin mitään litkuja laiteta.

    Tig ja tottakai juurikaasu niin eiköhän onnistu. Lopuksi pieni paine pyttyyn ja saippuaveellä katot ettei vuoda.
     
    Rotten tykkää tästä.
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Näin mie aattelin itsekkin, mut joskus jostaim lukenut et laittaa jotain paskaa sinne!? Onko vai et ei osaa hitsata!? Vai mikä juttu, itteeni noijjittelis jos sieltä liukenee / irtoilee sontaa!?
     
  18. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Pinnotus mun mielestä vaan jos on ruosteinen tankki. Sinäkin oot ammattimies niin vedät vaan ilman mitään ylimääräisiä.
     
    Rotten tykkää tästä.
  19. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Älä laita mitään litkuja sinne tankkii, ne on jossain vaiheessa bensahanassa tahi muualla sotkemassa asioita. Varovainen sen tankin rakentelun kanssa, rälläkällä voi mosahtaa jos bensa haisee tankissa ja kipinöit.
     
  20. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joo nää posahdukset tiedossa!
     

Kerro tästä muillekin!