"irtonainen vaihdekeppi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Philadelphiaflyers, 31.8.2004.

  1. mistä johtuu, että vaihdekeppi on melkein kuin irti, se heiluu ihan holtittomasti, vaihteet menevät kyllä päälle, mutta kun vaihde on kytkettynä niin silloinkin keppi on ihan holtiton?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pakko päästä pätemään! Eli mikähän olikaan autona? Mossessa tollanen on suht normaalia, mutta esmes nokattomassa Scaniassa olis väljät kepin puslat... aika holtittomia keppejä molemmat.

    Jos on kumminkin jenkki, automaatti ja vaijerisiirtäjä, esim. Hurst mallinen lattiakeppi, sen kuori voi rispaantua, siirtovaijeri pääsee liikkumaan omia aikojaan ja keppikin pääsee vemputtamaan. Jos taas esim. Moparin vipusiirtäjä, puslat voi olla kuluneet, tai siirtäjän tuki irti laatikon ja korin välistä tai ties mitä pikkuvaivaa.

    Manuaalissa toploader mallisessa voipi kulua siirtoholkit, ja jonkin aikaa toimii, sitten lakkaa. Vipusiirtäjässä voi olla säädöt pielessä, kulunutta väljää, tai joku tanko vaan pois paikaltaan tai vääntynyt pois linjasta.

    Summasummarum: Vaijerin kuori voi olla rikki tai vaijeri rispaantunut ja venynyt tai vivustossa säädön tai korjaamisen tarvetta!
     
  3. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Joissain ritsoissa on keppi keskitetty jousien avulla ja jos sellainen on irti/poikki, niin keppihän se heiluu holtittomasti, vaikka vaihteet löytyy ihan oikeilta paikoilta.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

Kerro tästä muillekin!