Iskutilavuuden pienentäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ftw-, 7.7.2013.

  1. laakkius

    laakkius Gearhead

    koneistamolta dokumenttia ja jonkun pajan selvitys mitä koneelle on tehty. Moiset olis mun katsastusmiehelle riittäny kun viimeks vastaavaa kyselin.
     
  2. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Joo jotain tällästä osasin odottaa. Ensimmäinen vastaun alkuperäseen kysymykseen ja ollaan vasta sivulla 5. Kiitos!
     
  3. laakkius

    laakkius Gearhead

    valokuvat unohtu vielä mainita... Mä olin sillon putkittamassa 221 lohkoa pienemmäks... :rotfl: Jäi sitten kyllä tekemättä...
    Trafin ukko taas kysyi että miks en hae poikkeuslupaa... :odroll:
     
  4. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Mistäs ne ois kuvia halunnu? :D Luulis että koneistamolta laput putkitustyöstä riittäs ja laskelma uudesta iskutilavuudesta. Putkittamiseen en lähde,on senverta kallista työtä mutta jatketaan tutkimuksia ja kartotetaan eri vaihtoehtoja.
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead

    no ne kuvat olikin siinä sellasena ns. bonuksena, kuvilla voi esittää työvaiheita ja mittoja, lähinnä todisteena...
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead


    No tee se destroukattu letukan pikkulohko kun muut kerta ei kelpaa...siitä ainakin saa sitten seitsemän litraisen ajomoottorin.

    Tai samantien (alumiini)isolohkon siitä saa kaiketi helposti yhdeksän litraisen ajomoottorin. :rotfl: :rotfl:
     
  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Miten meinasit sen todistaa konttorilla luotettavasti että sulla on OIKEASTI pienennetty motti?
     
  8. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Eiköhän se riitä että koneistamolta on ne paperit kuten tossa joku jo sanoikin. Moottorin numero papereihin ja tehdyt muutokset. Ei lieneen suuri vaiva käydä sitä mosaa vaikka näyttämässä kannet auki siellä konttorilla.
     
  9. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Edelleen ei se letukan mosa ole se ainut vaihtoehto. Kiitos asiallisesta vastauksesta ja muutenkin varsin rakentavasta palautteesta aiheeseen :)
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mikä tekee koneistamosta luotettavamman kun moottorin rakentanut henkilö?
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jos tälläinen topic herättää tunteita, niin miksi edes kysyä. Ei kai täältä kysellä Alkonkaan viinapullojen hintoja tai viinien mausta kysellä, silloin soitetaan Alkoon. Nyt voisi olla kohdallaan soittaa Trafille, niin saat sen tiedon mitä oikeasti tarvitset.

    Mun mielestä tuo Razorassin heitto jossa "kenellekään ei ollut edellytyksiä moista swappia tehdä" on helppo todeta - eli moniko kysyjistä on tosiaan swapin tehnyt vai jäikö vain kyselyksi. Hyvällä onnella "siemen itää" ja kyselijä joku päivä toteuttaa moisen swapin - never know.
     
  12. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Väitätkö että ostat ennemmin moottorin joltain tuntemattomalta yksityiseltä rakentajalta kun koneistamon rakentamalta ja kasaamalta? Et varmaan. Ai miksi? Taitaa se koneistamo olla luotettavampi. Ainakin käksipyörästen parissa alan liikkeen todistus esim kuristuksesta riittää mutta naapurin penan ei.
     
  13. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Siinä olikin Raxorassin panos keskusteluun vaikka oli kuullema muutoksen itsekkin tehnyt. Täällä ei tunnu rahkeet riittävä edes lukemaan kysymystä vaan ollaan heti huutelemassa nokkelana aiheen ohi. Yksi vastaus varsinaiseen kymysykseen tullut ja siihen meni 5 sivua.
     
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead


    Itse vastasit omaan kysymykseesi jo sivulla kolme.
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    Eikai siinä sit mitään kun destroukkaamaan ja mennee omavalmisteena niinkun jotkut jo kertoilivat,
    laahaa vaikka sen puolimoottorin konttuurille pällisteltäväksi?

    poissulkemismenetelmällä oldsin pikkulohko kaiketi ei oo hyvä lähtökohta, kun niissä on kaikissa sama isku joten pienimmän koneen kammella ei saa pienennettyä yhtäkään cidiä suurimmasta.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ainakin Virtasen paja Salossa hioo offsettiin ja niillä on vissiin myös mahis lisätä kamaa akseliin jotta saa normi mittaan kaulat?
    Olen ite hionut pariin lisää iskua ja ajallisesti ei ole paljon ihmeellisempi homma kuin normi paljon kulahtaneen kaulan hiominen. Kampuran asetteluunkin hiomakoneeseen menee ihan sama aika.
     
  17. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead


    Juu oldsin 260 on huono lähtökohta, se kun on alunperin jo "suurella" 3,5 tuuman porauksella ja ohkasilla 2,5 tuuman kammenkauloilla joista on tosi hankala hioa offsettina iskua pienemmäksi esimerkiks letukan veiveille.
    Joo, ei mee helposti kun 3.8 litraseks...eli ei vastaus tähän ongelmaan....
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Isoltahan tuo 2.5" tuntuu, kun SBC:ssä on 2.0" ja 2.1" vaihtoehdot.
    2.5"->2.0 antais jo hyvin destrokea.
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    Se 262 on silti vaan vajaa viislitranen kun lopuksi huijaa siihen samalla tsydeemillä stroukkiakselin.

    Toisinsanoen,
    lähtökohtaisesti piti kai ehtiä mahdollisimman suuri kone, eikä mahd. pieni kone destroukattavaksi.
     
  20. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Juu oldsin 260 on siitäkin huono lähtökohta että isoin päällisin puolin samannäkönen on vaan 403 .....siis vakiona....ja voishan sitäkin stroukata, letukan veiveilla 0,4 tuumaa offsettina siitä tulis sellanen 450 pikkulohko...siis periaatteessa, jos ei olis niin paska kone ettei kestä ees vakiona..... :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!