ISO Volvo PV, eli 50-luvun 800 series

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Muki, 14.7.2007.

  1. Muki

    Muki Gearhead

    Jep

    vihjeitä mahdollisista osista otetaan vastaan. Tämä on se mallisarja, jota oli mm. poliisilla joskus 50-luvun alussa. 3.7 litrainen lättiskuutonen, ja akselivälikin tässä tapauksessa aika sopivan oloinen 3.55 metriä. Ei juurikaan pidä sekoittaman siihen yleisesti PV:nä tunnettuun runsaasti pienempään.
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    oulussa taitaa olla tuommonen volvo.rekkari on mr-1. sen perusteella varmaan löytyy omistaja,voihan sillä ehkä olla ylijäämäosia siihen.
     
  3. jart$u

    jart$u Gearhead

    tollasen ruosteeton ja täydellinen runko+akselit+ohjauslaiteet meni pari viikkoa ennen juhannusta sulattoon. yks eläkkeelle siirtyvä jyväjemmari työnsi sen alustan konehallistaan ulos, sanoi että siitä piti tehdä joskus tielana, mutta tekemättä jäi. sanoin vaan että harmi ettei ollu jenkkirunko.
    jälkeenpäin kuulin että joku romumies oli siitä ihan 2kybää antanut.
     
  4. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Hämeenlinnassa tuli nähtyä yksi tuollainen viime syksynä. Sitä oli rodattu 164 Volvon kutos koneella.
    En ole ihan varma, mutta eikös mallimerkintä ollut 833?
     
  5. Muki

    Muki Gearhead

    Mallimerkintöjä on runsaasti. Kaikkiaan 800-sarjaa on valmistettu 6124 kpl ja pääpiirteittäin kaksi eri akseliväliä, pidempää lähinnä alustana koripajoille ambulansseiksi, palokuntakäyttöön jne. Toi mikä on tontilla on Turun puolella aloittanut taipaleensa kylmäpokatehtävissä. Mallisarjaa tehtiin 1950-1958 ja tämä tapaus on 1957. Varaosia ei ole mitenkään runsain mitoin edes Ruotsin puolella saatavissa.

    Kori on suurelta osin puukehikon varassa, kuten myös koko lattia tulipellistä takapuskuriin. Puuaines on jokseenkin lahopeikon nakertamaa. Pintapellitys pääosin naulattu tähän puukehikkoon. Entisöintiin - - - taloudellisesti kannattamaton, niin paljon on tuhottu ja puuttuu.

    Tätä tapausta eli Wiiman korittamaa väitetään tehdyksi 15 kpl. Mene ja tiedä. Ei kuitenkaan näytä samalle kuin se Wiima-Duett. Laitan kuvan jos toisenkin jahka saan ne haltuuni.

    Tähän löytyi onneksi paperit ja rekisteristä se on poistettu 1976. Otteessa "henkilöauto, 1+1, huomautuksia: Matkailuauto, EA makuutilat 2, pöytä".
     
  6. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

    Rahkosen laanilla yks tollaisen ruumisautoversio jos en väärin muista..oli viime viikolla ainankin jäljellä vielä..kori takapäästään hyvin räjähtänyt,ehkä jotain keulan osia pelastettavissa vielä.. :odroll:
     
  7. Muki

    Muki Gearhead

    Niin täähän on jo onnellisella (?) uudella omistajalla. Kiitos vinkistä kuitenkin.
     
  8. harrip

    harrip 3rd gear

    Pönkäsen Markulta Hyvinkäältä lähtisin ainakin ensinnäiseksi kyselemään
    moottorinosia ym kulutusosia.Häneltä käsittääkseni ruotsalaisetkin kyselevät
     
  9. kj

    kj 2nd gear

    Lieneeköhän tuossa moottorissa sama juju ku uudemmissa koneissa
    eli 164:n kutonen on jatkettu nelonen :odroll: ...
    Jotenka ei muuta ku wertailemaan osien mittoja 8) ...
     

Kerro tästä muillekin!