Isot talvirenkaat (31">)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja artz, 12.1.2016.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tulipahan sitten hankittua Cooper Discoverer STT Pro 315/75R16 -renkaat saipattuina. Ilmoittelen kokemuksia jahka saan renkaat alle(korotussarjan asentamisen jälkeen).
     
  2. jakemon

    jakemon 1st gear

    Meneekö tuo koko miten lähelle 35x12.5x16?
    Pitäisi omaan -83 f250 hankkia uudet kumit vanhojen all terrainien tilalle.
     
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mistäs uudet 15 tuumasille vanteille 40"renkaat?

    Kuhan kiusasin. Suomessa on ainoastaan 1 kpl henkilöautoja, joka käyttää ko rengaskokoa.
     
    Muokattu: 29.10.2017
  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Koko on käytännössä sama.
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Cooper Discoverer STT Pro 315/75R16 saipattuina alla. Ei voi moittia, hyvä on pito!
     
  6. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Alkaa STT Pro:t olemaan siinä mallissa, että uusia alle. Saippaukset kun kului pois ja rengas muutenkin kului, niin liukaspito romahti ja rengasmelu on melkoinen. Ei kiitos enää MT nappuloita, kun ei tuota offiakaan tuu harrastettua.

    Nyt alle 17" vanteet, tod.näk.US Partsilta Cragar Soft Chrome 8:t. Renkaat täytyisi päättää, ajatuksissa 37" BF Goodrich All Terrainit(joita saa kai vasta alkuvuodesta) tai Nokian 35" Rotiiva AT:t.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vastaavaa pohdintaa tosin kokona vakio 265/70-18 (noin 32")
    Hieman nappulammat oli mielessä mutta ehkei sittenkään.

    Oliskohan tommonen kuupperin kitka ok, discoverer a/t3 4s


    [​IMG]


    Katselin että bf a/t ko2 oli aika vaatimattomilla saippauksilla, vaikka on kyllä lumikumiksi luokiteltu.
     
    Muokattu: 12.10.2019
  8. fishbone

    fishbone Gearhead

    täälläkin noita Rotiivoita 315-70-17 pohdittu,millaset mahtaa olla talvikelillä?
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sama kiinnostaa, näkyy olevan saatavilla, eikä ole huonomman näköinen kuvioltaan.
     
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    All terrainit ollut itellä talvipyörinä. Pelas ihan ookoo kun ammuttiin nastoja täyteen.
     
  11. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ilman nastoja kelvottomat. Rotiivat on paremmat, joskaan en talvirenkaiksi huolisi niitäkään.
     
    Muokattu: 12.10.2019
    Jussi289 tykkää tästä.
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Nokialla sinänsä huvittavaa, että nastaversio LT35 maksaa noin 500 euroa kpl. Rotiivaa saa puoleen tuosta. Mun mielestä nastattomilla talvirenkailla pärjää erinomaisesti, mutta sehän asia on ratin ja penkin välistä kiinni. Tällä hetkellä tuo BFG AT tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Ei tällainen suuri malmikasa kuin Excursion tartte nastoja alle. Mikä eniten yllätti, takatuuppari ilman mitään ajohallintaa, Volvo 965, toimi talvella erittäin hyvin kitkoilla.
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tosin faktahan on se, että 37" syö taas vaihdelaatikkoa lisää vrt tämänhetkiset 35". Vakioloota ja perät eli 3.73 välitys. 35" renkailla normikäytössä toimii tuo auto hienosti miedoilla virityksillä vakiolaatikolla.
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Vähän yksinpuhelua, mutta BFG AT 37/12.5R17 kuulemma lanseerataan tänne 01/20 ja tiedä sitten, koska on oikeasti kaupoissa. Vanha hinta kaupassa oli niinkin alhainen kuin 250 euroa rengas. 1001renkaat myy nytkin Cooper AT3 tuota isoa kokoa 560 euroa rengas, ei kiitos.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    BFG AT KO2 ollut alla jo kolme talvea ja hyvin pelaa jeep gc 2005. Noin 31,5” korkea millikoko.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Heti ku kulmat vähänkin pyöristyy muuttuu talvella sukseksi.
     
    Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kuupperi on tällä puolen aivan järkihintainen, mutta Pirellin Sottozero 3 :rotfl: kumi, kylläkin hienon näköisellä kuviolla, oli jotain kolminkertainen hinnaltaan :odeek:. En tiiä onko edes kokoa.
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kannattaa tutustua GoodYearin Duratraciin. Jos vaan löytää koon ja saa sen käsiinsä tänne kehitysmaahan. Itsellä kokemusta 31/10.50r15, oli kyllä hyvä rengas. Kaveri osti samat ja nastoitti, oli kyllä hyvät talvirenkaanakin. Hyvä pito, hiljainen ja kestävä.
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei oo kyllä mulla muuttunut. Nyt lähtee neljäs talvi ja 90tkm on renkailla jo takana. Saa nähä tuleeko mulla suksi ilmiö esiin tänävuonna.
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kattelin itelle 285/75/16 kumia. Vetkuttelin liikaa ni jäi camskilliltä tilaamati, alkaa olla lopussa vaihtoehdot sieltä nyt. Ens kuussa ei enää kannata tilatakaan jos se eroo eu:sta.

    1010tires sivuilta löytyy vertaistukea ja kokemuksia eri renkaista.

    https://www.1010tires.com/Tires/Reviews

    Duratrac on kehuttu mutta ei taho löytyä oikein omassa koossa. Liekö mallina jo vanha sitten? Bf a/t ko ajanu muutaman vuoden kesät talvet ja pärjänny kohtalaisesti. Eilen kyllä suti ja veti sivuttain suoralla asfalttitielläkin ku kiihdytti rekkaa karkuun risteyksessä. Kulutuskestävyys on minulla kriteerinä tärkeimpiä. Tolta sivustolta näkee muitakin speksejä eri osa-alueilta.
     

Kerro tästä muillekin!