istumapaikkojen lisäys otteeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja AnttiJ, 2.6.2017.

  1. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Deltassani on istumapaikat ja turvavyöt kuudelle henkilölle, mutta otteessa näyttäisi olevan viidelle paikat. Onnistuuko ja miten paikkojen muutos kuuteen? Katsastusmies ei osannut sanoa asiasta mitään siltä seisomalta.
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    siis matkustajia 5?
    eli kuljettajan lisäksi.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On mullakin yks 2+3 paikkanen ollunna. Eine kaikki jostain syystä 3+3 ole rek suomessa.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Näitä lisäpenkkipaikkoja pitäs voida ostaa/myydä/antaa. Multa sais slanttivanista lisäpaikat neljälle...
     
    Jaakko Susimies, palontie ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  5. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Otteessa lukee istumapaikkojen lukumäärä 5. Sisältääkö tuo myös kuljettajan?
     
  6. TheVille

    TheVille 1st gear

    Mun '55 pickupissa oli ohjaamon sisämitta viitisen senttiä liian kapea, jotta olisi saanut pykälien mukaan rekisteröityä kolmelle. Kahdella istumapaikalla siis mennään...
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Juu. Mulla slanttivanissa lukee istumapaikkoja kaksi. Ja sitten ne kuvitteelliset lisäistuimet neljälle.

    Vähän ootee: vielä 1990-luvulla laissa oli sellainen pykälä, että pakettiauton tavaratilassa sai kantavuuden rajoissa kuljettaa henkilöitä, jotka olivat "säälittäviä tapauksia". Esim. jos olit pelastanut perheen, joka oli pudonnut jäihin ja ne ihmiset piti viedä terveyskeskukseen. Meillä oli tuolloin transit, jossa kolme istumapaikkaa. Kun etupenkki tuli täyteen meidän perheestä, anoppi sijoitettiin tavaratilaan koirien kanssa, koska hän oli "säälittävä tapaus". Nyttemmin tuo pykälä on poistunut. En kuskaa enää anoppia.
     
    Roberto tykkää tästä.
  8. pptalo

    pptalo Gearhead

    Kato nyt ensimmäisenä painot. Kokonaismassa miinus omamassa. Suomalainen painaa 75 kg. montako ukkoa mahtuu ton laskutoimituksen erotukseen.
     
  9. El C

    El C 3rd gear

    Näin just.
    Juuri konttorilla laskettiin painorajat ja istuinten määrät ja saatiin rekisteröityä seitsemälle. Kolme penkkiriviä tietenkin.
     
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Oisko tippunut yksi paikka siinä vaiheessa, kun rekisteriote uudistui aikoinaan?

    Koska ennen vanhaan rek. otteessa paikkaluku merkittiin eri tavalla.

    Kuljettajan lisäksi X ja Kuljettajan vieressä X
     
  11. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Asiaa on nyt tutkittu kolmen katsastusukon voimin. Paikkoja on vain viisi, koska etupenkki on kaksiosainen ja katkeaa keskimmäisen istumapaikan kohdalta, ei siis yhtenäinen sohvapenkki. Tällä rakenteella he eivät voineet tehdä mitään asialle.
     
  12. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    jaa,mulla new yorkerissa erilliset bucket seatsit ja välissä irtonainen 20 cm leveä pala joka yhdistää ne!
    kyllä se ainakin kuuspaikkaseksi kelpasi!
    toimii siis myös käsinojana.(taittuu alas)
     
  13. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    niin ja ukkelin painoksi arvioitiin 80 kg ja kokonaismassa sen mukaan!
     
  14. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Oman 49 rekisteröintikatsastuksessa (oli poistunut rekisteristä 97, kun edell. katsastus 90) paikkoja tuli kokonaisuudessaan 5 (kuskin vieressä 1). Insinööri kävi mittaamassa ratinkeskiöstä apparin oven sisäpintaan.
     
  15. pptalo

    pptalo Gearhead

    Ihmeellisiä mittauksia ja arvioita. Mistähän inssit tämän tiedon hakee? Lain mukaan suomalainen painaa 75 kg. ja leveys 40 cm. Jos on sohva edessa okoon kuinka monesta osasta hyvänsä ja rattivaihteet en keksi syytä miksei saisi rekettua kuudelle. Pyytäisin näyttämään pykälän joka kieltää kolmannen paikan. Epäilen kateutta tai mielivaltaisuutta.
     
  16. El C

    El C 3rd gear

    Noin se menee munkin mielestä, siis kilot ja sentit. Konttorilla luettiin insinöörin kanssa varmuuden vuoksi papereista rajat ja päädyttiin sen jälkeen mielestäni oikeaan tulokseen.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eikä aina auta se mittaaminenkaan, esim. pajerossa jossa on pullistetut ovipahvit ja soikeat reiät rattiputkessa
    Eli 4 pulttia löysälle ratti vasempaan pultit kiinni ja japaninversion apparin(kuski) ovipahvi ja ylimääräistä jää peräti 3cm, niin silti ei kelpaa 3 eteen

    Kun ifarT on niin päättänyt


    Sit seat;eissa on matkustelijat ja kuljettelija vaan 68kg vai peräti 58kg
     
  18. pptalo

    pptalo Gearhead

    Menee vähän ohi aiheen, mutta Täytyy olla joku maahantuojan erikois lupa jos on pienempi kuin 75kg.
    Näin on esim Subaruissa joissa ei kaikissa malleissa kantavuus riitä viidelle 75kg. suomalaiselle (japski painaa 60kg.)
    Subarun maahantuoja on antanut luvan rakisteröidä kaikki mallit 5;lle
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Se on 5;delle kattelin papruja ja alko naurattamaan et se on supermalli auto, 2 härmäläästä korstoa ja kalja koppa, niin suurimmat massat paukkuu jo :poff:
     
  20. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

Kerro tästä muillekin!