Itserakennettu V8-moottoripyörä. IL-juttu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Smirkelimies, 5.5.2018.

  1. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    http://www.iltalehti.fi/autouutiset...utm_content=980x400&utm_source=www.etuovi.com

    "- Katselin, että BMW 540:sen 4,0-litrainen V8-täysalumiinimoottori oli sopiva ja hyvännäköinenkin.
    - Asensin siihen sitten vielä kaksi turboahdinta.
    BMW V8-moottorissa on vakiona 286 hevosvoimaa ja turbojen kanssa tehot nousivat 360 hevosvoimaan .
    - Rakentelu alkoi siitä, että nostettiin moottori pöydälle ja alettiin rakentaa pyörää sen ympärille.
    Ensin piti tehdä putkirunko, joka myötäilee moottorin muotoja. Sitten jouduttiin miettimään kiinnityksiä ja jousitusta"

    Miksköhän tuo on OK motskarihommissa, mutta ei auton rakentelussa? Ei vaikka autossa kuski olisi turvakehikon sisällä kisavöissä? Höh.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Koska MMAF. Autopuolella ei ole vastaavaa.
     
  3. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    https://www.mmaf.info/

    Jaa että tommonen motskarin rakentelukonklaavi on olemassa ja se on lobannut homman läpitte. Miks ei sitten onnistuisi FHRA:lta autopuolelle?
     
  4. darpen

    darpen Gearhead

    Niin, kun autohommissa kaikki tulevat vielä niin hyvin toimeen keskenään ja varsinkin fhra:n touhuun on kaikki tyytyväisiä...
    MMAF ei keskity moottoripyörän valmistusmaahan, alkuperäiseen käyttötarkoitukseen tai mihinkään muuhun epäoleelliseen.
    Tarkoituksena on helpottaa moottoripyörien rakentamista tieliikenteeseen.
     
    auburn ja palontie tykkäävät tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu siks näistä bensankäryisistä hommista oon jäsentänyt itseni vain mainittuun järjestöön. FHRA kokousten edellä foorumilla käydyt on sitä että "laitoinpa popcornit kattilaan" osastoa. Nimimerkillä FHRA:n jäsen joskus silloin kun jäsennumerot oli kolminumeroisia. Voi ne tietty olla vieläkin, en tiedä.
     
  6. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Joskus lueskelin jotain olikohan eduskuntakyselyn vastausta aiheeseen harrasteajoneuvoluokitus. Sain sen käsityksen että ministeriöstä oli heitetty palloa autoharrastusjärjestöille, mutta ne eivät saaneet aikaan selkeää esitystä siitä, miten harrasteajoneuvo määriteltäisiin.

    Mitenkähän tähän hommaan saisi jotain rotia? Jos asiaan oisi helppo vastaus, sitä ois varmaan jo sovellettu.

    Perhana kun ois rahhoo, ostaisin motskarijärjestöltä muotoilut autopuolen vastaavaan sydeemiin, karvahattu päähän ja eikun etuskuntaan...
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    On muuten hieno peli. Ruma ja kaunis samassa paketissa.
    Varmasti myös kuulostaa hyvältä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Härski peli, mutta mikä saa ihmisten turboja ym laittelemaan ennestään tehokkaaseen moottoripyörään? :D

    Joku + tonninen kyykkykin antaa jo aika rajun suorituskyvyn.
     
  9. darpen

    darpen Gearhead

    Turbohan on arkipäivää rakennelluissa kyykyissä ja härräkkään myös jotkut laitellu, tuo Slant Sickness omaa paljon kokemusta turbotetusta sporasta.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin kyä mää sen tiiän, mutta ihmettelen vaan eikö se normi suorituskyky riitä :D

    Autossa nyt saa olla tehoa aika paljon että pääsee edes tonnisen kyykyn suorituskykyyn
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Autojen rakentelu säännöksiä kun rukattiin. Tälläkin palstalla moni ihan vakavissaan oli sitä mieltä, että kun itse keksitään rajoituksia, niin ei valtio niitä keksi.
     
    Seejii ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Auto ja moottoripyörä puolella on se ongelma erona, et motoristit on motoristeja

    Autoilijat on jenkkiharrastajia, raggareita, lintta harrastajia, mg harrastajia, toyota harrastajia, vanhojen toyotien harrastajia, coupe toytotien harrastajia, nissan harrastajia, nissan tuunaajia, vanhojen nissanien entisöijiä, uudempien nissanien tuunaajia, uudempien nissanien museoharrastajia, japanin vienti nissanien harrastajia, uudempien japanin vienti nissanien harrastajia, japanin markkinoiden toyotien harrastajia, subaru harrastajia, neliveto subaru harrastajia, rhd subaru harrastajia jne jne jne jne jne jne

    Haluaako joku muu jatkaa?

    Kun motoristit on vaan motoristeja

    Motoristit harrastaa moottoripyöriä, motoristit harrastaa moottoripyöriä, motoristit harrastaa moottoripyöriä, kyykky kuskeille varmasti vittuillaan customi puolelta, mutta oikea motoristi kyllä pysähtyy vieraallekkin merkille kysymään tarttisko apuja
    Hyvänä esimerkkinä, uralistit tekee kenttä koneremonttia hd-kuskien työkaluilla ja kaikki puhuu pyöristä ja naisista sekä ajamisesta ja keskusteli miten vetelästä rungosta saa jäykemmän ja miten on helponta muuttaa keulakulmaa ja kuinka pitkä keula voi olla et voi lullaa vielä käyttää
    Ihan sama missä pyörä oli valmistettu ja missä asennossa sylinterit on, kaikki on motoristeja

    Pahimmillaan auto puolella on kuppikuntia vuosimalleittain tai markkina alueittain

    Esim. jos sulla on englannissa valmistettu avensis on ihan turhaa yrittää ettiä apuja toyota kerhosta, kun se ei ole rakennettu japanissa
    Tai jos sulla on land-cruiser on ihan turhaa ettiä apuja toyota kerhosta, kun se on maasturi




    Se keskustelu ajoneuvoharraste luokasta oli ovela, lintta kuskit oli sitä mieltä että vaan lintat voi olla harrasteita, puunarit taas sitä mieltä et harrasteeksi kelpaa vaan sellainen mikä menee 3 vuoden päästä museoon soittamalla tarkastajalle, et mun dartti kaipaa museo kilvet

    Osa oli halukkaita et mikä vaan auto kelpaa harrasteeksi, mutta melkein kaikki oli sitä mieltä et kyhätään hädässä puolivetelä paska joka on osittain vielä persiissä ja siitä on sitten hyvä pyyhkiä lisää
    Suomessa lakien tekeminen ei vaan toimi niin, ensin pitää vaatia kaikki mahdottomuus ja sitten toivotaan et raakkauksen ja karsinnan jäljiltä on ees jotain järkevää jäljellä

    Kuten yritysneuvoja sanoi et pitää listata kaikki maanrakennuksesta kuormauksesta kuljetuksesta koulutukseen ja konsultointiin, niin hyvin mahdollista on että sulla on rakennus ja kuljetus, mutta jos listaat vaan rakennus ja kuljetus sulla on todennäköisesti vaan joko tai, tai sitten traktorilla tapahtuva kuormaus.
    Aina karsitaan jotain joskus enemmän
     
    Filth, pe-le, Roberto ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. peto

    peto Gearhead

    Vittu mä mikään motoristi oo vaikka harrastankin moottoripyöriä. Saatanan apinakiikkujat, homosohvailijat tai jotkut kurapyöräilijät...

    Usein samat heput harrastaa autoja ja pyöriä. Ehkäpä ongelma enemminkin liittyy siihen ettei auto ole ainoastaan harraste, kuten moottoripyörä käytännössä aina on. Siksi viranomaisten on helpompi antaa helpotuksia hyvinkin marginaalliselle ryhmälle?
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Mut tossahan se tulee jo harrastat moottoripyöriä vaikket olekkaan motoristi

    Kun autopuolella harrastetaan yhden merkin tuoteita


    Auto puolen kuppikunnittautujat ois kirjoittanut harrastavansa tiettyä merkkiä eikä autoja

    Moniko "garageista" on auto talleja? kyllä ne taitaa olla chevy, chysler, ford, mercury jne talleja
     
    Muokattu: 6.5.2018
  15. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Olet varmasti oikeassa. Suomalaiset on olleet aina hyviä löytämään kaikki porsaanreiät autopuolella: kahtia sahatut meset, suksipoksifarmarit yms.

    Motskariesimerkistä voisi päätellä ettei ehkä tehopaino olisi se hankalin pullonkaula jos sääntöjä löysennettäisiin vaan veronkiertomahdollisuudet.

    Jos Ruotsin rodeja saisi tehdä Suomessa, jo kohta joku tojo-mies kokoisi uuden käyttöauton osista...o_O
     
  16. peto

    peto Gearhead

    Kyllä pyöräpuolellakin on vahvoja kuppikuntia. Vai meinaatko, että vankkumaton HD:lla ajava MC mies kaveeraa kovin hanakasti 600cc saippualaatikolla ajavaa suippotukan kanssa? Voi kertoa, ei kaveeraa.

    Ainakin useimmat minun tuttavapiirissä olevat harrastajat ovat enemmän monialaisia moottoripäitä, eivätkä sylje muiden merkkien tai ajoneuvolaji harrastajien päälle. Ei ole kuin muutamia äänekkäitä vanhoja mobilisti jääriä tai nuoria fanaatikko nuorisoa. Työikäiset ihmiset on ollut avara katseisia....
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    No ainakin minä harrastan erimerkkisiä autoja.
     
    rampleri tykkää tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Merkkifoorumeilla joskus käyttäytyvät mainitsemallasi tavalla. Antaa niiden olla niin kuin tykkäävät. Läpänheittoahan se on yleensä. Ajellaan rouvan kanssa vähintään kerran kesässä semmoisen motoristiryhmän kanssa jossa on jos vaikka jotakin merkkiä pyöriä. Tottahan se on, että ainoa pyörä, jota siinä rallissa on elvytetty, on mun v2 koneinen. Eikä ole edes kovin harvinaista, että jotakin sattuu. Kytkinvaijeri poikki jossakin Puumalan metsiköissä. Jokaisella muulla oli työkaluja muttei tietysti mulla ainuttakaan ja mulla on yleensä ne reissujen ainoat ongelmat. Ei kannata härnätä niitä muun merkkisten kuskeja liikaa...
     
  19. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Vieläkös se on sama meininki, kuin 90-luvun alussa? Silloin kun kevarilla ajelin, niin motoristit moikkasi toisiaan. Paitsi harrikkakuskit vain toisia harrikkakuskeja. Sellaista jos japsikevarin selästä morjesti, niin yleensä ei saanut vastausta, paitsi kerran koulukaveri sai keskisormen.:D
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyl aika moni harrikkamieskin on morjestanu kun isolla 70 luvun japs pyörällä on ajanu vastaan. Satapiikillä kun ajelee tuntuu että harrikat ei moikkaa koskaan ja aika vähässä määrin muutkaan moottoripyöräilijät.
     

Kerro tästä muillekin!