Jäähdytinneste = vaihteistoöljy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja lansive, 4.2.2008.

  1. lansive

    lansive 1st gear

    Juuri noin pääsi sitten Chrysler Neonissa käymään. Viikonloppuna ajelin rauhassa kotiin kaupasta, kun lakkasi tulemasta lämmintä ilmaa lasille. Vähän aikaa siinä ajelin eteenpäin ja kohta alkoi lämpömittari nousemaan uhkaavasti. Sain auton ajettua sopivasti bussipysäkille ennenkuin pääsi mittari punaiselle. Pikainen vilkaisu pellin alle näytti, että joku letku olisi haljennut tai irti, kun kerran nestettä oli koneen takana reippaasti. Onneksi en ollut pitkällä (8 kilometriä) kotoa, joten auto saatiin hinattua talliin. Nostettiin auto pukeille ja ryhdyttiin tutkimaan tilannetta. Mistään ei ollut mitään rikki, mutta öljynsekaista vettä oli joka paikassa. Pian sitten selvisi, että syylärissä ja laatikossa on samanlaista puna-valko-harmaata sohjoa. Neonissa on syyläri ja öljynjäähdytin yhtä puuta ja sieltä oli väliseinä jostakin pettänyt.

    Onko hyviä ajatuksia missä kannattaa korjauttaa? Soitin jo Powermaticille (Vantaalla), ja niillä on kiire ja kalliit hinnat. ESP Autotrans Huittisissa oli jo paljon edullisempi ja lupasivat nopeamminkin hoitaa asian kuntoon. Mikään kiire tässä ei nyt ole, kun on toinenkin auto, jolla päästään kyllä liikkeelle. Auto siis majailee Rajamäellä (Nurmijärvi), mutta saadaan kyllä tarvittaessa toimitettua johonkin muuallekin, joten jos tiedätte kohtuuhintaisia paikkoja, jotka noita Moparin laatikoita räplää, niin kertokaa ihmeessä.
     
  2. voittol

    voittol 2nd gear

    Ite äkkiseltää kokeilisin vaihtaa vaihteisto -öljyn ,ja estäisin niiden sekottumisen pakkas nesteeseen jollakin letkujen tulppaamisella tai uudella jäähdyttimellä.
     
  3. lansive

    lansive 1st gear

    Tuolla pystyy kuulemma virittämään auton siihen kuntoon, että sen saa ajettua korjaamolle, mutta kytkinten kitkalevyjä ei pelasta enää mikään. Jos ne pysyvät kiinni nyt, niin kohta ovat irti kumminkin.

    Täytyy tänään ottaa syyläri pois, huuhdella kierto ja valuttaa lootasta öljyt pois. Sitte vaan etsimään sopivaa kuljetusvälinettä korjaamokeikkaa varten.
     
  4. WSE

    WSE 1st gear

    Kysäisepä korjausta Kiskon US-Motor Oy:ltä. Siijaitsee Kiskossa, siis Salon lähellä. 02-7392400

    Itse olen tullut kusetetuksi erään lohjalla noita ainakin joskus korjailleen toimesta notta kyseistä paikallista, mikäli se vielä toimii, en voi ainakaan suositella.

    Tuosta kiskon firmasta olen kuullut hyvää, omia kokemuksia ei ole.
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ja kyllähän se nyt ensin kannattaa vaan se öljynvaihto kokeilla! Ei välttämättä oo tehny vielä mitään lootalle :soosoo:
     
  6. eski

    eski 1st gear

    Eikös se ole että lootan jäähdytys on hoidettu että öljy kiertoo syylarin kautta. Eli uusi syylari ja sitten vaan pari öljynvaihtoa ja toivoo parasta. Jos ei auta niin remppaa pukkaa.
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Syksyllä vaihdoin syylärin ja moneen kertaan öljyt. Hyvin toimii edelleen ja laatikkoa ei olla vielä avattu. Kysy lisää jos apua/ohjeita kaipaat. Yv vaikka.
     
  8. Antti P

    Antti P Gearhead

  9. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Jos noita öljyjä vaihtelee tämmöisessä tiuhaan tahtiin nesteen takia, kannattaa laittaa ne käytetyt vain sankoon ja odotella muutama viikko. Magneetti ämpärinpohjaan vielä, niin nesteet ja paskat saostuu erilleen ja öljyn voi käytttää myöhemmin.
     

Kerro tästä muillekin!