Jäähdytinnestehelvetti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Karpov, 27.11.2010.

  1. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Jos kyseessä on GM-tuote niin ihan normaalia monoetyleeniglykolia väittäisin olevan. GM Dex-Coolia halvempaa on vaikka tarvikekaupan Zero.
    Olen antanut itselleni kertoa löytyvän myös oranssia propyleeniglykolia ja näiden vähäinenkin sekoaminen aiheuttaa kuulemma aika vaahtoa/puuroa joten tuskin on sellaiseen vahingossa vaihdettu.
     
  2. Harald

    Harald 1st gear

    Meillä duunissa isot tonkat nesteitä ja punaisen nesteen purkissa lukee silikaattivapaa.Onko saman värisiä nesteitä montaakin eri lajia ? Löytyypi vaan pun. ,vih. ja sininen meiltä
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ohan noita valitettavasti kaikennäkösiä, paras tosiaan se purkin teksti mitä tosin halvemmissa ei kaikissa ole. Tulipa ikävä juttu tänäån mieleen kun omaa koslaa mietin ja tajusin että eihän se volvo ole ja vesipumppuhan on koneen vas kyljessä. Muistan termaria ja letkuja hipelöineeni ja kuivia olivat. Joten vähän nyt kylmä hiki päällä, en tiedä uskaltaako tånään käydä auton alla. Vuoto siis keskellä moottoria ja koko autoa, ja mitään pohjapanssaria ei ole joka valumia siirtäs. Heh heh!
     
  4. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Löytyy varmaan kaikki sateenkaaren värit. Nyrkkisääntönä kolmea lajia ainetta. Etyleeniglykolia ja sitten tätä "uutta" punaista silikaatitonta rankasti lisäaineistettua (mono)etyleeniglykolia ja propyleeniglykolia.
    Niistä ei mitään sekaisin keskenään.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    oli lohkolämppärin vastus minkä välistä vuotaa! Pyöri käsin. Mikähän löystyttänyt. Kohtuu laajan tiputuksen oli tehny kun startista ja molemmista tukivarsista vaihdevivuston päähän tiputteli. Että silleen.
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tuotahan vois kokeilla silleen että ottais sillä pakkaskestävyyden mittauslaitteella purkkiin sieltä syyläristä ja laittais uuttaa sinne purkkiin ja kattois meneekö puuroks?? niin ei menis koko koneen vedet sekasin; en tiiä onko järkee :-?

    mä oon käyttänyt tätä yli 10v ja nyt syksyllä meni loputkin niin kävin ostamassa uuden 10L pöntön, riittää taas moneks vuodeks eteenpäin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo olet tossa ihan oikeassa...tarkotin tolla punaisella uusien autojen litkulla juuri tätä silikaattivapaata litkua, eikä silikaattipohjaista...ajatuskatkos.

    Oma mielipiteeni on että kannattaa vaihtaa aina uudet nesteet ja huuhdella systeemi jos ei tiedä mitä siellä on...pitää ne nesteet vaihtaa muutenkin parin vuoden välein jo korroosion estämiseksi.
    Sen jälkeen ainakin tietää mitä siellä on ja mitä sinne voi lisätä tarvittaessa.
     

Kerro tästä muillekin!