Jännitteen säädin oikuttelee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Pave, 11.7.2003.

  1. Pave

    Pave 1st gear

    Elikäs entinen regulaattori sanoi sopimuksen irti. Kävin ostamassa uuden, mutta taitaa olla vääränlainen kun voltit hyppää auton käydessä parhaillaan yli 15V. Tarkkaa lukemaa en tiedä kun "analogisesta" mittarista loppuu asteikko. Latauksen merkkivalo palaa silti kokoajan. Kun auto käy tyhjäkäynnillä voltit on jossain 12-13. Sitten kun painaa kaasua voltit hyppää n. 15 ja mittarin valot alkaa palamaan kirkkaasti ja radio sammuu. Tuo lähinnä ihmetyttää että latauksen merkkivalo palaa. Onkos nyt jokin oikosulussa vai säädin hajalla tai muuten vääränlainen?
     
  2. ana57

    ana57 1st gear

    Näillä perustiedoilla ei taida vastauksia löytyä edes ennustajilta. Vähän sama kun kysyis: moottori ei käynnisty, missä vika.
    Arkistosta kohdasta Sähköt, johtojen mitoitus (=?) löytyy eri valmistajien laturien merkinnöistä, niistä vois löytyä vinkkejä oikeaan kytkentään
     
  3. capriceman

    capriceman Gearhead

    Ainoastaan SI sarjan laturissa voisi käydä näin ??
    Eli takaisinkytkentä johto akulta ei mene laturin 2 nastalle vaan on irti>> seilaava jännite. Tai sitten laturin regu on sökö...
     

Kerro tästä muillekin!