Jakajan alipaine imusarjalta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cnn, 17.7.2012.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Se on hyvä juttu että alat selviämään, ja sit kun siitä tärinästä vielä pääset eroon...:p
     
    Rotten tykkää tästä.
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Taitaahan se mahdollista olla, mutta kyllä luulis olevan todella laiska ja huonosti kaasua totteleva jos islohkon jakaja.

    Helpoiten asian voi todeta kääntämällä pyörijästä keskipakosäätimen jousikuormaa vastaan.
    Pyörijä tulee kääntyä pyörimissuuntaan eli myötäpäivään, mikäli pikkulohkon jakaja.
     
    Rotten tykkää tästä.
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    Eli on oikee jakaja, pienen pieni klappi alussa! Photobuketti jumissa, tai en osaa sitäkään!:mad:

    Kuskin puolella seisoen näyttää merkit näin


    10 before
    - tähän väliin säädin
    -
    -
    -
    0
    -
    -
    -
    -
    10after
    Mut ku tehnyt väärin, ei ollut tulpattuna ym... nii koitan tänää vielä uudestaan, parii kaljaa vähemmällä! :odeek:
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joo, kaasarin putket tulpattu, virranjakajasta kääntö vastapäivään, heiluu noin 8-12 myöhästä. Myötäpäivään, ihan tappiin 8 astetta myöhäistä, ei tulpattuna saa ennakko sytytyksen puolelle, tyhjäkäynnillä! Letku kiinni alempaan, tulppa ylemmässä, ennakossa 6. Kaasua ennakko kasvaa, jonnekkin!?
    En tiiä, en ymmärrä!
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos niinku jakajan kääntövara loppuu, niin sitä on siirrettävä hampaista parempaan kohtaan. On se saatava sinne ennakon puolelle letku irtikin.
     
    Rotten tykkää tästä.
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Oukkei, no sitä pitää harjoitella seuraavaks! :)
     
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Nuo
    Tuossa on nyt 8 astetta ennakkoa
     
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    ???
    Siis jos se ajoitus merkki on after?
    Älkää nyt sotkeko, ku pihalla muutenkin! Just meinasin lähtee tarkastaa yläkk missä ajoitus merkit ja.mihin pyörijä osoittaa! Jos ne kaikki kohdallaan, kumpaan suuntaan pyöräytän jakajaa? Vastapäivään, oma veikkaus, pyörijä pyörii siis myötäpäivään!
     
  9. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Yllä olevan 8 beforen mukaan. 8 ennakkoa. Kun pyörität jakajaa myötäseen myöhäistää. Vastapäiväinvään kääntämällä aikaistaa. Aivan oikeassa olet.
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ykk, pyöriä ja merkit
    Ne oli kohdallaan!
     
  11. Rotten

    Rotten Gearhead

    Nii, nii joo, siis se miun "taulukko"?
    Joo, siis sinne en päässyt oikein tekemällä, eli kaasari tulpattuna!:confused:
    Noh, olkaa kuulolla, mite kädet tärisee ja pyörijä pyörähtää:p
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Afterissa myöhäsellä, beforessa aikasella.

    Kääntelet jakajaa ja katot kumpaan suuntaan se sytkämerkki liikkuu ja vedät sen siihen mihin tehdas sen määrää, se alipaine letku tietty irrotettuna ja tukittuna mikäli siellä imu on. Kone sais käydä jotain 800rpm niin ei keskipakoennakko ainakaan aikasta tollon. Jos ei saa enempää käännettyä ja tarttis kääntää lisää, pistät sen jakajan toiselle hampaalle ja koitat uudestaan.

    Sit alipaine ennakko imariin jos haluut nättiä tyhjäkäyntiä, ported rööriin jos pieniä päästöjä ja paljon lämpöä. Sen jälkeen säädät tyhjäkäynnin pieneksi ja nätiksi seosruuveista.
     
    Rotten tykkää tästä.
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Jumalau..
    Se onnistu! Kaasarin säätö vielä, jos joku osaa neuvvoo ja jaksaa, kelpaa kyllä,holley. aattelin kyl et vien liikkeeseen!
    Keulasta katottuna huomasin, ensimmäiset, vierekkäiset aukee, mut toiset ei?


    Mut alkuperäiseen, ihan huomattavasti parani meno halut nollasta liikkeelle, tiiä sit pienentääkö kuitenkaan bensan kulutusta! :p
    Eli ennakko, oli nyt ohjeitten mukaan sen kasi ja lisääntyi alipaineen kanssa! Imusarjasta en löytänyt paikkaa, alu edelbrock.
    Mut suuri kiitos kaikille vinkkiä ja neuvvoa antaneille! :)
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Toisiot aukee alipaineella todennäkösesti sulla siis.
     
    Rotten tykkää tästä.
  15. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tuossa kombossa ei ole syytä. Käyttää manifold vacuumia. Alipaine vaan siihen liitäntään mikä on ensiön suutinrungossa. Holleyn ollessa kyseessä. Silloin on liian vähän vähän perus ennakkoa jos lämpöilee ja käy huonoa joutavaa.
     
    Rotten tykkää tästä.
  16. Rotten

    Rotten Gearhead

    Jaa, ei ne vissiin mekaanisesti aukeekkaan!
    No mennää näillä, ja kokeillaan, mite se rokkaa ja mitä tuo ja nuo kulutukselle teki!
     
  17. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    1850 mallin 600 vac holley on hyvä 318.n. Se on alipainetoisioilla.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Kone ja kaasari säädöissään ni pääsin -68 Satellitella lähemmäs kymppiä, max 12 reippaassa matka-ajossa. Hyvä kyllä tommonen vakuumi Holley perus autoon jos on kunnossa.
     
  19. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kuullostaa hyvältä!:cool:
    Itellää vei sen 22,5 suht rauhallista seka ajoa!-:confused:
    Eile ku vihdoin sain sytkät kohdilleen, 12 litraa tyhjään tankkiin, ainakin se 4litr oli jäljellä, 55km jälkeen! :)
     

Kerro tästä muillekin!