Japanin tuonnin valmistenumero.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jenkkijussi, 9.4.2013.

  1. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Olen katsellut netistä yhtä Japanista tuotua 90-luvun GM tuotetta. Trafin historiatietoja tutkiessani huomasin autolla olevan erikoisen valmistenumeron joka poikkeaa normaalista GM:n numerosta. AKx-xxxx-Y Olisikohan kukaan törmännyt vastaavaan, ja mistä moinen johtuu?

    P.S. Autoa en ole vielä nähnyt livenä joten en tiedä minkälainen numero löytyy tuulilasin alareunasta.
     
  2. ls1978

    ls1978 3rd gear

    Isäni japsivientimallin Cadillac Allantessa on alkuperäisen GM:n tyyppikilven lisäksi japanilainen tyyppikilpi omine sarjanumeroineen (paljoakaan en siitä ymmärrä kun ei tuo kieli taivu :)). Olisikohan tässä tapauksessa samanlaisesta jutusta kyse? Trafi ottanut numeron tuosta japsikilvestä? Allantesta kyllä löytyy oikea GM:nkin kilpi ja normaali tuulilasilätkä.
     
  3. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Kiitos vinkistä. Tutkitaan kun näen auton.
     
  4. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Japanissa annetaan melkein aina autolle uusi valmistenumero ja se meistetään runkoon/koriin
    esim. Astrossa se on yleensä vasemman takaoven saranassa. Tuo miksi se on tullut täällä käyttöön
    johtuu siitä ettei sitä tehtaalaista ole ymmärretty meistää/kaivertaa ennen maahantuontikatsastusta, tai
    ollut veemäinen inssi.
    Jos autossa on molemmat ne pitäisi katsoa maahantuontikatsastuksessa ja yleensä rekisteriotteen alas tulee
    maininta että: Ollut Japanissa rekisteröitynä valmistenumerolla xxxxxx mutta otteen lokeroon E se tehtaalainen.
    Tehtaaltahan auto on lähtenyt 17-merkkisellä vin numerolla joka löytyy tuulilasin alanurkasta ja vasemman
    etuoven/ovipielen tarralapusta, varaosat mihin tarvitaan valmistenumeroa löytyvät tällä, ei Japanin
    lyhyellä, ja kertoohan tehtaan numero paljon muutakin.
     

Kerro tästä muillekin!