Jarrulevyn sorvailua ja reijittämistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja mane, 28.12.2001.

  1. mane

    mane 1st gear

    Oon aatellut tehdä adapterin sorviin, johon sais levyn tai rummun kiinni, että vois sorvailla niitä suoraks, ei hinnallisesti kannattavaa, mutta kokeilun vuoksi.. :smile: Oisko helppo toteuttaa..?

    Ja sitte toinen juttu, meinaa jarrulevyn reijittäminen, onko järkeä, tulis kadulle, ja lähinnä ulkonäkösyistä...

    Nämä hommat lähinnäkokeilunhalusta.. Kertokaa kokemuksia!!!
     
  2. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Onhan niitä rumpuja ja levyjä sorvailtu maailman sivu... Jos et saa levyä/rumpua keskitettyä suoraan pakkaan, ei kai se adapterin teko mikä ihme homma ole. Muista vaan sorvatessa, että et päästä levyä/rumpua liian kuumaksi - sen jälkeen se vasta kiero onkin... :smile:

    Levyn rei'ittäminen ulkonäkösyistä? Ei, siinä ei ole järkeä - mutta voihan aina vedota siihen, että emmental-levyillä auto pysähtyy paremmin. Kannattaa poraillessa vaan katsoa, että levy ei mene epätasapainoon ja että tavaraa jää niin paljon, ettei levy repeä keskiöstä irti. Se on epätoivottu efekti se... :sad:
     
  3. tomi

    tomi 1st gear

    kyllähän se onnistuu, koulussa sorvailin harjotustyönä muutamia kappaleita ihan käyttökelpoiset niistä tuli. kannattaa vain tsekata että kuin paljo on enää ohuimmassa kohdassa ainetta ettei tuu liian ohuiksi
     
  4. SlantSix

    SlantSix 1st gear

    Ei kannata vakio levyihin ruveta porailee reikiä 95% varmuudella eka kunnon jarrutus ja levyt halkeilee niistä reijistä.
     
  5. TwinturboCapri

    TwinturboCapri 1st gear

    sekin on taas kiinni siitä miten niitä reikiä poraa.. paras tapa on 6 reikää tasasesti esim jakopään kanssa, ja kun ekat kuus valmiina niin kääntää levyä jakopäässä 20mm jompaankumpaan suuntaan ja uudet reiät taas. neljä riviä tähän tyliin 4-8mm reikiä niin kestää hyvin vielä(ainakin 2vuotta kestänyt hyvin..)
     

Kerro tästä muillekin!