Jarrumuutokset ja muutoskatsastus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja T., 6.3.2017.

  1. T.

    T. 3rd gear

    Miten menee nykyisin jarrujen prosentit? Vuosien takaista tietoa löytyi että autoon on joskus saanut laittaa tehokkaammat jarrut ilman prosentteja, mutta jos tehokkaamman koneen asennus vaatii nämä tehokkaammat jarrut niin tällöin niistä menisi prosentit. Mikä mahtaa olla nykyinen tilanne? Trafilta en löytänyt muuta kuin että pitää olla "konetta vastaavat jarrut".
     
  2. skipi56

    skipi56 3rd gear

    Ei mee prosentteja.
     
  3. T.

    T. 3rd gear

    Ok, hyvä juttu.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Muistaakseni katsurin kanssa oli inttoa, ja jos jarruja isontaa sitten saa turbottaa ilman jarru prossia, mutta jos turbottaa ja sitten jarruttaa, niin menisi prossat kun on vaadittu muutos


    Eli ensin kysellään ja sitten tehdään
    Mainio vuosipalkan hintainen esimerkki ensin tehdään ja sitten maksetaan touhuumisesta on se volkkari muutos.

    Ja jos katsuri on sitä mieltä et prossat menee ja naputtelee ne koneelle, niin aseman vaihtaminen ei auta vaan koneella näkyy aloitettu muutostus
     
  5. skipi56

    skipi56 3rd gear

  6. skipi56

    skipi56 3rd gear

  7. T.

    T. 3rd gear

    Joo, kiitti. Noista pitää ottaa aikanaan tulosteet mukaan kun menee koneen vaihtoa leimaamaan. Minulla oli samanlainen ajatus kun Nikuzailla, mutta ei tuossa nyt pitäisi mitään jippoa enää olla.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse vaihdoin golf Vr6 syncroon vakiota isommat jarrut. Niin ainut mitä katsuri kyseli että mihin autoon ne on tarkoitettu.
     
  9. KajS

    KajS Gearhead

    Tehokkaammat jarrut ei syö prosentteja. Esimerkkinä Datsun B310 (takavetosunny vm. 80) alkuperäisten etujarrujen tilalle Opel Omegan jarrut. Autoon oli aiemmin katsastettu Toyota 4A-GE, alkuperäiset jarrujen kuvat olisivat riittäneet, mutta ooppelismi paransi autoa.
     
  10. T.

    T. 3rd gear

    Tuo on ihan järkevää kun ei mene prosentteja. Tilasin jo eteen jäähdytetyt levyt ja satulan levityssarjan. Taakse pitäisi vielä soveltaa jostain vähintään 55,9mm leveillä kengillä olevat 9" rummut. Sierrasta kai löytyisi sopivat jarrukilpeä modaamalla. 9" on nytkin takana, mutta 44,5mm.
     

Kerro tästä muillekin!