Jarruneste vuotaa jostain

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja xarper, 9.8.2012.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Reilun kokonen jarrunestesäiliö sulla, kärsii vähän vuotaakin.
     
    Bud Spencer ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  2. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Tuttu juttu... Mercury päästi kanssa monta vuotta talven aikana pääsylinterin tyhjäksi nesteistä, sylinteriin laitettiin korjaussarja, ja talven aikana vuoto väheni, mutta nesteen pinta oli kuitenkin vähentynyt. Nyt kun hain auton ennen vappua kylmästä talvisäilytyspaikasta, niin jarrutehostin ei toiminut. Pääsin noin 15 km, auto parkkiruutuun, ja siihen se sitten jysähti. Jarrut umpijumissa. Noh, onneksi oli työkalut lähellä, ja pääsylinteristä jarruputkea vähän löysälle, niin päästi paineet pois, ja jarrut "aukesivat". Tehostimessa varmaan 5 desiä jarrunestettä, ja sen takia tehostin jumitti. Nyt odotellaan uutta tehostinta.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Lämmitetään nyt vanhaa ketjua tuplasti. Mä sain jonkun "nerokkaan" idean parantaa -66 Valiantin jarruja tehostimella. Luova ratkaisu. Mossessa oli englantilaisen ties minkä tehostimen kopio. Semmonen, että se laitetaan pääsylkän jälkeen siihen ainoaan jarrupiiriin, mikä on. Pääsylkän paine työntää mäntää, joka painaa nesteen jarruihin ja käyttää alipainetta tehostukseen. Samanlaisia oli monessa autossa, missä jarrutehostin ei mahtunut luonnolliselle paikalleen.

    Auto-Harraste oli lähin korjaamo. Haatainen siellä kieltäytyi tekemästä mulle moiseen patenttiin jarruputkia. Millisiä ja imperiaalisia liittimiä sekaisin nääs. Tein itse. Sain toimimaan. Ei mennyt kauaa, kun ei ollut jarruja lainkaan.

    Tehostin syötti Dot3 liemet "Super 225" moottorille, joka tunnetusti kestää mitä vaan ja käyttää vaikka jarrunestettä polttoaineena.

    Poispois vaan moinen itätehostin.
     

Kerro tästä muillekin!