Jarruneste

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Kähmy 545, 19.9.2018.

  1. Kiitos. Mutta jatkan vielä hiukan..Mites nämä racing-litkut? Esim. tässä on kiehumispiste + 269 °C ja on DOT3? Miksei se ole DOT 4 tai DOT 5.1?

    [​IMG]
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Viskositeetti on myös erilainen eri DOT-nesteillä.

    http://www.centricparts.com/files/BrakeFluid.pdf

    Eli tuosta voisi päätellä, että viskositeetin puolesta DOT3, mutta korkeammilla kiehumispisteillä.

    Sitä en tiedä mitä merkitystä sillä on minkäkin kanssa.
     
  3. f34

    f34 Gearhead

    Oliko tuo DOT jenkkien tuollainen osasto/virasto, joka on määritellyt luokituksia renkaille, ajovaloille, jarrunesteille yms... asioille, jotka vaikuttavat liikenneturvallisuuteen.
    Esim jarrunesteissä DOT3 pitää täyttää väh. tietyt ominaisuudet, DOT4 pitää tayttää väh. tietyt ominaisuudet jne... jotta saa käyttää tuotteessa DOT merkintää.

    United States Department of Transportation (USDOT or DOT)
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Näinhän se lienee kun onhan niitä DOT-valoja ja DOT-renkaita. DOT sitä DOT tätä..
     
  5. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Nojuu, ei ole puhelimella käytössä nuo hymiöt. Mutta on kyllä hiukan typerästi nimetty nuo DOTit, ikäänkuin varmistettu että sekaisin menee taatusti jossain vaiheessa.
     
    KajS ja f34 tykkäävät tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Dot5 on motorpyörässä hyvä kun sitä roiskuu aina kun sitä vaihtaa. Maalipinta ei tykkää kyttyrää. Maalari voi tykätä mut se on sen onkelma.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Selvitin sen verran että dot3 ford laadun kiehumispiste on huomattavasti korkeampi kuin normi dot3. Vastaa dot4 sen puolesta.
    Ja muistin että niinhän se olikin kun viimeksi selvitin :poff:.

    Ja tuolla lienee ollut merkitystä sillon kun dot 4 ei ollut olemassa ja fordilla katsottiin tarpeelliseksi korkeempi standardi.
     
    Muokattu: 20.9.2018

Kerro tästä muillekin!