Jarrunesteen vaihto

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Kähmy 545, 15.9.2019.

  1. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei kyllä mielestäni ole mitään tekemistä sähkönjotavuuden kanssa, viskositeetissä taisi olla jotain eroa ja kiehumis piste aavistuksen suurempi. Kaippa tuossa on ajateltu että ajonvakautus jarruja hinkaamalla ajoa haitatessaan lämmittää nestettä niin on sitten hieman stapiilimpaa, mutta en muista kyllä edes nähneeni vielä minkään auton korjaamo ohjeissa vaatimuksena dot4 suurempaa.

    edit dot 4kiehumis piste 230 ja viscositeetti indeksi 1800
    dot5 260 ja 900 jotka ovat samat arvot 5.1 kanssa
     
    Muokattu: 18.9.2019
  2. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    V50 volvon ohjekirjassa mainitaa dot4+
     
  3. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Joku tuumas sillo ku tuo 5.1 tuli,et siin on niitä apsi mykyjä seassa,mitkä tuntuu polkimessa.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Kattelin että dot4 (ja 5.1?) sisältää jotain boraattiestereitä mitkä käy kumien päälle, ja on paksumpaakin kuin dot3. Taidan siirtyä dot3 ainakin noissa 80 luvun peleissä, lämmönkesto on ihan riittävä.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Ostin prätkään keväällä uuden tiivisteen jarrupääsylkän kanteen, silarit säiliössä. Alkoi vuotaa ja kun otin kantta auki niin tiiviste oli levinnyt ainakin kolmanneksen pituutta ja leveyttä. Laitoin toisen, sama juttu. Tein korkkilevystä, se kestää.

    Kiinangummia vissiin kun ei silaria kestä.
     

Kerro tästä muillekin!