Jarruosien tilaaminen USA:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ata, 30.6.2008.

  1. ata

    ata Gearhead

    Onko joillain kokemusta jarruosien tai sarjojen tilaamisesta USA:sta?

    Tuossa katselin jarru-upgradeja googlella ja ensimmäisenä löytyi tällainen firma http://www.gravanatuning.com/ jolla olisi myynnissä valmista sarjaa mm. Baerin jarruja vakiota isommilla levyillä tarjolla ja sellaisiahan sitä tietysti tekisi mieli. Ei kuitenkaan mitään ihmeellisiä, vaan liukusatuloilla vain hieman alkuperäisiä isompina. 13-tuumaisia ajattelin itse, mahtuvat vielä 17-tuumaisen vanteen sisälle.

    Mutta onko jollain tiedossa jotain luotettavaksi havaittua nettikauppaa tms. josta on kokemuksia tilauksesta Suomeen? Tarkoitus olisi tilata esimerkiksi Baerin levyt sekä satulat valmiina sarjana.
     
  2. sysler

    sysler 1st gear

    Mä tilasin omaan chrysleriin viime talvena ssbc etujarrukitin jenkeistä.
    Oli täydellinen sarja kaikkine hiluineen.. Tilaus/toimitus kävi tosi kivuttomasti parilla puhelulla ja muutamilla sähköposteilla.. Maksuvaihtoehdot oli paypal tai moneyorder heidän pankkiinsa..ite käytin tota jälkimmäistä..ei ongelmia sen suhteen..kattelin sillon myös noita baerin jarruja ja vaikuttivat kyllä tod,laadukkailta..varmaan toimitus onnistuu helposti..luulen että myyvät aika paljon sarjoja eurooppaankin.
     
  3. tikkimies

    tikkimies 3rd gear

    tuolta on tulossa ( toivottavasti jo matkalla ) jarrukenkäsarja
    -55 pontiakkiin , näkyy noilla olevan paljon,paljon muutakin tyrkyllä

    http://stores.ebay.ca/Falcon-Sales-e-Store

    tähän asti kaikki on toiminut hyvin , katsotaan sitten vielä kunhan
    osat rantautuvat........
     
  4. tikkimies

    tikkimies 3rd gear

    kehutaan nyt vielä , osat tuli viikossa , hintaa etujarrukenkäparille tuli 64e
    kotipostiin toimitettuna
    äsken asensin toisen puolen kengät paikalleen , ihan oli sopivat ja yks yhteen ulkonäöllisesti aikaisempien kanssa
    olen tyytyväinen....varsinkin kun kotimaan diilerit tarjosivat eioota !!
     
  5. cam68

    cam68 1st gear

    ssbc:stä on hyviä kokemuksia.. tuli talvella täydellinen tehostaja pääsylinteri ja jakotukki paketti ja n.viikko tilaushetkestä kotona. huom. vaikka firma californiassa niin todella hienosti kulki ja rahtikin oli mun mielestä kokoon ja painoon nähden jopa halpa.. (129$)
    myyjä oli vielä ostajaa fiksumpi ja kyseli varmistaen millaiseen autoon tulee ja millaiset jarrut on.. eli itse olisin ottanut sellaisella pääsylinterillä mikä on levyt/rummut jarruille mut myyjä möi levyt/levyt ja oikein myi.. olis tullu takajarruista aika ärhäkät jos olisin saanut sen mitä itse ehdotin..
    todella asiallista palvelua ,suosittelen..
     
  6. cam68

    cam68 1st gear

  7. ata

    ata Gearhead

    Tilasin tuolta Summitilta uudet jarrupalat kun moisia ei Euroopasta mistään saa tuohon Pontiaciin ja melkein pelästyin nopeasta toimituksesta. Tilasin maanantai-iltana myöhään Suomen aikaa ja tänään ne jo ovat täällä... Erittäin nopeaa palvelua tuolta Summitilta! 8)
     
  8. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Mä petyin Willwoodeihin.
    Varmaan ok stripillä, mut mä vaihdoin pois.

    Nyt custom kitti joka on aivan ihana, maksoi kyl nii paljo ettei vaimon tarvii ikuna tietää...
     
  9. ata

    ata Gearhead

    Kauan tätäkin tuli näköjään funtsittua, nuo 2008 Summitilta tilatut jarrupalatkin on jo käytetty. Tosin kävikin niin että nuo takajarrulevyt ottivat sadevedestä ruostetta pintaasa joka ei jarruttelulla lähtenyt pois ja leimamies määräsi levyt uusittavaksi.

    Funtsin monia vaihtoehtoja ja lopulta päädyin tilaamaan bolt-on upgrade-sarjan Australiasta (autossa on vakionakin australialaiset PBR:n jarrut, kuten monissa performance-mallisissa Pontiaceissa ja Chevyissä kuten Camaro, Corvette, Firebird, GTO ym) ja päädyin siis tilaamaan sieltä alunperin paikalliseen Holden Commodoreen tarkoitetun sarjan jossa jarrut ovat huomattavasti alkuperäisiä isommat ja tehokkaammat. Tilaus ei vain mennyt ihan putkeen, ensin oli ongelmia maksamisen kanssa, Visassa ei riittänyt luottorajaa koko roskan maksamiseen ja loput piti maksaa Paypalin kautta, sitten kun osat tulivat monta viikkoa myöhemmin Suomeen, kävi ilmi, että yhdessä paketissa oli vääriä osia... no korvausosat tulivat sitten reilun viikon kuluttua, mutta niistäkin piti maksaa uudet alvit ja tullit (täytyy Tullista yrittää saada vielä hyvitystä siitä).

    PBR ei itse suoraan myy niitä heidän performance-sarjan upgrade-sarjoja Australian ulkopuolelle, mutta löysin sieltä sellaisen firman kuin JHP joka toimittaa noita australialaisia osia pääosin amerikkalaisille asiakkaille Pontiaceihin, mutta lähettivät ne osat Suomeenkin sieltä. Halpaa ei ollut kuitenkaan... Tällä hetkellä takana on uudet isot jarrut jo paikoillaan ja eteen menee seuraavaksi, itse en asentele, vaan sen suorittavat ammattimiehet (on nuo vanhat osat aina sen verran jumissa että suosiolla turvautuu ammattimiesten apuun...)

    Hauska yksityiskohta oli, että kun jarrulaatikot saapuivat maahan niin huomasin, että jarrulaatikossa olevassa kuvassa on Devil Yellow-keltainen Holden Monaro...

    Mutta USA:sta tosiaan tulee tavara huomattavasti nopeammin kuin Australiasta... toki onhan se Australia kauempanakin eikä sieltä tule suoria rahtilentoja vaan kamat tulivat Singaporen ja Saksan kautta Suomeen. Jenkeistä taitaa tulla suoraan.
     

Kerro tästä muillekin!