Jarrupääsylinterin ilmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Spitfire, 12.5.2008.

  1. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Uutta sylinteriä asentamassa ja asennusohjeessa höpistään sylinterin ilmaamisesta. Eipä ennen ole moista tullu tehtyä, vaan oon ilmannu ihan perinteisesti. Mikä pointti on ilmailla pääsylinteriä erikseen ja onko sille ees tarvetta? Gm:n levy/rumpu sylinteri kyseessä. Länttäänkö vaan putket kiinni ja ilmaan nippojen kautta?
     
  2. chevyukko

    chevyukko 1st gear

    ET! laitat niistä putkien lähdöistä letkut nestesäiliöön ja poljet niin pitkään et ei tule ilmaa.. ei tarvi ilmata lainkaan ilmaus ruuveista... jos ei muut jarrut oo ollu auki..
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    hitaita työntöjä, pidät joka polkasulla hetken aikaa pedaalin pohjassa..
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kyllä se pelkän pääsylkän ilmaus ainakin nopeuttaa ilmausta. Jos vain täytät nestesäiliön niin se sylinterin "painepuolihan" on ilmaa täynnä.
    Sylkyn ilmaus onnistuu vaikka penkissä (tai käsissä), laitat vaan esim rättiä lähtöjen eteen (ennen putkien kiinnitystä) ja painelet mäntää kunnes tulee vain nestettä, ja sitten vaan putket kiinni.
    Muutenhan sulla lähtee täysi pääsylinterin iskutilavuuden verran ilmaa putkistoon ihan turhaan.
     
  5. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Cadillacissa on ainaki ilmausruuvi siinä pääsylkyssä. Nim. ilmannu sen vaikka kuinka monta kertaa
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Tarvitsee ilmata, mutta toiset on vaan laiskempia kuin toiset tuossa ilmaamisessa. :lol:
    Ja kannattaahan ne jarrunesteet vaihtaa samalla, että jo ihan senkin takia on hyvä ilmata joka sylinteriltä kunnolla.
     
  7. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Pääsylinteri on jo paikallaan, joten ilmaillaan sitä sit siinä. Eteen vaihtui rumpujen tilalle levyt, joten saa ilmata perinteisestikkin. Kiitokset vastauksista.
     
  8. Casull

    Casull 1st gear

    Itse ilmasin camaron jarrupääsylkän ohjeitten mukaan ruuvipenkissä näin:

    jps penkkiin mahdollisimman suoraan, lähtöihin (ihme kyllä muoviset) tulpat, molemmat reservoirit puolilleen - 3/4 täyteen. sitten painellaan hitaita vahvoja painalluksia niin kauan kunnes kuplia ei nouse reservoirien rei'istä. aina pidettiin n 10s pohjassa painallusten välillä. vei aikaa jonkun 5min ja uskon että helpotti huomattavasti loppuremppaa.
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    Paikallaan mä olen nuo ilmaillut.

    Ensialkuun noita hitaita painalluksia jotta ilmaa tulis mahdollisimman paljon suoraan säiliöön ja sitten kun kupliminen loppuu niin ilmaat pääsylkyltä lähtevistä paikalleen laitetuista jarruputkista niiden nippoja löysäämällä, eli polkimella paine, nippa puoli kierrosta auki ja tirskis, nippa kiinni, poljin ylös jne. muutaman kerran.

    Lopuksi normaali ilmaus jos on pienikin epäilys että jarruputkiin on päässyt ilmaa.

    Ei tuo pletukan pääsylkky yleensä suostu paikallaan ollessaan pelkästään jarrusylkyistä päästelemällä ilmautumaan.

    Vähän joutuu jarrunesteitä konehuoneesta huuhtelemaan jossei rättiä tukevasti ympärille laita mut luultavasti joutuis muutenkin.
     
  10. raaseri

    raaseri 1st gear

    näin pitää menetellä myös naisten kanssa... :rotfl:
     
    purkki tykkää tästä.
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    .........ihan vaan kun kaataa säiliöt täyteen ja odottaa....polttaa vaikka nortin, ni rupee tulee neste läpi...sit vaan odottelee et nesteestä ilmakuplat loppuu ni säästyy turhalta"polkemiselta"ja sit putket kiine sylkkyyn!! ni tuskimpa tarvii ilmata takapäätä!

    ja jos ei rupee "valuu" ni hitaasti painaa sitä poljinta, poljin tosiaan lattiaan asti...ja hitaasti poljin ylös, et ei "varastointi rasva"päästä ilmaa läpi!




    :-? tää on niinku tämmättää kun noita on tullu laitettuu....kukin tekee tietyste kuin tykkää ja pumppaa/lutkuttaa/polkee/nysvää/hieroo/hinkkaa........ihan sama! :wink:
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

    täytyypä kokeilla :wink:
     
  13. virta

    virta Gearhead

    Jätin pääsylinterin ilmaamatta ja nyt on mennyt ilmatessa jo litra nestettä ja ilmaa vielä jossain...
     
  14. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Omakohtanen kokemus:uusi pääsylinteri,takalinjanputki tyhjä.Meni useampi litra dot4.Tulipahan vaihdettua nesteet.Kaikki.Varmasti.Motonetin 50e laite jelppas,kun polkija kyllästyi.
     

Kerro tästä muillekin!