Jarruputket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jaketin, 27.5.2010.

  1. On! Mulla on kaikki putket ja letkut uudet ja kolmesta kohtaa vähintään vuotaa... Putkien päät on tehnyt alan ammattilainen (on tarkistettu, että pitääkö olla pallo vai kartiopää). On sitten muuten kovaa toi putki (ei ole kupari/nikkeli sekoitus putkea), ja kiristää saa aivan pää punaisena ja ei mitään vaikutusta... :wc:
     
  2. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Tulis itsellä vastaan jarruputkien teko 2 gen firebirdiin ja alkuperäisenä siinä on pää sylinteristä lähtevissä putkissa on pari kierrosta ympyrän muotoisesti taiteltu että onko sillo jokin merkitys vai voiko uudet tehdä ihan suorana ettei tarvi taitella tismalleen samanlaisiksi?

    Kuvasta näkee.
    [​IMG]
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ne kierrokset on värinän vaimentajia rungollisissa autoissa, kun kori (jossa jarrupääsylinteri on kiinni) elää aina vähän omaa elämäänsä runkoon nähden ja putket on kumminkin pitkän matkaa rungossa kiinni. Teet jos haluat...
     
  4. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Vuosia sitten tekaisin omaan 2gen Camarooni jarrulinjat ja raapustin pikkuisen blogiakin remontista.
    http://bensakrematorio.suntuubi.com/?cat=19
     
  5. bogge

    bogge 3rd gear

    Leppäkyljen jputkiremontissa menin aikoinaan pajalle mallin kanssa ja ihmettelin kanssa noita pääsylkystä
    lähteviä putken serpentiinejä. Samanlaiset tehtiin ja mestari kertoi niiden serpentiinien tehtävän olla "vaimentajajina" ja lisäävät kestävyyttä. Eli ottavat vastaan resonointia/tärinää.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Pohdiskelin kerran että onkohan noiden kieppien yksi tarkoitus tärinänvaimennuksen lisäksi toimia myös turvakieppeinä kolaritilanteessa niin ettei putket napsahda poikki tai littaannu jos jotain vääntyy sillä kohdin.
     
  7. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Kiitoksia selvennyksistä, tietää ainaki tehdä samanlaiset kiemurat ettei jätä niitä pois :)
     
  8. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Jos kolari on sen verran raju, että alkaa pääsylinterin luona paikat muuttamaan muotoa on niitten jarrujen toiminta se ja sama. Joustona ne kiepit toimii rungollisissa/apurungollisissa vehkeissä. Kieppien takia juurikin esim. Maasturia korottamaan rungon ja korin välistä ilman uusien jarruputkien tekoa. Toki suuremmissa korotuksissa tulee muutakin huomioitavaa, mutta se on asia sitten erikseen.
     
  9. JS63

    JS63 3rd gear

    Saako tuota jousispiraali mallista suojaa jarruputkille taikka bensalinjoille Suomesta mistään?
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei valmiina, eikä sitä mihinkään tarvita. Mutta jos haluat, niin sopivan paksuista rautalankaa ja alat kiertää :rotfl: :rotfl:
     
  11. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No eikös tuo Konekorjaamo ole sitten suomalainen toimittaja??
     
  13. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    on, mutta classic industries ei ole.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No tuskin noita suomessa kukaan vääntää, kyllä noi on kaikki lähtöisin Kiinasta. Vai ostaisitko oikeasti kotimaista valmistetta olevan joka maksaa kolme kertaa enemmän kuin tuo?? Niin arvelinkin...
     
  15. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kannattaisiko sitä keskittyä vaan sen oman firman pyörittämiseen eikä täällä antamaan näsäviisaita kommentteja..ilman että edes tietää miten asia oikeasti on :mad: :mad:

    Vai eikö saa valmiina sen vuoksi, kun "JAMANT":lla ei ole niitä tarjota. :soosoo: :soosoo:
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Miten se liittyi mihinkään. Jos kysytään suomalaista kauppaa ja sitten sellainen on ja se ei kelpaa, niin miksi ei kelpaa ja sama kai se on mitä mä kotisohvalla pyöritän?? Ja mitä se sulle kuuluu miten firmaani pyöritän?? Kaikkia ei vaan voi miellyttää.... :rotfl: :rotfl:

    Ja edelleen, mihin sitä kieppiä siinä putken päällä tarvitaan?? Kerää vaan ryönää ja mädättää putket...
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Metallispiraali antaa hyvän suojan mekaanista kulumista varten paikoissa, jossa jarruputki menee jonkun muun pinnan läheltä ja voi väristessään saada kulumavian. Kun tommosta spiraalia ei sattunut olemaan, liimailin omassa rakennussarjassani halkaistua ohutta kumiletkua putken päälle erityisesti pitkän edestä taaksen -vedon putkiin kiinnityspisteiden tienoilla. Ei ole häirinnyt edes katsastusukkoja.

    Harleystäni löysin muinoin öljytankkia vasten väristelleen jarruputken, jossa hioutunut kohta teräsputkea oli jo alkanut pullistua paineesta....
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos jarruputki hankaa johonkin rakenteeseen, se ei ole ollut kiinni oikein. Ennen ei saanut uuteen jarruputkeen laittaa mitään kiinni, mitenkään (nippusiteellä, erkalla, rautalangalla, yms), edes ABS-piuhat ei saanu olla kiinni muuten kuin tehtaan omilla kiinnikkeillä. Asiat on siis muuttuneet... Mutta hei, kukin tyylillään. En tiennyt että tuota myydään erikseen, vasta kohta 23 vuotta yrittäjyyttä takana ja joka viikko oppii ainakin yhden uuden asian, tällä viikolla vaikka keskiviikko oli pyhä, olen oppinut jo kaksi uutta asiaa ja tämä on se toinen...

    Osaltani tämä oli sitten tässä, paitsi jos popcornia tarvitaan :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  19. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    23 vuoden yrittäjä kokemuksen jälkeen kehoittaa kiertämään rautalangasta... Siinä on yrittäjällä asennetta. Teetkö paljonkin asiakkaiden autoihin noita korjauksia rautalangalla :rotfl:
     
  20. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ostin metallispiraalia viime kesänä mopon osia myyvältä turkulaiselta herrasmieheltä. Pappatunan istuimen jousta oli se... Menee "tavallisen" putken päälle mainiosti.
     

Kerro tästä muillekin!