Jarruputkityökalusarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja palontie, 20.10.2017.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näyttää samalta kun mun. Sillon ei tee mitään.


    Tekee sillä sen torvipään, mutta se oikeesti pitävä helmipää tms jää tolla tekemättä.
     
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Mulla on samanlainen bilteman sarja ja hyvin sillä on saanut pitäviä päitä tehtyä.
     
  4. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    paremman puutteessa onnistuu tuollakin pienellä harjoittelulla jos ei raski hommata parempaa ammattityökalua satunnaiseen värkkäilyyn.
    "Helmipää" onnistuu kun viistää putkenpään n.2-3mm matkalle kartioksi mirkelissä tai vaikka viilalla, sillon lähtee meneen oikeaan muotoon kohtuu helposti.
    Puristimen päähän voi myös naputella sievästi vasaralla samalla kun kiristää...
     
    palontie tykkää tästä.
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Masa71 ja palontie tykkäävät tästä.
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Harvoin tarviin joten taidan tuollaisen ostaa,eli tarkoitat että viistetään ohkaisemmaksi päätä kohden?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitähän oon sitten tehny väärin.


    Autossa kiinni ollessa varsinkin mukava tolla tehdä...
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    joo ohkasemmaksi , saa olla melkolailla liki lähes terävä se putken pää mutta kuitenkin pitäis saada pysymään se pää myös suorana , testaa irtoputkella joku pää ensin...
     
  9. Jsp

    Jsp Gearhead

    Mulla on bahcon tuollanen sarja. Tehty jo pariin autoon tuolla jarruputket. Hyvin toimii.
    Viilalla teet sen putken pään hieman pyöreäksi ja puukolla sisältä purseet pois ja sit vaan pyörittämään. Käytä jarrunestettä liukasteena. Kuivana ei tule hyvä.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ok,ja tuollaisella siis pystyy auton alla tekemään toisen pään?
     
  11. cdi

    cdi Double Gearhead

  12. palontie

    palontie Double Gearhead

  13. cdi

    cdi Double Gearhead

    Pitää kokeilla sitä hyvää ensin,mä tein päinvastoin ja tuli puolta kalliimmaksi kun olis ostanu kerralla kunnollisen
     
    palontie tykkää tästä.
  14. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Kummat putket siinä on tuumaset vai milliset,tarvii eri sarjat,mulla on ainakin bensaputket tuumaisia,jarru putkia en oo mitannut.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Pikaisesti mauserilla katottuna oli todella lähelle 5mm,ja näytättäis olevan jotain teräsputkea,vai onko ne jotain sekoitetta,en tiedä?kestääkö noihin päitä tehdä vai murtuuko?
     
  16. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Kyl kestää päitä tehdä. Putsaa vielä putki hyväksi ettei luista edeltä, ku prässäät päitä. Tosi kranttu ku toi puristusosa on niin kapea joka laitetaa putken ympäri. Toi ikh laite on siitäki hyvä, et saa vaikka tehtyä 8mm bensalinjoihinki päitä ettei letkut luista paineesta irti. Et saa vähä muutaki, ku vaa jarruputkia.
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

  18. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Puserrusliitin,toimii kun on vaan oikean kokoinen.
     
  19. Jsp

    Jsp Gearhead

    Minä tein celicaan jarruputkeen pään kun oli ruostunu katki juuri satulan liitoksesta. Otin vaan sen saman ruosteisen liittimen ja pujotin putkesta läpi, auton alla tein siihen putkeen vaan uudet huulet ja sama paska kiinni satulaan. Leiman meni läpi ja tähän asti pelannu niinkun pitääkin.

    Vasarakin on paska työkalu jos sillä koittaa puuta sahata.
    Kannattaa lukea ne ohjeet ajatuksen kanssa jos tuota työkalua käytät.. Se holkki pitää kääntää toisinpäin lopuksi kun viimeistelet sen putken huulen.

    Taitaa nykyään olla noissa ihan ohjeet kuvitettuna.
     
  20. Jsp

    Jsp Gearhead

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/765240/Bahco-44802-ZD-jarruputkityokalusarja

    Bahco on se merkki mitä työmaalla käytetään. Ja suosittelen ostamaan myös kotiin.
    Tuollanen ittellä on ja ei ole valitettavaa.

    Minä luotan vaan siihen minkä olen itse omassa käytössä todennu hyväks.

    Tuon sarjan lisäksi tarttet viilan ja puukon.
    Muista kun katkaset putkimopolla sen putken niin viilaat sen pään sellaseks kanamunan "terävemmän puolen" muotoon eli kartio mutta vähä pyöreempi pää.. Ehkä millin tai puoltoista siitä kärestä eli ihan pikkusen vaan. Ja puukolla sieltä sisältä purseet pois.

    Laitat pisaran jarrunestettä siihen holkkiin ennenkun ruuviprässäät sillä sen putken muotoon. Tappi ekana ja puristat pohjaan asti. Sitten käännät ympärin sen holkin ja uudestaan.
    Pitäisi tulla pitävä liitos.
     

Kerro tästä muillekin!