Jarrut lukkoon!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja CoolCar, 6.10.2006.

  1. R.H

    R.H 1st gear

    Kertokaa toki jos tiedätte. Oon jo hermoillu tarpeeksi nuitten jarrujen takia ja jos viimein sais sielulle rauhan.
    Siellähän on yksi, kaksi mäntäinen sylinteri per jarru.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No on toinen pidempi. Vaihda vaan lyhyt etupuolelle ja pitkä taakse. Monta ihmeellistä oiretta korjaantuu.

    Ja tuosta käsijarrusta 70% ero sallitaan. Jokuhan sitä väitti, ettei GM käsijarrua saa tasan pitämään. No kyllä se vaan katsastuskonttorin dynon mukaan ihan tasan piti.
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo on mullakin monta kertaa pitänyt 50/50. Siis nuorempana, kun jaksoin säätää ennen katsastusta. nykyään ei enää moinen turha nappaa.
     
  4. R.H

    R.H 1st gear

    Oli vänkärin puolella pidempi jarrukenkä etupuolella ja lyhkänen takana. Toivottavasti laahaus ongelmat poistuivat korjauksen myötä. Rummut on vielä ottamassa yhteen sorvin kanssa.
     
  5. jepjep

    jepjep 3rd gear

    AAJ:brakesiltako kyselit nuita levyjarruja?
    itekkin olen ajatellut vaihtaa levyt ku 3 kesää saanu jo tapella jarrujen kanssa.
    on vaan niin huono tuo lontoon murteen osaaminen et ite en osaa tilailla jenkeistä osia, jos meinasit tilata nin onnistuisko kimppa tilaus?
     
  6. CoolCar

    CoolCar Gearhead

    lähetin sulle yvn...
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    mulla on 62 plymassa rummut edessä ja ei voi muuta sanoa kuin että hyvin ovat pelanneet viimeiset 4 vuotta, pari talvea sitten uusin eteen kaikki muut paitsi kengät. automaattisäädöt otin pois koska vaijeri puuttui toiselta puolelta, täksi kevääksi pitää varmaan säätää ne uusiksi.

    joskus siis voi käydä näinkin että ne jopa toimivat... :wink:
     
  8. CoolCar

    CoolCar Gearhead

    uusitko rummut ja vai?
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    en uusinut niitä. kengät, jouset ja rummut jäi vanhaa. letkut, sylkyt, putket meni vaihtoon. mukavan tehokkaat, eikä pahemmin ravistele. takajarruihin en oo koskenut 4 vuoteen vaikka ne ekana kesänä vähän sauhusivatkin... leimalla on ollut edessä tasaset ja takanakin vielä reilusti rajoissa.
     
  10. CoolCar

    CoolCar Gearhead

    kävipä näin: autosta löyty kaikkee kivaa tekemistä + käkkäri katsastuksen jälkeen,kaikki meni hyvin(no veny pikkasen yli sen kuukauden) ja käkkäriä kiristettiin pelkästään että saatais arvot kohalleen, mut siihen se jäikin, uudelleentarkastuksen jälkeen oli kysymys pelkästään seisontajarrun tehottomuudesta, nyt meni silleen että käsijarru huononi kiristyksen jälkeen( katsastusmies joka oli eri ku se alkuperäinen tietenkin,ei päästäny läpi vaan sano että joo käkkäri kuntoon ja kokonaan uudestaan näyttämään :mad: ) halpa katsastusvuos mulle. No lähettiin kattomaan ja tuumailemaan taas,lähettiin tallin toiselle puolelle sijaitsevaan "jenkkiauto" korjaamoon ja saatiin hieman lainata vehkeitä(kiitos niille). Pyörät ja rummut auki ja mekaanikko sano että kengät on väärinpäin.

    Ite en oo laittanu ku pelkästään etujarrut missä on samanpituset kengät,eli en tiedä siitä hommasta mitään. Noh eli nyt heitettiin ne toisinpäin ja tuli nyt sit toivonmukaan oikein,pidemmtä taakke ja lyhkäsemmät eteen? Kokeilin käkkäriä ja tuntu kyllä ottavan paremmin,vielä joutuu säätää ja kokeilla mutta toivotaan että kyse oli niistä kengistä. Huhhuh. Finito.

    Palailen vielä etujarruongelmaan...
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    !!!!!! aihetta sivuten!! käsijarrun saa aika hyväksi monasti(usein yli 20v vanha auto) kun välitangon(kiinteä tanko käs.koikan ja vastapuolen kengän välissä) täyttää hitsaamalla pitemmäks!! usein toinen välitangoista on pitempi kuin toinen!!!!! tämä ei tietenkään päde euro/japski jarru sydeemissä missä "lähelle veto" tapahtuu useasti juuri välitangolla!!

    ja se toinen onkelma mikä tulee vastaan varsinkin harakiri kengillä(esim.motonet) on nauhan leveys!! useesti millin kaks leveempi kuin "rummun puhdas pinta"! kun kiertää lähelle ni ottaa kin kiine rummun "ruoste rantuun" eikä kitka pintaan!! sen sisä reunan saa näpsäkästi rälläällä mut rummun sisältä ei saakaan siististi.... ite pyhkäsen varsinkin isommissa kengissä(hiace/letukka) kenkien paikalla ollessaan rälläkällä reilun viisteen siitä ulkoreunasta!! ei 4mm viiste 50mm nauhassa tunnu missään!! ja ainakin pyörii kun pistää pyörän paikkaan, ja kun rupee kiertää lähelle!!
     

Kerro tästä muillekin!