Jarrutehostin rikki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja masa5, 23.4.2009.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    Onko normaalia, että jarrutehostin päästää alipaineet pois 20 minuutissa kun auton sammuttaa? Eli kun kaupassa käy ja palaa, niin jarrupoljin on jo kova.. Ajossa jarru pelaa kuitenkin normaalisti. Koitin myös tulpata alipaine lähdön ja auto tuntui pelaavan paremmin.. Aspen on kyseessä.
     
  2. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Noin mulla kaikissa Mopareissa on käyttäytyny aina noi tehostajat, tiedä sit miten uutena...ei varmaan syytä huoleen.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    kuulostaa siltä, että vuotoa on jossain, kerran autokin toimii paremmin tulppaamisen jälkeen...

    huonolla onnella tehostin vaihtoon :-?
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No riippuu vähän vehkeestä varmaankin...
    Mopareilla on kohtuullisen helppoa ajaa vaikka tehostimesta ois remmi pois (toimii silloin kuin normaalit kiinan-vehkeet).
    GM:llä ajo taas alkaa olla enemmän extremeä välittömästi kun kone sammuu... (tai tehostin tippuu pois toiminnasta)
     
  5. L.P.

    L.P. Gearhead

    Tuota tuota...

    Menikö nyt tehostimet sekaisin? GM Hydroboost jarru- ja ohjaustehostin ja Moparin alipainejarrutehostin ja perinteinen hydraulinen ohjaustehostin hihnalla. Vai ymmärsinkö jotakin väärin?

    Olisiko jarrutehostimen kalvossa pienenieni vuoto. Niin pieni, että tehostus kuitenkin toimii. Tehostimen pitävyys kannattaisi mitata vaikkapa käsikäyttöisellä alipainemittarilla, jos sellaista sattuu saamaan käsiinsä.

    Tarkista myös tehostimen letkuliittimen check valve, eli takaiskuventtiili sekä venttiilin ja tehostimen välinen kumiliitin vuotojen varalta. Jos selviäisi hieman halvemmalla uusimalla pelkästään ne.

    Aspenin tehostimia pitäisi löytyä helpommin kuin A-bodyn, ainakin purkuautojen määrästä päätellen ja siitä, että tehostin on Aspenissa vakiovarusteita. Myös uusia saatavilla USA:sta $50-150.
     
  6. Aako

    Aako 1st gear

    mieluummin voisi olla se takaiskuventtiili letkunvarressa rikki, kuin itse tehostin, sehän vaikuttaa suoraan käyntiinkin...
     
  7. L.P.

    L.P. Gearhead

    Eli check valve voi olla myös letkussa. Letkussa on joskus myös pieni suodatin, joka estää erilaisten huurujen kulkeutumisen tehostimeen turmelemaan kalvoa.

    Nämä kaikki jutut ja tietenkin itse letku kannattaa tarkistaa/vaihtaa.
     

Kerro tästä muillekin!