Jarrutehostin vuotaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja JakuS, 11.6.2024.

  1. JakuS

    JakuS 1st gear

    Mulla on 67 Le manssissa n.5vuotta sitten asennettu uustuotanto tehostin. Jarrut on minun omistus aikana (3vuotta) olleet aina aika jäykän tuntuiset. Nyt aloin miettimään että vuotaako tuo tehostin jostain. Auton kun sammuttaa niin poljin menee heti kovaksi eli ei pidä alipainetta ollenkaan. Eikö sen pitäisi pitää paine muutaman polkaisun verran ainakin?
    Testasin takaiskun puhaltamalla ja saa siitä vähän puhallettua läpi. Onko noi yleensä täysin tiiviitä?
    Mistä noi tehostajat yleensä vuotaa ja onko korjattavissa?
     
  2. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Pitäis siellä pari polkasua kestää alipaine. Voithan sinä vielä testata ottamalla sen alipaineletkun irti ja kokeilla muuttuuko poljintuntuma yhtään.
     
  3. JakuS

    JakuS 1st gear

    Kyllä se muuttuu kovaksi kun letkun ottaa irti. Tehostin toimii ainakin osittain mutta ei tunnu normaalilta
     
  4. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mielestäni tehostin ei itseensä varastoi alipainetta, jossain pitäisi olla alipainesäiliö mihin sitä alipainetta pitäisi "kertyä ja varastoitua" auton käydessä. Jos se säiliö on rikki tai jokin alipaineletku vuotaa niin silloinhan tehostin ei toimi kunnolla. Tutki siis alipainesäiliö ja ne letkut. Monestihan alipaineella ohjataan esm. kääntyvät valot tai lämppärin suuntauksia.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllä sen tehostimen ittessään pitäisi varastoida sitä alipainetta jotta jarrutus onnistuu suht normaalisti vaikka kone sammahtaa. Siksihän siinä on se takaisku jonka pitää olla tiivis.
     
  6. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Tuottaakohan se sun motti alipainetta tarpeeksi?
    Liekkö nokka vakio vai jotain muuta.
    Takaisku/takaiskun - tehostimen välinen letku/putki vaihtoon jos poljin menee kovaksi sammutuksen jälkeen heti
     
  7. Jos se tehostin vuotaa, niin se tekee ilmavuodon moottoriin ja sekin käy huonosti/huonommin.
     
  8. JakuS

    JakuS 1st gear

    Kyllä koneen pitäisi tuottaa riittävästi alipainetta. Teki ihan samaa edellisellä miedommalla nokalla.
    Voisi koittaa uudella takaiskulla mitä vaikuttaa. Letku on ehjä
     
  9. JakuS

    JakuS 1st gear

    Näinhän se on. Koitin letku tulpattuna eikä vaikuttanut map lukemaan mitään
     
  10. mikka

    mikka 3rd gear

    fenix tykkää tästä.
  11. JakuS

    JakuS 1st gear

Kerro tästä muillekin!