jassoo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja mpower, 24.11.2008.

  1. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    elikkä kysymys tosta tuplaturbo systeemistä compissa,saako olla kaksi turboa joista toinen syöttää toista kun nää nykyiset ei riita tarvittavaan
    ahtoon.Sääntökirjasta lueskelin,että moottorin viritys vapaa muttta onko tää taas näitä tulkinnanvaraisia asioita .Sääntövaliokunta vastannee tähän??
     
  2. BS105

    BS105 1st gear

    mielenkiintonen moottori sulla on jos yli 6 bar ei riitä sulle :eek:
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    No näyttää ne noissa pulling -koneissakin käyttävän kahta-kolmea turboa peräkkäin. Syttyiskö helpommin tulille, ettei tartte viittä minuuttia kutitella paineita ylös tuolla tavalla? Ja ihan mielenkiinnosta, niin millä ahtimella sä kuutta kiloa saat tuupattua sisään? :eek:
     
  4. BS105

    BS105 1st gear

    joo joskus vuosia sitten oli pullereissa lähes kaikissa tyylinä toi sarja ahtaminen kun tarjolla oli jotain ns heikompilaatusia ahtimia,mut toi tulille syttyminen tapahtuu kyllä ihan varmasti nopeemmin yhellä kuin kolmella ahtimella....luulisin....ja voin sanoo et mulla käytössä olevalla ahtimella mennään helposti kuutee kiloon ilman tuskia ja malli on hoset hx PRO TURBO ja kyseinen valmistaja on valmistanut ahtimia myös pullereihin ja varsin voitokkaastikin......!!!!!ja tämä tästä aiheesta
     
  5. sbm396

    sbm396 Gearhead

    herlevin koneissakin on vaan yks turbo painetta5-6bar säännöt kait kieltää useamman
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Juu,tuossa luokassa sallitaan vaan yks turbo.
     
  7. kimple

    kimple 1st gear

    Tää muuten on varsin mielenkiintonen moottori :) .
    Noin 1600cc ,ja tehoa noin 1000 heppaa... 3,8 bar:illa.
    Kiva olis kuulla vastaus alkuperäiseen kysymykseenkin :)
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tommosta tupla-ahdin systeemiahan on vakiona ollu RX-7 Mazdassa.
    Oliskos se tullu joskus -90 luvun alkupuolla vakioksi noihin.
    Tanaan tuli niita kuunneltua aamu 10sta ilta 7aan. Paa asiassa kyllakin naa Puerto Ricon 7 ja 8s wankkelit on kylla 1lla ahtimella.
    Hieno aani, mutta pikkusen korvat soi varmaan aamuun asti :-?
    Taa nyt ei tietenkaan liittynyt mitenkaan comppiin.
    Sitahan ei tieda mita ameriikan jeesus on keksiny tonne saantoisiin laittaa, saattaa olla liian monimutkasta tekniikkaa.
    Hyvaksytaan vaan remmiahdin ja mekaaninen ruisku :D
     
  9. vw 65

    vw 65 1st gear


    taitaa olla tossa kyseisessä moottorissa täysin saman merkkinen ja mallinen ahdin, kun mikä sieltä toyotan konehuoneesta löytyy.
    kaikilla ne ei vaan ahda 6 baaria. :eek:
     
  10. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Onkos sulla joku porattu vormulakone? :rotfl: :rotfl:

    Niissähän oli 1500 cc ja 1500 hp... :lol:
     
  11. kimple

    kimple 1st gear

    Ei tää muuten kaukana ole sellaisesta :eek: . samanmoista lohkoa ainakin käyttivät turboformuloissa 80 luvulla...
    Ja on tällä joskus jo aikoinaan ajettu kovaa... kaikki ei vaan muista :) .
    FT/D 7,544s / 293km/h 1,6 BMW Piteå 7/94

    Ps. Morjens Jussi..
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Onkos kyseessä Granqvistin vaiko Peltolan kone?
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Varmaankin ton ensinmainitun, sillä Peltolalla koneen koko on 1.5 litraa :soosoo:

    Tehoa tosin tossa 1.5 litrasessa on yli 1000 hp , näin ainakin kylän pikkulinnut on laulaneet :rotfl:
     
  14. kimple

    kimple 1st gear

    Jälkimmäisen.. koneen koko tietääkseni lähempänä 1,6 litraista (1586cc), ja viimeinen teho jonka olen kuullut on ollut 996hp.
     
  15. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Ahaa,kimple ehtikin jo korjata oikeat tiedot.
    Vähän mopo karannut käsistä,alkuperäinen aihehan oli,onko
    ns.kaksoisahtaminen sallittu compissa,mutta eivät taida
    sääntövaliokuntaan kuuluvat tätä foorumia seurailla.

    http://s409.photobucket.com/albums/pp173/billetblock/
    tämmöstä on nakerreltu ajankuluksi,jokohan kestää?
     
  16. BS105

    BS105 1st gear

    joo,ja tiedoksi kaikile että tiesin kyllä mistä vehkeestä on kyse mut aattelin et kaveri meinaa OIKEESTI ruveta ahtaan pientä konetta...siitä kiinnostus.Kokeilin itsekin yli 3 bar ahtoja mut bensavehkeet kyykkäs pahasti jo ennen 1000hp(vähän yli 900)mut ehkä ens vuonna kunhan saan asennettua toiset samanlaiset suuttimet...ja muuten tos bmw moottorissa ei tosiaankaan ole samanlaista ahdinta kun mulla :rotfl:
     
  17. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Huhhuh, saatana. :eek:
     
  18. jamota12

    jamota12 Gearhead

    asiallinen loki tulee. mitähän sieltä seuraavaks otetaan tehoja


    laita hyvä mies tuo 900hv kone carinaan, ni rupee ajat olee kohillaan :lol:
     
  19. BS105

    BS105 1st gear

    laita hyvä mies tuo 900hv kone carinaan, ni rupee ajat olee kohillaan :lol:[/quote]siinähän tuo on paikallaan ja kunhan saan lisää bensaa koneeseen ni takaan että on ajat kohillaan kun nyt se meni vaan 9,2/233kmh kilon pienemmällä ahdolla ja ilman cooleria....
     
  20. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Granqvist taisi ajella ainoastaan vapari BMW-dragsterilla, ei siis koskaan ahdetulla moottorilla. Ajat taisivat olla matalia 9sek.
     

Kerro tästä muillekin!