Viestin alkuperään viitaten niin JDM tarkoittaa japanese domestic market, eli japsien omille markkinoille suunnattuja autoja. Itsellä tällä herkellä niitä löytyy kaks ja paljon enemmän niillä on tullut peukkua ja juttuseuraa kuin millään omistamallani jenkillä, joista osa on myös ollut aika erikoisia ja harvinaisia
Tämä nollausajatus liittynee japanin käyttöveroihin, jossain on tarinoitu niin, että se nousee melko jyrkästi jonkun 60tkm jälkeen, mistä syystä suurin osa myytävistä autoista on ~60tkm ajettuja, kuten myös ne irtomoottorit ja lootat. En tiedä pitääkö oikeasti paikkansa.
Niinjoo onhan mullakin yhdessä vehkeessä nissan gtr kone eli vk56de, neliventtiili dohc 5.6 litran hemi v8. Täys hemi, tulppa ihan keskellä kattoa, 6 pulttiset runkopukit, ketjukone. On se hurja mosa. Chevyn uudemmat perus tönäri kasit tosin pesee sen kaikin puolin muttei anneta sen häiritä.
R35 GT-R:n moottori on VR38DETT, totta vaitteessasi on pikkuisen, nimittain Nismo kaytti VK-konetta Super GT kilpurissaan.
Joo en ihan saanut selkoa oliko edes missään erikoisemmassa tuotantomallissa tota konetta, wiki vaan sano hieman ylimalkaisesti GTR, ja mainitsi myös tuon kilpurin. Siinä taidettiin ottaa tehoja hieman enemmän... ja onhan siinä potentiaaliakin niinkun jossain oli puhetta.
Eiks tota konetta ainakin wikin mukaan ole myös nissan pukessa? Johan alko kiinnostaan crossdresser kiimaliiteri jos siihen saa oikeaakin voimaa halutessaan
Ilmeisesti jep just se missä on ne mulkkusilmät siinä lokasuojien päällä Joskus miettiny et jos itelle sellainen oksetus, niin ensimmäisenä lentää lepikkoon ne mollukat lokasuojien päältä ja puskuriin upotetaan vilkut tai sitten oikeen rottalookisti etu talmut puskurin päälle kiinni ajovalojen alle
Ei kai mitkään lukemat ole 100% luotettavia Mutta esim. jenkeissä ei ole siihen mittarilukemaan perustuvia maksuja, kuten esimerkiksi juuri siellä japanissa. Ihmetyttää kyllä ihan täkäläistenkin autojen kilometreillä ostajat. Ei ne kilometrit kerro sen auton kuntoa. Ps. mua ei kilometrit haittaa, jos auto muuten on ok.
kaverilla 520hv 3tonninen mitsu ja orkkis aski paikollaan,2 kytkintä on hajonnut ,kerran kytkinakseli ja yks jakolaatikko,,,semisliksit alla ja liimatulla asfaltilla 5000rpm ja kytkin ylös,minusta soon aika kestävä
Tuo 1jz-gte ei tainnut heikon maineessa olevan vaikka ei 2jz olekaan? Tehtaalla asennettu tuota 1jz-gtetä moneen koriin vs 2jz, jos nyt ekana ei ala moottorinvaihtoon.
sehän on erittäin kuvaava nimitys nissan joke autosta.. auto on jotenkin kovin häiriintynyt tapaus. auttasko jos sitä olis kutsunut Barbien poikaystävän Ken:in koristelemaksi mini kuutioautoksi? ----------- ja joo.. tuntuu nuo japseista tuotavat erikois autot siirtyvän nimenomaan tehovirittäjä tuunari käyttäjille pelkästään.. ei oikeen käyttikseksi ketään jätä vakio autoa ittelleen.. joten jää ne normaalit käyttökokemukset pois. kun viritetyn auton uudelleen korjaus tai viritys ei oo muuta kuin harrastamista ja sitä ei lasketa oikeaksi "korjaamiseksi" tai huolloksi.. eihän niiden ollutkaan tarkotus kestää sataatuhatta kilsaa. sellanen valtiotason luksus japsi olisi kyllä hieno auto minusta. mutta mähän oon ollu tyytyväinen ihan carina II autoonkin vielä 15v sitten.
Sitä en tiedä, kuka ne nollaa. Ja varmaan ihan valtion käskystä. Tai sikäläisen "trafin". Se on kuitenkin fakta, että japaniin tuotujen käytettyjen autojen mittarit nollataan ennen niitten käyttöön ottoa japanissa. Itse voit selvittää, mikä instanssi sen tekee, jos kiinnostaa. Itse tiedän tämän monien autokerhojen faktan kautta, jotka saatu esim CARLISTista.
Niitä taksimallin kantikkaita Crowneja olen käynyt ihan katsomassakin. Mä olen niin taantumuksellinen, että sellainen kiinnostaa jonkinlaisena viimeisenä mohikaanina, kantikas sedan, rivikuutonen, takaveto, automaatti. Mitäs sitä muuta inehmo kaipaisi.
Kas kävin sitten hakemassa tuon. Se on se sama mitä katselin ja mistä jorisin jo aikaisemmin. Noi kitkojen vanteet on ehkä hiukka enempi lippalakkiosastoa mitä tällainen viiskytvee laittais, mut onpahan uudet renkaat sentään. Alkuperäisvanteilla hyvät kesärenkaat, ne tallissa. Mut joo! Tässä se tosiaan on, japanilainen käsitys Capricesta. *Erittäin* asiallinen vehje maantiellä. Toi kun on taksikäyttöön suunniteltu, kääntösäde on ihan käsittämättömän pieni. Se että onko toi ollut taksi vaiko jonkun firman "hae matalamman tason pomot lentokentältä" selvinnee jahka meillä asuva japanilainen vaihto-oppilas hieman tulkkaa matskua, mitä tossa tuli mukana yhden kirjaston verran. Tolla on ajettu 121 tuhatta ja sen kyllä huomaa, about kuin tuliterää ajaisi. Anyway olen varsin tyytyväinen siihen että irtiottokykyä löytyi kokeilla jotain vähän erilaista. Se oikealta ajaminen on ihan triviaalia, ei siinä oo mitään ihmeempää. Niin, toi on vm. 2004 pidemmän akselivälin "Toyota Crown Super Deluxe Mild Hybrid", mikä tarkoittaa että tossa on Stop & Go eli patruuna sammuu liikennevaloissa ja sitten on 42 voltin erillisakusto mikä syöttää juicea sähkömoottorille, joka puolestaan vatkaa apulaitteita. Ilmastointihan tossa on, ja koko joukko muitakin juttuja, kunhan jaksaa penkoa ja perehtyä. Ajossa toi on kuin tankki, maantiellä menee viivasuoraan, hieno vehje. Lähdin Lincolnia tai Crown Vic / Grand Marquis - sektoria katsomaan mutta toi tuli kotiin. Täytyy heivaa toi alustan massaukseen, se on nyt "spotless" ja olis tyhmää pilata se suolalla.
Tuossa nyt muutama, mitä ehdin netistä poimia myynti-ilmosta. Niin tosiaan unohdin mainita että toi on *hipihiljainen*. Mä en voi sietää meluavia autoja. Nykyvehkeissä se rengasmelu on ihan karsee, siks mä en hetkeäkään miettinyt mitään rationaalisempaa vaihtoehtoa, kun en siedä sitä tunnetta että katohan, autossa on kaikki neljä pyöränlaakeria hajalla.
2 litrainen rivikuutonen. Sama kuin jossakin Lexuksen "200" - mallissa. 162 konia. Tais olla VVT-mikälie ja niin edespäin. Mut olennaisesti rivikuutonen, moottoreiden aatelia (jos sattuu rivikuutosista tykkäämään).