Jeep CJ7 moottorin vaihto

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CJ7-80, 12.5.2020.

  1. CJ7-80

    CJ7-80 1st gear

    Auto on Jeep CJ7 -80, jossa alunperin Isuzun 2.5 litrainen diesel ja Tremec T-176 nelilovinen manuaali ja samaa laatikkoa on käytetty myös AMC 304 V8 moottorin jatkeena ko. mallissa. Haaveilisin tuosta V8 koneesta, joten osaisiko joku sanoa, että ovatko etu- ja taka-akseli sisuskaluineen samat molemmissa moottorivaihtoehdoissa kun ovat tehtaalta lähteneet?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ei oo, kasissa ihan eri välityssuhde perissä, dieselin välitys on todennäköisesti 4.1:1, kun kasilla on joku 3.54:1 tai pienempi...
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    No se on helppo kompensoida isommilla renkailla!
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    No jos perse kestää bensalaskua, bensakone ja noi välitykset, saa konmpensoida aika paljon, että kannattaa. On noita tehty, ja kaikki kiroaa että bensalaskulle ei voi mitään...
     
  5. CJ7-80

    CJ7-80 1st gear

    Kiitos vastauksista. Nykyiset vetoakselit ja sisuskalut kuitenkin siis kestäisi ton V8:n? Kuinkahan kallista/työlästä välitystenvaihtaminen olisi tuohon 304:n sopivaksi ja löytyyköhän ko. konetta mistään kohtuu hintaan?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Kestää jos on kestääkseen, ei ne oo kaikilla aina kestäneet dieselinkään huipputehoja (siis ton Isuzun naurettavia hevosia, ei siinä ole ollut kuin muulivoimia). Yleensä se heikkopaikka on ollut vetarin laippa, se ku on spooreilla kiinni vetarissa ja lukittu sillä mutterilla, spoorit sileeksi ja veto loppuu, kun laippalle ja pyörälle ei tuu enää voimaa... Perä kyllä muuten kestää...

    Koneita tulee vastaan silloin tällöin, kannattaa seurata AMC-kerhon foorumia... Tai Jeeppi-kerhon foorumia...

    Välityksien vaihto ei oo halpaa, varsinkin kun kyseessä AMC:n perä ja missäs kohtaa se break-kohta noissa on, saattaa olla että tasauspyörästöön ei mahdu alle 3.7 välitystä... Etuperä on Danan akseli, siihen osat halvempia. Mutta joudut tekemään kaksi perää jolloin se on aina kallimpaa kuin yhden tekeminen... Tai sitten disabloit etuvedon, mutta kardaani täytyy jättää, muuten ei katsastusmies enää katso että on neliveto, jolloin ajoneuvoluokka vaihtuu (pahimmillaan)...
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    No esim 33" renkailla se olis parin prosentin päässä jo noista vakio välityksistä ja näyttäiskin jo vähän maasturilta. Ei kait kukaan vaihtais johonkin 40v ikäiseen jeepinräpsyyn bensakasia sen takia että bensaan ei ole varaa? Paljonko tommosella on tarkoitus ajaa kilometrejä vuodessa?

    Ellei sit tosiaan joudu kuittaa polttoainelaskujaan PERSEELLÄ?! :rotfl::poff:

    Laita letukan pikkulohko, hinta ja saatavuus paljon peräreikäystävällisemmät kuin AMC.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    No sekin kyllä, kuten just puhuttiin poikain kanssa, jos sun harrastus ei vie kaikkia sun rahoja, sulla on väärä harrastus :rotfl::rotfl::rotfl:

    Mutta kukin tekee omillaan kuinka haluaa ja kokeilemalla selviää...
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Kyllä ne tuppaa kaikissa nelikoissa olemaan liian pitkät ne välitykset..
    Yhdessä autossa musta on tuntunu että välitykset on liian tiheät ja se oli käyttis-Valiantti -90-luvun alussa.

    Renkailla on saanut tiheätkin välitykset liian pitkiksi..:confused:
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  10. CJ7-80

    CJ7-80 1st gear

    Kiitos näkemyksistä. Taitaa projekti edetä vanhalla koneella.....
     
  11. CJ-57

    CJ-57 Gearhead

    Mä tein joskus 10v. sitten tollasen muutoksen mut mulla tuli Chevyn 350+ TH350 Advance Adapterin palikoilla omaan Dana 300 jakikseen. Kardaanithan siinä joutu modaan sopiviksi. Takavetarit joutu vaihtamaan jo edellisen dieselversion (2,8l 4cyl) aikana. Superiorin vetarit oli aika järeet verrattuna orkkis kiilavetareihin.
     
  12. Volvomies puhuu asiaa, kasi nokalle ja 33" kumit alle
     

Kerro tästä muillekin!