Jeep Grand Cherokee -kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja jeepitär, 12.1.2007.

  1. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    ostin joskus jotkut tuommoset reikään sopivat ja vertasin ääntä ehjään alkuperäiseen ,kyllä se semmoista ininää oli, en tiedä oliko ne tommoset koaksaalit. En ole kovin merkkiuskollinen, mutta sais olla väh. yhtä soivat kuin alkuperäiset. täytyypä käväistä motonetissa ja palata sieltä voittajana
     
  2. El 60

    El 60 Gearhead

    Grandi 5,2 ajatteko 95e vai 98e? Tuntuu että alkannu nakuttamaan tosi helpolla nykyään ku kuormittaa.
     
    Muokattu: 18.12.2018
  3. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mielestäni sen ei kuulu nakuttaa vaikka kuormittaa ja ajaa 95:lla, eli muualla vika?

    Mutta vastaus kysymykseen, aina sanotaanko noin 3.0-> olen laittanut 98:a vaikkei tarttiskaan.
     
  4. timant

    timant 2nd gear

    El 60 tykkää tästä.
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos on kaiuttimissa väärä impedanssi niin niistä voi kuuluua vain ininää. Oltava siis sama kuin alkuperäisissä.
     
  6. El 60

    El 60 Gearhead

    -95 5,2 moottorin öljypropun kierre?
     
    Muokattu: 24.1.2019
  7. timant

    timant 2nd gear

  8. El 60

    El 60 Gearhead

    Mahdollisesti.. jossain tyrkyttää millistä ja jossain tuumasta niin varmistusta. ja konehan siis 318/ 5,2
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    95 eikä oo nakuttanu,ei kyllä silloinkaan kun kerran ajoin 92
     
  10. El 60

    El 60 Gearhead

    Täytyy kiikaroida imusarja josko näkyis öljy noroo.. varmaan tuo plenumin tiivari antautunnu >>> karstaa.
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Meikäläisen 5.2 1996 mallista vuoti koneen takaosassa oleva öljynpaineanturi.

    En haluaisi sitä vaihtohumppaa tehdä enää ikinä.
    Tilanahtauden vuoksi, jouduin rakentamaan työkalun.

    Periaatteessa minuutin homma, kesti useita tunteja.
     
  12. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Sopiiko zj jeeppiin xj:n vaihdelaatikko ja jakolaatikko? Olis 4 litranen jeeppi hakusessa ja noita xj:tä katellu luotettavamma vaihdelaatikon takia mutta ei o sopivaa löytyny. Ajattelin kun noita 4 litrasia zj tulee vastaan mutta kuullu että niistä lodjat porsii herkemmi ja siksi vältelly niitä mutta ajattelin jos siihe sopii xjn laatikko ja jakis ni voihan senkin hommata ja vaihtaa sitämukaa kestävempää voimansiirto osaa kun sitä hajoilee
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Riippuu lootasta.
    Se AW-4 ei käy sähköjen puolesta, ellet laita sen vaatimia johdotuksia ja ohjausboksiakin.

    -92-93 on Grandiakin saanut AW-4:lla, mutta aika harvoin niihin törmää. Mulla oli yksi -92 puolella valmistettu Aisin-Warnerilla ja oon kuullut parista muusta..:D

    Ei se tekemätön paikka ole, mutta harrastusta asiaan täytyy löytyä ja luovuttajaksi kokonainen -91 tai uudempi XJ, mistä riipiä moottorin ja lootan ohjausboksit ja johdot. Siis HO-koneella oleva, ei käyttöönottovuoden mukaan..:mad:
     
  14. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Aivan, no jossei ne suoraan sovi ni kyllä sitte melkeen pitää jättää kokeilu välistä.. joo juurikin tuota japsien AW4 tekniikkaa tarkotin. Onko kokemusta antautuuko se syslerin vaihdelaatikko ihan kevyessäkin tieajossa kun on tullut se reilu parihunttii kilsoja vai onko raju offailu tai vetojuhtana toimimises "heikko lenkki"
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei se RH tai RE 42/44 huono laatikko ole. Mulla oli 360tkm ajettu RH42 kutosen perässä eikä se mitenkään erityisen väsyneeltä vaikuttanut. Sitähän en tiedä oliko jo monetta kertaa kunnostettu?!?:odeek::rotfl: Nesteet oli kirkkaat.
    Huolto ja käyttö. Niillä saa pilattua ja pelastettua kaikissa autoissa olevat laatikot.
     
  16. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Eikä varmaa sovi 4.0 zj:hin 5.2 zj:n vaihdelaatikko suoraan?
     
  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kannattaa katsoa jäähyn paluulinjasta onko muovikuula valve paikallaan,ne on kuluneita ja jos öljyn tulo takkuaa se on kaput,itse laitoin ylim.jäähyn ja isomman metallisen valven paluulinjaan.eipä ole hajonnut.
     
  18. jounas

    jounas 1st gear

    Terve! Mitkä pallonivelet käy GC vm 2006 3.0crd vehkeeseen? Täytyykö alapallon olla sokallinen vai pysyykö ilman? Ylhäällä visiinkin tarttee?
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Molempia löytyy multa hyllystä, ja jos on ylätukivarsi vaihdettu joskus jo aftermarket hiutaleeseen, ei sovi tarvike pallot (olen yhdessä törmännyt moisiin, siksi mulla on myös ylätukivarsia hyllyssä varalle), just alkuviikosta vaihdoin yhteen kaikki neljä palloniveltä, tukivarsia en irroittanut, asennus auton alla prässäten, alapallojen asennusaika 1h/kpl, ylätukivarren pallonivel samaten 1h/kpl jos tehdään samassa yhteydessä, kun olkavarsi on jo poissa, jos tehdään vain yläpallot, sitten menee kauemmmin...
     
  20. jounas

    jounas 1st gear

    Eli käy myös sokaton alapallonivel?? Tuntuu olevan molempia malleja (sokallisia ja ilman) myynnissä tähän malliin, että kumpi versio on parempi tai "oikea"?
     

Kerro tästä muillekin!