Jeep Grand Cherokee -kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja jeepitär, 12.1.2007.

  1. El 60

    El 60 Gearhead

    Olis sitte omistajansa näkönen :)
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aika helpolla saisi hankittua itselleen hullun paperit.

    [​IMG]
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei tuota ole madallettu.

    Tässä kylillä pyöri taannoin nelivetoinen Chevy pickuppi, en tiedä oliko vasiten madallettu vai maan vetovoima vuosikymmenien aikana tehnyt tehtävänsä, mutta mun silmään näytti hyvältä kujn A/T renkaat täyttivät niille varatun paikan kokonaan. Olen katsellut tuota omaa pikku-Cherokeeta myös sillä silmällä, että pari tuumaa matalampi saisi olla.

    Kymmenen tuumaa korotetut maasturithan ne helvetin rumia ovat. :wink:
     
  4. plagu

    plagu Gearhead

    Miksi hankkia maasturi jos siitä pitää pilata se ainoa käyttökelpoinen ominaisuus?
     
  5. El 60

    El 60 Gearhead

    No ainakin Pickupeista tulee parempia ajaa ku vähä madaltaa.. ja paljon paremman näkösiä.Siitä se ajatus sitten lähti. 1-2" tuumaa madallusta ja pyörät mitkä täyttää kotelot niin bueno.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pickupissa riittää maavarakin ihan hyvin vaikka siitä tuuman ottais poiskin. Helpottuuhan lastaus. Tuskin haittaa normaaleja hommia. Ratkaisevampaa on jeepissäkin varmaan rengaskoko että akseleihin tulee hieman varaa. Tietty renkaiden kokoraja tulee vastaan jo jossain 32-33 tuuman luokassa ilman korotuksia. Monille tuntuu jostain syystä neliveto automaattisesti tarkoittavan umpimetsässä tai kivikossa ajelua.

    Kaikkein pöljintä on jousituksen reilu korotus ja vielä korin korotus ja sitten 31-32 tuuman renkaat. Akselit suunnilleen laahaa maassa ja kori on taivaissa. Paska ajettava, paska kuormattava, eikä pääse kumminkaan mihkään.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Oikeassa olet. Pickupin madaltamisen ymmärrän hyvin, koska ulkonäkö ei eroa takavetoisesta.
    Mutta en ymmärrä henkilöautomaasturin madallusta.
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Auttaako ymmärtämään jos kerrotaan, että esim. kaikkia Jeepin malleja on tehty kaksivetoisina? Jopa Wranglereita ja CJ:tä, joka vajaavetoisena on itse asiassa mallimerkinnältän DJ. Grand Cherokee 2wd taitaa olla jopa melko suosittu jenkeissä. On niitä Suomessakin muutamia, kuten 2wd XJ-Cherokeetakin. Kyllä syynä maastureiden suosioon täytyy olla joku muu kuin maasto-ominaisuudet ja neliveto. Kun keskivertomaasturinomistajan ajoista 99.95 % sujuu kaksivedolla, niin en ihmettele, että joku päättää jättää investoimatta nelivetoon. Sama homma maasturin madaltamisen kohdalla, jos siitä maastoajo-ominaisuudet hivenen kärsivät, niin riittävästi niitä jää kuitenkin tavalliselle käyttöautolle ja sattaa muissa ominaisuuksissa voittaa.
     
  9. plagu

    plagu Gearhead

    No en mä kyllä sen enempää noita maasturin näköisiä / oloisia autojakaan vajaavetoisina.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meillä oli tuollainen 2 vetoinen ns. katumaasturi. Hyvät puolet: Tämmöinen vanha ukko istuu helposti sisään ja heittäytyy ulos, mökkitiellä tarpeeksi maavaraa, näkee ympräiinsä, mahtuu roinaa sisään ja on tavishenkilöauton hinnoissa.

    Hantta
     
  11. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Tuossahan ne lähes kaikki seikat tulivatkin mainittua. Paitsi ettei tarvitse välttämättä olla vanha ukko :D
     
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Tänään v*tutus päällä syynä "service 4wd system" sekä abs+esp+bas vikavalot..
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Testerillä katsot viat, ilmeisesti 2005 tai uudempi... Äkkiä väittäisin jompikumpi taka ABS-anturi (ei kallis osa) tai taka-e-lokkerin solenoidi (hankalampi vaihdettava), molempia osia on hyllyssä....
     
  14. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Sitä tässä pikaisen lueskelun perusteella epäillään..
    Kiitti!

    Niin ja tosiaan se on tuo 2010 SRT-8
     
  15. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Potilaana -94 grand cherokee 4.0 koneella.

    Kone nakuttaa melko hiljaisesti etupäästä, onkos tässä mahdollisia tyyppivikoja mikä voisi aiheuttaa? joku hihnaan littyvä?

    Myös moottorin lämmöt seilaavat 210f-225f välillä, mutta kone ei tunnu käyvän mitenkään niin kuumana, kylmälläkin koneella viisari näyttää 1/3, voisiko tuo näyttää omiaan?
     
  16. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    esp,abs,bas valot hävisi viikon ajamattomuuden jälkeen, moottorin vikavalo palaa ja Scangauge näytti tallentuneen koodin P0730. Ei olla tutkittu tarkemmin vielä.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    P07xx on vaihteiston vikakoodi....
     
  18. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Niin tuo näyttää olevan, siinäpä sitä onkin sitten pähkäilyä.
     
  19. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Mitähän hajosi? Kaverin 2005 Grand Cherokeestä sekosi lämppäri/ilmastointi. Siinä on lämmön ja puhalluksen säädöt molemmille puolille erikseen, nyt kuskin puolelta tulee vain kylmää säädöistä riippumatta.
    Nestettä on ja apumiehen puolelle lämmittää hyvin. Säätyvätkö läpät ja venttilit sähköllä? Onko paha urakka purkaa ne esille?
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!