Jeep Grand Cherokee tekniikka kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja raceman, 24.8.2024.

  1. raceman

    raceman Gearhead

    Kumpi näistä koneista on luotettavampi, 4,7 V8 vai 4,0 suora kutonen. jos puhutaan vuosimallista 1999-2001.
    Mitä tyyppi vikoja kyseisissä koneissa ja yleisesti autoissa. Oon kuullu että noissa 4,7 V8 koneissa on kk laakeri vikoja.
     
  2. raceman

    raceman Gearhead

    Eikö kellään oo mitään tietoa tai kokemusta kyseisistä koneista?
     
  3. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Gary Grand ja raceman tykkäävät tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Joskus jotain Roadkill jaksoa katsoin, niin tuntuvat suosivan noita suora kutos koneita.
     
    raceman tykkää tästä.
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    4.7 on niitä seetien putoamisia ja muutenkin sekava synnytys koko keksintö. Ennemmin mä sen kutosen ottaisin noista vaihtoehdoista.
     
    raceman tykkää tästä.
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    Miulla on vanhemmassa ('03) Durangossa toi 4.7, ei vielä mitään ongelmia, mutta ei oo vielä ollut miulla kuin n. 19 vuotta ja mittarissakin on vasta reilut 180 tkm.

    Googlaa mopar 4.7 sludge: Tuo kondenssivaahto ilmeisesti rikkoo niitä liuskoja.
    Ajoin joskus talvella E85:lla lyhyttä matkaa niin ilmiön huomasi, kylmässä etunurkassa sijaitsevaan öljyntäyttökorkin putkeen alkoi tulla huohotuksen höyryistä valkoista mönjää.
    Hyvät synteettiset öljyt, putken puhtaana pitäminen ja ehjä PCV, niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia.
     
    Muokattu: 26.8.2024
    karra ja raceman tykkäävät tästä.
  7. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    No jospa heitän omat mielipiteeni - nämä ei mitään totuuksia kuten varmaan joku korjaa, mutta mielipiteitä vaan...

    4.0L on AMC/Jeep pomminvarma kuutoskone, joka perustuu käytännössä 1964 lanseerattuun Ramblerin 232cidiin, normaalihuolloilla ajelee miljoona kilometriä. Tosin ysärin lopuilla säästötalkoissa kevennettiin hiukan liikaa -> piston slap (googlaa) ja laakerihaasteitakin välillä näkynyt jos öljynpaineita ei ole seurattu (ja öljyjä ei vaihdeltu ajoissa). Aika yleisesti myös huonoa tyhjäkäyntiä aiheuttavia sähkövikoja/anturivikoja, harvemmin kuitenkaan estää ajoa. Yleisesti helppohuoltoinen, osat halpoja ja hyvin saatavilla. Viritysosia myös melkonen tarjonta mukaanlukien Edelbrockin alukantta jne.

    4.7L on taas kohtuu huonosti tunnettu Moparin veekasi, joka oli AMC:lla melkovalmiina korvaamaan vanhemman designin vuonna 1988, mutta Moparin säästötalkoissa hyvä suunnitelma vesitettiin käyttämällä halpaa hyvän sijalla ja lanseerattiin 1998. Motissa huohotus/laakeriongelmia etenkin jos öljyjä ei ole vaihdettu ajallaan ja venttiiliseetien putoamisia (samaan tapaan kun muissakin moparin koneissa kuten 5.7 hemi) johtuen materiaalivalinnoista, ongelma jota voi "kuulemma" välttää käyttämällä moottoria tyhjäkäynnillä hetken ennen sammutusta pitemmän tai raskaamman ajorupeaman jälkeen. Tähän mottiin ei käytännössä ole olemassa mitään vauhtiosia ja on ominaisuuksiltaan pitkälti truck motti, hyvä alavääntö ja vaatimaton hevosvoimistaan. Vakio-osia toki saa. Ihan toimiva siis jos huollot on tehty ajallaan, jos huoltohistoria on epäselvä niin kannattaa kuunnella, huoltaa ja kokeilla motti melko tarkkaan.
     
    raceman ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!