Jeep Grand Cherokee WJ 2.7 Cdr vetolevy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja fennia, 28.9.2018.

  1. fennia

    fennia Gearhead

    Vetolevyn starttikehä alkaa olemaan sen verran kulunut ettei startti ota aina kehälle kiinni. Konehan pysähtyy vain kahteen kohtaan ja hammaskehää sais teoriassa pyöräytettyä kolmasosa kierroksen. Turbiinikopan luukun kautta saa pultit irti. Onko kukaan tehnyt? Onnistuuko käytännössä? Kaipaisin ihan oikeaa tietoa tästä, joten jätettäisiinkö perjantai illan spekulaatiot väliin?
     
    Muokattu: 28.9.2018
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Tyhmä kysymys mutta eikös vetolevy ole normaalisti kiinni kampiakselissa?
     
  3. fennia

    fennia Gearhead

    Tässä on kaksi osainen
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Minkäs takia se vain kahteen kohtaan pysähtyisi?
     
  5. fennia

    fennia Gearhead

    Sä voit tosta aiheesta laittaa oman topikin. Jos tähän vain vastauksia kysymykseeni.
     
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Lähinnä siis että luulin että noissa olisi 5 syl moottori mersun valmistetta ja siis mersun vetolevykin jossa trikkerikehä kiinteänä, joten kääntö ei onnistu, eikä pulttijakokaan kammella symmetrinen. mutta jos vain kahteen kohtaan pysähtyy niin täytyy olla nelisylinterinen joka on mulle aivan vieras tapaus joten siihen en osaa vastata.
     
  7. fennia

    fennia Gearhead

    Kyllä tää 5 Pyttynen on. Starttikehän jäljistä päätellen kahteen kohtaan haluaisi pysähdellä.
    Vetolevy on 2 osainen jonka ulompiin pultteihin pääsee kopan luukusta käsiksi. Pulttien välissä oli ohjuritapin näköiset . Jos ne on niitit, niin ei onnistu....ei saanut selvää kummat kun on vähän hankala paikka katsoa.
     
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mersun vetolevyjä kahta mallia vanhemmissa oli sitä kaks osaista missä erillinen valurauta pyörä jossa starttikehä ja erillien vetolevy. Mutta siinäkin kuitenkin se starttikehä/vauhtimyörä osuus ulettuu kampiakselille asti jonka pulttien alla molemmat ovat. Uudemmissa (joka kyllä pitäisi commonrailikoneissa olla aina) on yksi osainen johon startti kehä hitsattu suoraan vetolevyn ulkokehään kiinni.
     
  9. fennia

    fennia Gearhead

  10. fennia

    fennia Gearhead

    Kyllä toi 2 osainen on. Taitaa kyllä olla niitit noiden turbiinin pulttien välissä, että ei se ihan simppeli homma taida olla.
     
    Muokattu: 28.9.2018
  11. fennia

    fennia Gearhead

    Ei taida ihan fiksu veto olla alkaa noita niittejä porailemaan auki, joten jos jollain on tarjota priimaa vetolevyä tohon, niin voisin ostaa pois.
    Chrysler (Jeep) ring gear part number: 05080065AA
    Mercedes-Benz ring gear part number: 6110300112
    6110320147 (engraved)
    6110300112 (printed)
     
  12. fennia

    fennia Gearhead

    Mistähän sais uuden kohtuu hintaan?
    Melko paskaa laatua nämä kun reilu 300tkm jälkeen on jo vaihto kunnossa. Tallin seinällä roikkùu kùuskekkosen pari kertaa maapallon ympäri ajettu jossa just hampaiden päät kiillottuneet.
     
  13. fennia

    fennia Gearhead

    Tulipa revittyä vetolevy pois. On mulla huonompiakin vastaan tullut jotka on vielä toiminut... no enää ei tarttis kun kasata....
     

Kerro tästä muillekin!