Jeep XJ -92 käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja RAL9005, 1.2.2017.

  1. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Viesti 4x4 osastolla, vaikka vika moottorissa. Moottori kiinni nelivedossa ja täällä te neljällä vetävät asiantuntijat kuitenkin viestejä luette. 4x4 pollissa aihetta hieman sivuttiin, joten avasin oman ketjun.

    Autossa 4.0 H.O. moottori. Siirtoajossa ongelmaa ei esiintynyt. Leimalle mennessä tankkauksen jälkeen alkoi epäsäännöllinen pätkiminen (15l 98E5). Vika on niin epäsäännöllinen, että en ole varma johtuuko tankkauksesta. Tankissa ollut bensa voi olla vanhaa, auto seissyt pitkään. Katsastuksen päästömittauksessa ei ongelmia vaikka vika oli päällä leimaa haettaessa.

    Välillä paukuttaa putkeen. Sytkäkamojen perus jutut tarkistettu ja vaikuttaisi olevan kunnossa. Käy yleensä hyvin tyhjäkäyntiä. Pari kertaa tosin sammunut tyhjäkäynniltä. Vika vaikuttaisi pahenevan kun kone lämpiää, jolloin tyhjäkäyntikin muuttuu ontuvaksi. Välillä vikaa ei ole lainkaan. Ylämäkeen ajettaessa usein pahenee ja kone meinaa sammua kokonaan.

    Polttoainemittari näyttää puolta tankkia, mutta ei mitään käryä näyttääkö oikein. Viisari nousi kuitenkin kun tankattu. Tankin voisi tyhjentää. Panssari tiellä, onko pohjassa tyhjennysproppua?
     
    Muokattu: 1.2.2017
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oliskohan pumppu vikaa, kun putkeen paukuttaa (alhaiset paineet) tai regulaattorivikaa (alhaiset paineet), mittaa paineet siitä fuel-railin huoltoliittimestä, ohjearvot: http://jamant.fi/fi/tietosivut/polttoainepaineet ....

    Ei ole tyhjennysproppua...
     
  3. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Kiitoksia neuvoista. Bensanpaineet kävi eilen itselläkin mielessä. Yritän nyt harrastuksena ensin saattaa itse käyntikuntoon että tulee laite tutuksi. Jos en saa järkeä niin tuon sinulle. Joko näin uudesta saa vikakoodit ulos?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saa ja saat ne itsekin, kolme kertaa virrat on-off ja kolmannella kerralla jätä päälle ja opettele laskemaan Check Engine -valon vilkutuksia, ainakin pitää tulla 55 eli lopetus/ei koodeja, yleensä tulee myös 12, eli akku ollut irti... Ja testerillä saattaa saada enemmän, aina ei kaikki vilkutuksella näy....
     
  5. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Koodit 12 ja 55 luettu. Huomasin, että kun ajaa ylämäkeen käyntiongelmat pahenee merkittävästi. Bensan paineita en vielä saanut mitattua, mutta kun moottorin sammuttaa bensapumppu käy kaksi kertaa kun käyttää virrat päällä. Eli kerää painetta, ehkä ei kuitenkaan vika. Tankki pitää tyhjentää, että saa uudet litkut tilalle.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Korjattu, tankin sisältä pumpun ja putken välinen letku ihan hapero, paineet ei noussu yli 20psi:n.... Nyt rokkaa kuten pitää...
     
  7. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Niin muuten rokkaa, paremmin kuin ikinä aiemmin. Asiantuntija paikansi vian nopeasti kunhan sai auton pihalleen. Turhia osia ei näin ollen tarvinnut arvailujen varassa vaihtaa. Jamant Oy:n laskutustapaa voisi kaikki käyttää, toimialasta riippumatta. Asiakkaalle ei jää epäselväksi mistä ja mitä laskutettu.
     
    rane58 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!