JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. timant

    timant 2nd gear

    FSM:n mukaan (46re vaihteisto) etupanta 8 Nm (mutta jos tarvitaan säätöön ylettääkseen adapteri 5 Nm) ja takaisin 2 7/8 kierrosta. Tosikolla taisi olla tähän myytävänä oma työkalu. Lukitusmutterin momentti 41 Nm.

    Takapanta 8 Nm ja takaisin 2 kierrosta, lukitusmutteri 34 Nm. Öljypohjan pultit 17 Nm.

    Itse en tuota ole tehnyt mutta Jamant varmaan kertoo miten homma käytännössä tapahtuu.? Netin syövereistä tuo tehtaan manuaalikin vielä löytynee..
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Cumminski, rane58 ja KajS tykkäävät tästä.
  3. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Paljonkos tekee vetokoukun asennus Grandiin...?

    Kyseli tämä ärsyttävä hinnankyselijä ;)
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mihin vuosimalliin, siihen 2005-10:iin? Vaatii takapuskurin irroituksen että saa pultit palkin läpi. 4h ohjeaika mulla, sis sähkösarjan asennuksen, mutta ei osia (se sähkösarja on arvokkaampi kuin se rauta)...

    Runoili tämä tosikko...
     
    Karhukoira ja KajS tykkäävät tästä.
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Mun seuraava auto on Jeep. Siihen on paras tuki. XJ vm. 1990-1995 saa tarjota miel. automaatilla. (vaihdossa saa '05 mondeon...).
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    :)

    Minulla olisi, kaksi kappaletta. ;)

    Toisen kanssa saa askarrella paljon mutta toisenkin kanssa saa askarrella, jos ihan huippuhyvän haluaa. Yhdistämällä varsinkin...

    https://photos.app.goo.gl/Tv5CaQcYYcNwW27D9
     
    KajS tykkää tästä.
  7. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Kysellääs nyt vielä, kun ei päätöstä ole tehty. Eli mitenkäs tuo eFlexFuel -systeemi? Onko palstalaisilla minkälaisia kokemuksia? Kierroksessa jälleen nettiauton kikotin, jossa ois tämä 4.7 V8:n kyljessä. Muutoin ois autossa speksit kohdallaan, mutta tuo epäilyttää. Kokonaiskulutus olisi erityisen kiinnostava.
     
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tuolta löytyy pitkästi asiaa, Jeepin omistajat kertovat sitten omia kokemuksiaan lisää https://www.overdrive.fi/forum/threads/re85-muutostuki-ja-vanhemmat-autot.307641/ Laitahan linkki nettiautoon tänne, niin päästään kehumaan tai moittimaan :p Tsemppiä Jeepin etsintään!
     
    Karhukoira tykkää tästä.
  9. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Kiitos linkkivinkistä, täytyy lueskella.

    Tästä ois kyse https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/9572023

    Nyt on kuulemma tyhjäkäyntikierrokset vähän korkeella ja jotku anturit vaihdettu mutta ongelma ei ihan poistunut. Jännityksellä nyt seuraan mistä tää johtuu...vara ei ois ostaa autoa ja teettää heti perään moottoriremppaa. Kahdesta japsipaskasta maksan moisia vieläkin vaikkei autoja ole ollu aikoihin...

    "Järkivaihtoehtona" ois paljon kalliimpi mersun tekniikalla oleva uudempi diesel. Tää vaan vaatis 3-4" korotuksen ja sekin vaatii sitte rahua...ilmeisesti noilla korotuksilla joutuu uusimaan jo osiakin alustaan/pyörän ripustuksiin.
     
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    No mikäs siinä, ihan asiallinen peli. Odota että myyjä laittaa tyhjäkäynnin kuntoon. Mulla voisi tulla ikävä automaatti-ilmastointia ja webastoa, makuasioita tietysti. Jos kilsoja tulee kohtuullisen vähän, niin tuo voi olla ihan ok auto. Jos tulee yli 15 000 vuodessa niin miettisin dieseliä
     
    Karhukoira tykkää tästä.
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    -98 Paperiset alkuperäiset Grand Cherokee shopmanuaalit olis jouten..
    Tarviiks kukaan vai heitänkö juhannuskokkoon ?
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mimmonen pino kirjoja ja mitä bungaa??
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos ne vaan vaivaksi on niin otan varmasti säilytykseen..

    Mitä ne maksaa?
     
  14. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Tässä mä keikun juuri tuon kanssa että diesel vai ei. Kilsat voi olla aika lailla tuossa main nykyisin vuodessa, pääasiassa tässä lähipiirissä pyörittelyä kuitenkin. Diesel on aina ollu melkein alla, mutta kieltämättä tuo V8 houkuttas kun siinä on sitä jotain. Noita mersun koneella olevia dieseleitä on kalliimpia jonkun verran markkinoilla, mutta jostain syystä noita ei vielä korotettuina kyllä löydy, että sekin kallis operaatio ois edessä. Ja minusta noi mersukoneelliset on vaan niin vitun rumia. Anteeksi =D Nää vanhemmat on parhaan näkösiä GC:tä mitä on tähän mennessä tehty.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Nyt on Jeepin kanssa ongelma. Vasemman puolen vilkut jäävät palamaan, vaikka ottaa virta-avaimen pois virtalukosta. Eivät sammu millään. Vika alkoi ihan yhtäkkiä liikenteessä, ei yhtään varoitellut. Kun vasemman puolen vilkut kääntää viiksestä päälle, niin "rele" hakkaa nopeasti. Näissähän ei normaalia relettä ole ollenkaan. Oikean puolen vilkut toimivat normaalisti. Olen nyt tarkastanut kaikki vasemman puolen polttimot. Olen tarkastanut vetokoukun kytkennät. Otin vilkunviiksen (multi function switch) irti, kun niissä on ollut vikoja. Vilkut palavat silti, vaikka viiksi on irti kokonaan. Ei oikein vaikuta viiksi-vialtakaan. Mikä tuota virtaa noille vilkuille pakkosyöttää? Alkaa vaikuttaa joltakin boxivialta.
    Auto siis -07 WK Grand Cherokee SRT8, USA-malli. Olisko vinkkejä?
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Katsoisin testerillä, löytyy syytä moiseen...
     
  17. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Juu huomenna katsotaan testerillä, jos oltaisiin viisaampia.
     
  18. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Jollain muullakin on samantyyppinen ongelma:

     
  19. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Onko muuten oikeesti tuo 5.7 Hemi pienempi kulutukseltaan kun perus 4.7 V8? Noin niinkuin paperilla ja lähtötilanteessa...
     
  20. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Toihan olis helppo korjattava tuo Hartsan videossa oleva vika. Sieltä on se palautusklipsu kulunut. Mutta mun autossa tuntuu olevan nyt kyllä ohjelmallista vikaa. Vika paikallistettiin eilen front control moduleen. Kysäsin Autokeskuksesta hintaa uudelle ja se on 1400 eur. Äsken lähti brittiebaysta tilaukseen purkuosa 1/20-osalla tuosta hinnasta. Sit ootellaan.
     

Kerro tästä muillekin!