JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. fennia

    fennia Gearhead

    Vuosi sitten vaihdettu, samoin ruiskupumpun tiivisteet.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No voi ne olla taas paskana, ei siellä paljoa muuta syytä ilman vikakoodia ole kuin polttoainepula, jos se kerran lähtee käymään ja sitten sammuu... Tai sitten suodattimesta pääsee ilmaa sekaan, ei olis sekään uutta...

    Vai haluatko kalliimpia/vaikeampia vikoja?? Voi se olla ECU-vikakin, ei olis eka kerta sekään...
     
    timant tykkää tästä.
  3. timant

    timant 2nd gear



    tuossa esimerkki oireista viallisella PCM:llä.. voisikohan temppuileva ajonestokin aiheuttaa tuollaista?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi toki, mutta silloin pitäisi sen avain-valon jäädä palamaan... Tai siitä löytyä vikakoodi (ehkä yleistesteri ei osaa lukea sitä koodia)...
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja meinaatko että viallinen ECU/PCM käyttäytyy aina samalla lailla?

    Ei todellakaan, just vaihdoin -00 XJ-Cherokeen ECU:n joka toimi muuten ok, mutta ei ohjannut IAC-venttiiliä oikein. Yleensä hajoaa muulla tavalla (jää suuttimet pimeiksi tai TPS antaa värää signaalia ja tyhjäkäynnillä pakosarja aika äkkiä punaisena yms...)!
     
  6. timant

    timant 2nd gear

    Juu ei, vaan juurikin yhtenä esimerkkinä oireista jotka sopivat ko ongelmaan. Tosiaan aiheuttaa erilaisia vikoja ja jokin muukin kuin viallinen PCM voi aiheuttaa samat ongelmat.. mukavan helppoa etsiä vian aiheuttaja :D
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jep, mulla nytkin työnalla 2012 mallin Grand Cherokee, joka kaupassa käytyä, ei edes starttaa, AK tutkinut jo kolme tai neljä kertaa (aika paljon kuitteja, joissa veloituksia, mutta ei syytä vikaan saada selville), tuo starttaamattomuus tapahtunut kolme kertaa (tällä omistajalla kaksi kertaa), mutta vaikea vikaa etsiä, kun ei ilmene useammin... On mulla yksi seurantalinja, mutta vaikeaa, kun ei saa vikaa päälle...
     
  8. fennia

    fennia Gearhead

    Paluulinjassa ei kulje ainoatakaan ilmakuplaa, joten uskoisin polttoainepuolen olevan ehjä.
     
  9. fennia

    fennia Gearhead

    Mulla on tohon oma testiohjelma. Tunnistaa myös ajon eston. Ainoo vikakoodi on ilmastoinnin painesensori.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No sitten ääni ECU:lle, kun muuten olis mekaaninen vika, mutta silloin ei kävis ollenkaan. ja kun dieseli ei tarvitse kuin polttoainetta ja lämpöä ja lämpöä on, kun se käynnistyy, mihinkäs se lämpö sieltä katoais. Tai sitten joku anturitieto antaa ECU:lle tiedon että nyt ei oo hyvä antaa suuttimilta polttoainetta ja ECU sammuttaa sen... Mutta enempää en osaa näkemättä sanoa tästä tapauksesta, kun ei oo kristallipalloa, joka vika on yksilö...
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Enemmän kiinnostais tulolinjan ilmattomuus...
     
  12. fennia

    fennia Gearhead

    Ei ole kuplia siinäkään.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sitten menee jo mielenkiintoiseksi...
     
  14. dean66

    dean66 Gearhead

    1998 grand kaipaa uuden vetonivelen suojakumin apukuskin puolelle. onko se vetonivel jotenkin haasteellinen irrotella vai lähteekö se ihan nyhtäsemällä, kunhan kaikki kamat siitä rengas/jarruosastolta on otettu edestä?
     
  15. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Pitäis lähteä, näin ainakin vähän vanhemman cherokeen kanssa
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vetari ei ole lujassa, mutta napa on.
     
  17. timant

    timant 2nd gear

    Pitäs kyllä onnistua nivelen suojakumin vaihto ilman että vetaria irroittaa navasta ..
     
  18. Jooli

    Jooli Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]
    Vuotta uudemmassa on käsittääkseni aika samanlainen etuakselisto ni siitä lähti kolmella pultilla vetari ihan vaan vetämällä pihalle, jarru tietty eestä pois
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :odeek::odeek:
    Jollain halkaistavalla/liimattavalla kumilla?
    Just niinku Jooli tossa laittoikin.
    Ainoa tiukka paikka voi olla nuo navan kolme ruuvia ja navan sovite olkatukeen.

    Muoks.
    Joo siis vetaria ei tartte navasta irrottaa!:D Vain napa saada irti.:D
     
  20. timant

    timant 2nd gear

    Juu luin siis väärin tuon viestin.. kuvittelin että tarkoitit että napamutteri tiukassa mutta niin voihan se napa tuohon olkavarteen jumiutua; jotkin laittaa kuparitahnaa noiden vastinpintoihin. Palloniveliä kun aikoinaan jeeppiin vaihdoin niin napa ei ollut ollenkaan jumissa mutta muuten hommassa sai käyttää reippaasti väkivaltaa
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!