JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Faijalla -99 Cherokee 4.0+aut.
    Tyytyväinen on ollut, edellinen oli vastaava -91.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    kuinka? siis rupeeko se kuluttamaan vähemmän kun ajaa pitempiä matkoja? ymmärrän että kylmä kone vie enemmän mutta :eek: ja mittasin kulutuksen täällä normaali ajotilanteissa normaali maisemissa en viitsinyt lähteä pitemmälle kulutusta mittaamaan. ja KYLLÄ se voi muuttua 100km jälkeen jos ajaa erilailla mutta ajoin aivan samalla tavalla. kävin töissä/kaupassa ja muilla asioilla. jos lähtisin pitemmälle niin menisin "isoja" teitä milloin keskikulutus tippuis. ja mulla turbiini ei mene 4X4 päällä lukkoon? vikaa vai ei mutta ei mene.
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ja en mä vaan 1 kertaa mitannut mutta toi on se suht keski kulutus. n.12.5 litrassa mentiin
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ja renkaat oli 235/75 r15 suht sileällä kuviolla eli se perus "jenkki" kuvio mitä nää bf goodrich ja herkulekset on. eli isompi mitä sen auton oma koko on ni vois kuvitella että ei hirveesti mittari virhettä 100km matkalla?
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Luulenpa, että RM tuossa tarkoitti sitä, että jos tankaa tankin täyteen vain 100 km ajon jälkeen, niin pieni tankkausmäärä aiheuttaa helposti ison virheen. Tankki kun ei aina tule yhtä täyteen. Ääriesimerkkinä vaikka tuo minun Ducato: riippuen onko auto suorassa tai pikkuisenkin kallellaan, voi tankki tulla joko ihan täyteen tai vain 7/8 täyteen.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    joo no pientä heittoa tietenki mut täytin kyllä niin täyteen kun saa eli en siis ensimmäiseen naksahdukseen. ja suht suoria pintoja noi tuolla pumpuilla on. voi se mennä tietenki ylöspäinki se kulutus, taasen ku miettii ni edellinen omistaja oli ryssiny auton ni siinä oli neliveto päällä jatkuvasti ja oli tehny "hanan" siihen etuperän alipaine kelloon että saa etuperän kytkettyä irti. eli siis vaikka olis ollu ns. takaveto niin jakolaatikko olis pyöriny koko aika mukana :eek: en sitä koskaan laittanu oikein kun niin vähä aikaa oli ajossa. olisko sit vivusto ollu vääntyny laatikosta että ei vetäny takavetoa päälle vaikka shifteri niin näytti? sen verta vimpulalta se keppi ainaki tuntu. mut luulis se takaveto päällä laskevan sit sen kulutuksen. TOSIN kyseessä siis kuitenki S-ryhmän maasto auto :rotfl:
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Joo, ihan turha on väittää että Cherokee menee normaalinopeuksilla ja normiajossa 10-12l/100...

    Renixruiskunen Chero vei semikaupungis sen 14 ja maantiellä 12-13...

    Toki jos tissutteli "rekkanopeuksia" ni sillon vei sen 11, mutta se EI ole normaaliajoa.

    Ja renkaina oli kesällä mutiaiset ja talvella C-nastat. Ja putki oli lähes suora että kone hengittää

    Muuten kyl mahtava vekotin tuo Cherokee 4.0L Renixkuutosella... mm eräs RS Skoda sai ohitustilanteessa tuta kutosen oikean woiman/väännön.
     
  8. Ombo

    Ombo 1st gear

    Reilun puolen tankin tuhoaminen seka-ajolla vei n. 14l/100km. Autona siis -93 Grand cherokee 5.2 kasilla.
     
  9. Ombo

    Ombo 1st gear

    Jeeppi oli päättänyt testauttaa itsellään käynnistykseneston. Starttaa, hörähtää ja sammuu heti. Hetken miettimistauko ja muistan lukeneeni että kandee käyttää ovet, takaluukku ja konepelti kertaalleen auki ja kokkeella uudestaan. No näin tein ja sillä lähti heti käyntiin.

    Kyse tuskin oli sattumasta koska starttiyrityksiä oli jokunen. Eli mitäs kaikkea tuo järjestelmä vahtii, ja mitä vaatii että että se aktivoituu? Ja onko ns. oikeaa tapaa sitten kuitata tuo systeemi?
     
  10. hara64

    hara64 1st gear

    sunnuntaina tuli nyhdettyä -93 grantilla n.2000kg traileripakettia ja kokemus oli kyllä erittäin positiivinen.
    vauhtia tasanen 80 ja saa vielä kiihtymäänkin ylämäkiin (tarvittaessa).
    ohjastamiseenkin tartti vaan rennosti "yhtä kättä".
     
  11. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Onks jollekkin OD:lla olevalle tuttu tällänen Grand Cherokee HSZ-541 tuli tehtyä kaupat ja tämä tuli :pinup: autoksi. Kiinnostais vaan tietää onks siinä jotain mikä kannattais huomioida :eek:
     
  12. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Saako tosta näytöstä jotenkin vaihdettua kielen vaik englanniksi? nii 96 vuosimalli.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saa, soita mulle niin neuvon...
     
  14. E.P.

    E.P. 1st gear

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tämä Jeep on menossa nyt kesällä paalattavaksi, jollei joku ehdi ensin.
     
  15. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Yhteystietoja?
     
  16. HoTeGe

    HoTeGe 1st gear

    Heh, täytyy kertoa pari omaa Jeep-kokemusta kun ketjua luin... Jeepin kestävyydestä; 1. Jeeppini, Cherokee -95 4.0HO päätti loikata keskitalvella 80km/h:n vauhdissa vastaantulijoiden kaistan kautta jäiselle penkalle. Ei sitten osunu renkaat enää maahan eikä irronnut kuorma-autolla ja vetoköydellä, tarvittiin traktori ja ketjut. Traktorkuski sano että omalla vastuullas vedetään ketjuilla että varmasti menee jotain rikki. Ni ei mittään ongelmaa, eikun vaan matka jatkuu. Toinen Jeeppini myös Cherokee 4.0 ja -92 seisoi tien reunassa kaverin talon edessä mutkassa. Tulipa sitten muutama nöyrä Jonne kertomaan että vähän osuttiin Jeeppiin tuossa kun on niin liukasta... Tuloksena oli Jeepin etupuskurin vääntyminen ja puskurin muovisen pään irtoaminen ja lunastukseen mennyt ajokelvoton Ooppeli. Jeepin korjaus kesti 15 min ja vaati ruuvimeisselin ja rautakangen. Nykyisellä Jeepillä, Grand Cherokee 4.0 -93:sella on ajettu jotain 480tkm eikä mitään ongelmaa, työkseni vedän sillä veneitä välillä pitkiäkin matkoja ja isoja. Ainoo mikä on niin perästä, tod.näk. takajarruista kuuluu välillä hirveetä narinaa. Se johtuu vissiin jarrukenkien jumituksesta?
     
  17. Volvomies

    Volvomies 1st gear

  18. johan78

    johan78 3rd gear

    Hei. Menen huomenna kattomaan '01 2,5 Cherokeeta. Onko näissä jotain mitä pitäisi kovasti varoa? Näissä vikoissa xj:ssä kai aika hyvin jo saatu mahd. viat hierottua pois, jos niitä on ollutkaan... ;) Tämä yksilö: http://www.nettiauto.com/5225980

    Vaihtoehtona tämä: http://www.nettiauto.com/5105637 hinta vaan pomsahtaa.
     
  19. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Hyvä laite itselläni ollut jo 5vuotta samanlainen kun toi eka ja katso ovien alareunat alkavat keräämään ruostetta jollei ole ikinä pesty ja hoidettu (näin minulla käynnyt)perustekniikkaa ja kohtuuhinnoissa varaosatkin.
    Tilaa ulkomailta jos tuntuu kotimaan osat kalliilta itse tehnyt molempia Saksasta rahtikin melko halpaa ja osat aina 30-50% halvempia.
    Kulutus ollut 10-15 riippuu missä ja mitä perässä ollut koukussa.
    Miten tuosta saa 01 (rekattu 11-00) itsellänikin 00 ja todellisuudessa 99 kun vin-koodista katsoo valmistusvuoden.
    Näitähän rekisteröitiin ylivuotisina kuten monia muitakin Autokeskuksen tuonteja.
     
  20. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eturistikot, vai oliko näissä vikoissa jo toisenlaiset kuin esim. -90 mallisissa. Ja tosiaan ovien alareunat niistä alkaa mätiminen. Ynnä syytä on testata jakolootan toimivuus/ääntely. Liikkuuko valitsin pahemmin takertelematta ja ääntääkö loota. Ja sitä Part-Time asentoa ei testata pitävällä alustalla! Hajoo tai ainakin nypyttää.

    Jos aikoo vedellä kärryä niin ilman muuta tuo 4.0 vaihtoehto, käytännön ajossa kulutus lähes sama kuin 2.5 ja woimaa aivan eri malliin...
     

Kerro tästä muillekin!