JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. johan78

    johan78 3rd gear

    Kiitos vastauksista. Ei ole tarkoitus vedellä mitään painavempaa, jos ei sitten kaverin venettä keväällä joudu, mutta ei säännöllisesti ainakaan. Ihan talviautoksi kun tuo alkaa olemaan edullisimpia oikeita nelivetoja mitä on tarjolla. Ainakin jos suhteuttaa ikää ja kilometreja hintaan. Pitääpä koitta tuosta saada kaupat aikaan sitten. Uskaltako part-timea pitää lumikeleillä päällä? Mitkä ne asennot tuossa edes ovat? Ei ole ihan kauhean tuttu laite. Kaverin faijalla joksus oli vastaava, siitä vaan jäänyt hyvät muistot.
     
  2. johan78

    johan78 3rd gear

    Onko tuollainen 220tkm ajettu Grand Cherokee jo ihan lopussa? Näyttää vaan saavan 99 ja uudempia Grandejakin jo 97 ja uudemman 4.0 Cherokeen hinnalla. Tässä olisi Overlandi samalla suunnalla mihin menen 2,5 XJ:tä katsomaan http://www.nettiauto.com/5088769 Jos sijoittaa enemmän kuin tuon mitä aikaisemmin linkittämäni 2,5 XJ vaatii niin kannattaisiko suoraan tuo Overland ennemmin kuin XJ kutosella?
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Itellä oli yhden talven -90 XJ 4.0 ja ihan takavedolla pärjäs, tarvittaessa käytin Part-Timea. Ellen väärin muista ni toi Part-Time lukitsi myös keskitasauspyörästön ja varsin tönkkö käänneltävä oli.

    Yli 300tkm oli mun Jeepillä ajettu, kone huohotti raskaasti mutta toimi muuten OK. Jakokaatikko pelas myös. Eturistikot oli tiensä päässä ja lahovikaa leimaan. Eli rapiat 200tkm ajettu on vasta taipaleen puolivälissä. Riippuen pidosta tietenkin.

    Termarin toiminta kannattaa myös tutkata, mikäli kone ei lämpene normaali lämpöön vie bensaa, 4.0, aivan tolkuttomasti ja kabiinissa tarttee pilkkihaalarit :rotfl:

    Jos enimmäkseen kaupunkiajoa unohtaisin V8 mallin... Ellei paksu lompakko 8). Mun mielestä toi 4.0 kutonen on paras kompromissi kulutuksen ja tehon suhteen.
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Oot ehkä ymmärtänyt väärin tuon part-timen. :lol: Full-timea kantsii käyttää ekaks jos ei takaveto riitä. Sitten jos ei vieläkään kulje, niin part-time. Ite oon siirtynyt full-timeen sitten kun lumi on maassa ja keväällä takaisin takavedolle.
     
  5. downtown

    downtown 3rd gear

    kyllähän jeeppion hieno peli ei tosin oo pitempää kokemustaku v8 grand wagoneerista vaa ihimee hyvin tommone iso linttaki mennee ku survoo lämän tiskii mutta melekonen juoppohan tuo sen 360 kasi on
     
  6. johan78

    johan78 3rd gear

    Ei tullut kauppoja XJ:stä, mutta Grandi Overlandi teki vaikutuksen. Tukeva laite vielä 220tkm ajettunakin. Pitäiskö tossa 4,7 V8:ssa olla jotain josta pitäisi olla huolissaan? Paitsi bensankulutus :D
     
  7. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Kyllä mua harmittaa kun en aikoinaan ostanut (ei ollut kyllä hyväkuntoista myytävänäkään) V8-koneella olevaa... :(
    -Nooo, kyllä tuolla 4L kutosellakin pärjää... 8)
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Empä usko :) , meinaan jos XJ jää kiinni takavedolla ei se Full-Timellä liiku mihinkään jumista, jopa tasamaalla pysyy jumissa kunnes nykäsee Part-Timen. Ja asia on tarkistettu jopa Jamantilta. Ja Full-Timeä taas en käyttänyt koskaan siksi kun eturistikot oli risat 8) .
     
  9. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Täällä olis jeeppikuumeiselle XJ 4.0 automaatti limited -90. Kolme käyttistä tulee minulle turhan kalliiksi (yhdessä vakuutukset 0 %).
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    ^^Niin mie oletin, että auto on kunnossa ja sitä voi käyttää niin kuin on tarkoitettu. Talvikelillä tai muuten liukkailla kantsii pitää full-timellä koko ajan, eikä ensin ajaa takavedolla jumiin. Ei se tietenkään jumista välttämättä lähde full-timellä. Ja ne eturistikot pyörii ainakin tuossa mun XJ:ssä takavedolla ajettaessakin.
     
  11. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Jep, pelkällä takavedolla jää kiinni jo märällä ruohollakin, lukkoperästä huolimatta.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

  13. Ombo

    Ombo 1st gear

    Vaikutti vähän sekavalta tuo keskustelu Part-timestä ja Full-timestä, niin kerätään nyt sitten oma vähä tieto tähän viestiin. Ihan vain ettei tarvitsisi tästä enää veivata :D

    Full-time, nimensämukaisesti tätä voi käyttää millä alustalla tahansa. Mikäli etu, ja taka-akselit pyörivät eri vauhtia, välitetään hitaasti, tai ei ollenkaan pyörivälle akselille voimaa. On sitten autokohtaista millä periaatteella voima välittyy. Etuna juurikin yllämainittu helppous, ei tarvitse miettiä "voiko tällä nyt tässä ajaa". Heikkoutena ehkä eniten järjestelmän "hitaus". Jos ollaan jumissa, takapyörä sutii x-määrän ennen kuin etupyörälle välittyy tehoa. Tämän takia tarkka veivaaminen kiipelistä pois on vähän hankalempaa.

    Part-time, eli tönkkönelikko, junttinelikko, mitä näitä nyt on. Etu ja takaperät ovat "yhtä puuta", eli voimaa välitetään aina sama määrä molemmille akseleille. Taas autosta riippuen tämä asento joko lukitsee olemassa olevan keskitasauspyörästön, tai pelkästään kytkee sen ainoan olemassa olevan, jäykän nelivedon päälle. Etenkin vanhemmissa vehkeissä ei mitään keskitasauspyörästöä ole nähtykään. Toisinsanoen tällä asennolla on epäterveellistä ajaa millä tahansa pitävällä pinnalla. Karkeasti ottaen suoraan pystyy ajamaan, mutta heti kääntäessä aletaan rasittamaan voimansiirtoa aika tuntuvasti. Mikäli autossa on lukkoperä, muuttuu meno tässä asennossa aina vaan ilkeämmäksi, tai sitten hyvinkin tehokkaaksi menemiseksi maasto-olosuhteissa.
     
  14. mikki72

    mikki72 Gearhead

    Re:

    Lopeta ny hyvä mies niitten cd levyjen kans puljaaminen ja pyydä pukilta vaikka joku tollanen lahjaksi,ni voit kuunnella radiosta ne rokit..

    http://www.jammaa.com/fm-lahettimet.php
     
  15. jus57

    jus57 Gearhead

    OLIPAS! Ei vaan ihan saatu hintaa kohilleen :lol: Jäiköhän monesta satasesta vaille???
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Veivataan nyt vielä sen verran, että nuo mainitsemasi hitaus tai takapyörän sutiminen x-määrän pätee uudempien sitimaastureiden kohdalla, mutta ei tuon aiemmin käsitellyn Jeep XJ:n. Siinä kun on jakolaatikossa oikea tasauspyörästö, joka ei full-time asennossa ala välittää liikettä etupyöriin vaikka takapää sutisi miten kauan.
     
  17. Ombo

    Ombo 1st gear

    Jaa? Aina oppii uutta, nimimerkillä ZJ-mies. Mitäs hittoa tuolla full-timellä sitten tekee? Mikä tarkoitus tuolla lootan tasauspyörästöllä sitten on, ellei sitä voimaa ala välittyä toiselle akselille? ZJ:ssähän on ns. visko tuolla lootassa, mikä hoitaa sen voiman välittämisen.

    Tuntuu nyt itsestäkin tyhmältä kysellä, mutta jotenkin nyt ollaan täällä ihan ymmällä!

    Edit: No, harvemmin vuoden -93 maasturia sanotaan sitisellaiseksi... ;) Ihan vaan tuohon viskosysteemin liten viiveeseen viitaten, ei kuitenkaan herneitä tästä :p
     
  18. hara64

    hara64 1st gear

    Re: Re:

    onhan noita fm-lähettimiä talossa jo kolme kappaletta.
    siinä on vaan (IMO) oma vaiva ladata ensin cd pc:hen ja sen jälkeen johonkin hiton tikkuun ja jonka sitten tökkäät siihen lähettimeen.
    koko komeus törröttää sitten siinä tupakansytytin reijässä,jeee :mad:

    tai entäs kun menet kauppaan ja käyt levy osaston kautta kierroksen ja kas kummaa, mukaan tarttu pari lättyä.
    milläs ilveellä mä sen levyn/levyt siihen lähettimeen tökkään?? :eek:

    ja en todellakaan malta odottaa kotiin asti että sen saa ladattuu koneelle ja sitten tikkuun ja........ :poff:
     
  19. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Löysin tämän vähän ajetun ja hyvinpidetyn Jeepin kun hintakin natsas, ostaa pläjäytin sen sitten! 8) -Tässä on pelkkä takavetokin ja ne muutkin 4-veto ominaisuudet. :wink:

    [​IMG]

    Onhan sentään Oldsissa 7L V8 ja mahtavat äänet...
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa Rane58:n Grandissa on monipuolinen jakolaatikko. Onko jälkiasennus vai saiko ZJ -Jeeppejä tuolla varusteella?

    Jokatapauksessa tuokin vaatinee sen, että auto liikkuu vapaalla hiljaa eteenpäin, kun vedetään hidas neliveto päälle joka lukitsee akselit "yhdeksi "puuksi" En kyllä ole itseasiassa kokeillut meneekö hidas vaihde päälle jos auto seisoo paikallaan, saattaa mennäkkin?

    Eli kannattaa muistaa se ennenkuin suunnittelee ajvansa jonkin ojan yli, tai syvään lumihankeen.
     

Kerro tästä muillekin!