jenkeistä tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja skylark, 6.3.2006.

  1. arrakis

    arrakis 1st gear


    Monta kertaa olen samaa ihmetellyt... 8)
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    hmm..tuo onkin hyvä tietää.mutta riittääköhän tuohon se että osan alkuperämaa on kanada?eli miten tulli suhtautuu jos tavara lähtee kanadasta mutta meneen usaan ja sieltä vasta lähetetään suomeen?
     
  3. garagektc

    garagektc Gearhead

    Väittäisin että alkuperäinen lähtöpaikka (eli se kenelle hyödykkeestä maksat) ratkaisee. Mutta jos valuuttaa siirretään kyseisen osan tiimoilta johonkin muualle kuin kanadaan niin tietysti mutkistaa asioita.
    Ite oon tilannut kanadasta kiekkovarusteita ja ne tuli usan kautta. Alkuperämaana kuitenkin lähtöpaikka, eli no worries.

    Eihän euroopan välilaskujakaan noteerata. Eli suurin osa lentotavarasta tulee saksan tai ruotsin kautta eivätkä nämä pysäkit muuta alkuperämaata.

    Voihan se olla että jenkit saa tähänkin jonkun muutospykälän rakennettua, mutta uskoisin että kauttakulkua ei niittenkään protektionismipakkomielle saa verotettua. :poff:
     
  4. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Tarjoutui tilaisuus tilata osia tutun kaverin kautta, joka on lähiaikoina jenkkeihin lähdössä. Kaveri on menossa käymään firmassa, josta olin muutenkin aikeissa tilata suomalaisen välikäden kautta, nyt säästyisi kohtalainen summa. Kaverilla matkalaukut täyttyy omista ostoksista ja lupautui lähettämään mun tavarat postipakettina Suomeen. Onko hyviä vinkkejä miten kaveri saisi helpoimmalla paketin lähetettyä, olisko USPS Glopal Airmail helpoin tapa, kovin painavasta paketista ei ole kyse. Joulupapereihin ei taida tähän aikaan vuodesta kannattaa pakata, mutta mahtaako tommonen muutenkaan tullia kiinnostaa. :D
     
  5. nash

    nash 3rd gear

    se on ainakin halvempi kuin ups ja vinkkinä että vähemmän tullia menee mitä pienemmän hinnan ilmoittaa lähetyskortissa
     
  6. DD6

    DD6 Gearhead

    Nyt tuli tilattua kaasarin korjaussarja The Carburetor Shopista. Postimaksu on perinteisen järkkyä luokkaa, mutta eipä muualtakaan irronnut. Huomenna pitäisi lähteä, eli katsotaan ehtiikö ensi viikoksi.
    Puhelinpalvelu oli oikein ystävällistä, s-postilla varmistelin ensialkuun oikean kaasarin tyypin.
    Nyt odottelemaan. :wink:
     
  7. tyly

    tyly Gearhead

    hain tänään tullista -70 go wing reprospoilerin, hinta usassa 170 taalaa, rahti 54,- yht. 224,- eli 188,98 euroo tulli 4,5% =197,48 +alv.22% eli maksut yhteensä 51.94 euroa +siipi 188,98 eli kyl tuli hintaa proitskulle.
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Noin se menee. Nyrkkisääntöna voi pitää osille n. kolmanneksen lisää tullia ja veroa yhteensä, niin on aika lähellä totuutta.
     
  9. Stimbe

    Stimbe 1st gear

    Jenkeista tilaaminen

    Kun Usa:n paassa taytetaan sita tullilappua siina on mahdollisuus laittaa ruksi "lahja" ruuruun. Jos paketin arvo rahteineen on alle 50egee :soosoo: :odroll:
    ei mene tulleja. Ja aina on tullut suoraan kotiin .

    Niin on hyva kuitenkin laittaa mukaan kuitti/todistus tavaran arvosta!!
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Näinkin se on. Mutta muistakaa kuitenkin, että tullissa ne eivät ole aivan niin tyhmiä kuin niiden toivoisi olevan. Joten kaiken pitää kuitenkin olla uskottavissa rajoissa, ettei tämäkin homma johda tulevaisuudessa ylimitoitettuun väärinkäytösten estämiseen.
     
  11. nash

    nash 3rd gear

    pitäis tänään hakee yks imusarja kaasareineen tullista. Saas nähä paljonko menee tullia.
     
  12. Stimbe

    Stimbe 1st gear

    Jenkeista Tilaaminen

    Useasti ensimmainen kysymys on etta saisinko pienemman kuitin tullia varten... Se ei ole pelkastaan Suomen ongelma vaan samaan kysymykseen tormaa monissa muissakin maissa.
    Monilla on varmaan tullut ongelmia liian pienesta hinnasta...
    Pahin onnistunut yritys mita olen kuullut... -96 Diesel vani, hinta rahteineen tullissa 800 egee... Oli viela menny lapi...
    Kaytettyjen osien kanssa "oikea" hinta on tietysti monesti vaikea maarittaa.
    Kaikilta nailta vaikeuksilta tietenkin valttyy kun on valmis maksamaan sen minka pitaa... :D
    Jos tama kuittikikkailu on ainoa tapa saada osa riittavan halvalla... Lienee sitten liian kallis harrastus... 8)
    Elama on...
     
  13. rebel_cat68

    rebel_cat68 Gearhead

    Millä tavalla häneen saa yhteyttä jos haluaisi tilata tavaraa Suomeen, ja mikä on käytäntö, sekä hänen toimituskustannukset?

    Vai olisiko sittenkin helpompaa tilata itse?
    Olen meinannut tilata Summitilta tavaraa Mopareiheni...
    Tuttavan mielestä tilattaessa on paras pyytää lähettämään tavara 'BAX Global'ina koska se on halvempaa kun UPS'llä.

    Onko jollakulla mielipiteitä...?
     
  14. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Oletteko tilanneet classicindustries.comista,miten tilaus käytännössä tapahtuu?Maksu visalla,pitääkö itse esittää toive kuljetuksen suhteen vai lähettävätkö aina samalla vai vaihteleeko kuljetusfirma paketin koon mukaan?Mitä muuta huomioitavaa tilatessa?
     
  15. nash

    nash 3rd gear

    ne yleensä lähettää sähköpostilla toimitus vaihtoehdot ja hinnat joista sitten valitset parhaimman.
     
  16. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    USPS:n kautta yksi paketti olisi ollut maapostina 50e ja 100e ilmassa. Hermojen takia kannattaa ottaa tuo ilmaposti, jos on esim. kesäksi aikomus ajoon.
     
  17. DD6

    DD6 Gearhead

    Carterin korjaussarja saapui eilen, otti 8 vrk. Olen tyytyväinen, tälläkään kertaa ei mennyt ns. "välikäsien" kautta.
    Pääsiäisenä sitten osat paikalleen. :wink:
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tossa pintapostissa on hirveitä eroja. Vuoden vaihteessa tuli alle kuukaudessa ja nyt taas on menny jo reilu 2kuukautta eikä vielä näy eikä kuulu.
     
  19. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    2 kuukautta tosin canadasta saapui paketti,alkujaan lähetys oli tarkoitus tulla lentorahtina koska kyseessä oli kylkilista ,kuitenkin siellä päässä oli päätytty maarahtiin koska lähetys oli teräväkärkinen kuulin myöhemmin syyn kun tiedustelin asiaa canadapostista luullen paketin kadonneen.
    Varmaankin liittynee nykyaikana esillä olevaan lentoturvallisuus asiaan.
     
  20. Mustanggg

    Mustanggg 1st gear

    Miten paljon Suomessa on noita tullin toimipaikkoja, joista paketin voi sitten hakea? Voinko mitenkään tietää etukäteen mihin paikkaan mun paketit menevät?
     

Kerro tästä muillekin!