Jenkkifarkun valot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 21.7.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jenkkifarkun pitkät valot hieman reistailee. Kun laittaa ne päälle ja vähän matkaa ajaa niin sammahtelevat itsekseen ja välillä taas syttyvät. Kuulin että vika olisi valokatkaisiassa jossa on lämpörele. Valot vievät ilmeisesti liikaa virtaa? Autossa nelivalo systeemi, ulommaiset ovat H4 ja sisemmäiset H1. Auttaako asiaan jos asennan sisemmät H1 valot normaaleihin lisävalojen releeseen ja kytken ne ihan samallalailla kuin normaalisti kytketään lisävalot autoon. Vai onkaan näissä jenkkipeleissä jotain mitä pitäisi ottaa vielä huomioon?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin vanhemmissa (60-luku)oli lämpörele systeemi valokatkaisijassa. Paras keino on kytkeä ajovalokatkaisija hoitamaan relettä joka kytkee valot suoraan akulta tulevasta johdosta. Tällöin valokatkaisijaa kuormittaa vain releen virta ja myös valoteho vähän paranee suoran syötön takia.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo pitää paikkaansa... laitat pitkät releellä ja otat ohjauksen nykyisestä pitkien piuhasta.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    KERTOKAAPAS YKSINKERTAISEMMIN ETTÄ MINÄKIN YMMÄRRÄN!!!!!!!!!!!!
     
  5. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Eli tehdään normaali relekytkentä. Herätevirta auton omasta pitkienvalojen johdosta releelle napaan 35 ja maadoitus releen navasta 36. Virta akulta sulakkeen kautta releen napaan 85 ja releen navalta 86 valolpolttimolle ompiossa.

    Saman operaation voi tehdä myös lähivaloillekin.

    Meniköhän nuo napojen numerot nyt oikein?.

    _________________
    You Can't Beat The Cubic Inches.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: coupedeville 2003-11-22 17:31 ]</font>
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    mä laittaisin ihan normaalin kytkevän releen jossa napojen numerointi on 30, 85, 86 ja 87??
    30=jatkuva jännite akulta sulakkeen kautta
    85=releen ohjaus valokatkaisijalta
    86=maa
    87=valoille.

    Tollanen on se yleisin napanumerointi.
     

Kerro tästä muillekin!