Jenkkifarmari, stw pienoismallina?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Holley, 21.11.2011.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Ei löydy, ei. On mulla muut omat autot pienoismalleina, mutta farmaria ei ole. GM-farkku, Buick Electra. Lähimmäs menee Caprice sedan, josta löytyy 1/43- ja 1/36 (leikkiauto) -mallit, mutta en ole farmaria löytänyt. Buickissa kun keulakin on vähän omansa...
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Väittäisin että eipä ole... Rakennussarjapuolta on tullut kartoitettua, ja Modelhausilta löytyy hartsikorit 80-luvun Caprice sedan joka tosin muodoiltaan jossain määrin pielessä ja 90-lukuinen farmari-Caprice... Revellin 90-lukulaista poliisi-/taksiCapricea tarkoitus käyttää "kanta-autona". Sen lähemmäs ei taida olla mitään...
     
  3. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  4. Holley

    Holley Gearhead

    Hyppäsin metrin ilmaan, kun huomasin tämän topicin päivittyneen...

    ...mutta eihän tuo ollutkaan laatikkomalli, vaan se "oikeasti iso farkku", '74. Jos suomalaiset olisivat päättäneet, mistä malleista tehdään pienoismalleja, olisi voinut olla erilaiset merkki- ja mallivalikoimat pienoismalleissa. Eikä pahus vie silti edes Plasto ole tehnyt muovilelua farmarista!
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä oon kerännyt pääasiassanoita vaneja joita löytyy 43kpl mutta pitkäkattojakin pitää olla Oldsia 5 eri väristä. Käkkylöitä on kolme erilaista muutama chevy yks foortti kaks hudsonia ja toi isompi Chrysler http://www.motormaxtoy.com/categories/d ... n-country/
    Buikki vaan puuttuu multakin :(
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

  7. hotit

    hotit Gearhead

    Keräsin Brysslin ressulta mukaan 64 Ford Country Squiren. Aikanaan mulla oli samanlainen, tosin Country Sedanina. Värikin oli mallissa sama kuin omassa oli aikoinaan.
     
  8. 69

    69 Gearhead

    Löytyy matchbox dodge monaco estate 1978, ei lue mutta varmaan 1/43.
     
  9. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Enpä ole itsekään löytänyt Plymouth Fury Custom Suburbania (~75-78) mistään, voi olla etten osaa etsiä oikeista paikoista, yleensä olen aika velho googlen kanssa. Voinee myös olla ettei kyseisestä kamppeesta ole ollenkaan. Voisi olla että Dodgen vastaavasta mallista vois löytyä mutta olen taas niin nirso, etten edes harkitse sitä.

    Pykälää vanhempaa Fury farkkua löytyis ja muistaakseni vähän vanhempaakin.

    Jos jollakin on tietoa, että moisia löytyy, niin olisin kiitollinen jos laittaisitte viestiä tähän tahi privana.
     
  10. hotit

    hotit Gearhead

    Nyt tuli mukaan 59 edsel farmari tuliaisina.
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  12. c.a.m.i.n.o

    c.a.m.i.n.o 3rd gear

    Eipä löydy '80 luvun full size farkkua ainakaan 1:25 rakennussarjana, joten piti värkätä semmoinen käyttäen Buick GNX koria lähtökohtana.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nokkapellin alla "väkevä 307 cid"

    [​IMG]
     
    Holley, DD6, Marklin ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Jumankauta! Että on hieno! Oon nyt vartin tuijottanut näitä kuvia, kun töissä on verkko-ongelmia. Vain kaksi tyylivirhettä: kattoverhoilu ei roiku ja takalasin tiiviste ei ole korpulla.

    Uskomattoman hieno! Varsinkin, jos miettii, että lähtökohta on aivan eri kokoluokan auto.
     
    Rotten tykkää tästä.
  14. c.a.m.i.n.o

    c.a.m.i.n.o 3rd gear

    Kiitti kovasti! Ja se kattoverhoilu muuten oikeastaan roikkuu. Takaosan katto on sisäpuolelta sisäänpäin taipunut liiman pehmitettyä alimpia muovilevykerroksia.
    Tiiviste on varmaankin vaihdettu uuteen . Eihän tää mikään lintta oo ;)
    Joo koko kori piti halkaista pituussuunnassa ja leventää 5 mm.
     
    rane58 ja Rotten tykkäävät tästä.
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    :odeek: Ootko sä löytänyt jostain uusia taka-ikkunan tiivisteitä?
     
  16. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Hieno! Kelpais kirja-hyllyyn Broncon ja euro autojen viereen......
     
  17. Holley

    Holley Gearhead

    Onpa hienoa nähdä kerrankin stw Buick alle 1:1 mittakaavassa edes kuvissa, hyvää työtä c.a.m.i.n.o !!
     

Kerro tästä muillekin!