Jenkkimallinen kippisysteemi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja lincci, 6.1.2007.

  1. lincci

    lincci Gearhead

    Onko kellään tarkkaa tietoa tai piirrosta jenkkimallisesta kuormurin kippisysteemistä. Eli sellainen jossa hydr.sylinteri on vaakatasossa rungon suuntaisesti eli ei pystyssä niinkuin euromalleissa.Jenkkimallissa on vielä joku ihmeellinen vipusysteemi joka muuttaa voiman nostavaksi.Tarkat mittakuvat tarttis saada. :x
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    ite olen aihetta ajatellut ja meinannut ett semmosen "saksilava"-tyyypisen jutskan kun tekis sinne alle ja pieni sylinteri sitä saksea painaa ni pääsis helpolla!! ei tars olla niin pitkä sylinteri!!

    parit(neljä) "liuku-rullaa" ja sylinteri ja sopivaa u-rautaa mitä pitkin "rullat" kulkee ja rhs-pukkea jokunen meeeetri ni avot!! sihen viel näkis sen verta vaivaa ett tekis hiukan kapeemman kuin runko aisat ni tulis tota tukea kaato-tilanteessa hiukan lisää! niinkun "nummi" on käyttänyt sellasta "vakaaja-petiä" erikseen mis on pien syliteri painamassa lavaa/kippi-kehtoa suoraan

    piirtäisin kyl jos osaisin!!
     
  3. lincci

    lincci Gearhead

    Kyllä vaan ,samoilla jäljillä ollaan.Kippisysteemi joka ei vie maavaraa oikeastaan yhtään.Mutta ei kai sinne mitään rullia tarvita mihinkään. Ebaysta olen kattellut myytäviä kuormureita jossa näkyy hiukan mekanismia,eikä niissä mun mielestä ole mitään liukuvia osia.(jos sittenkään ollaan samassa asiassa)
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

  5. lincci

    lincci Gearhead

    :lol: justiinsa jotain tuon sorttista.mitat vaan hukassa.
    kyseessä on fordin f600 kuormuri vuodelta -60 jos kiinnostaa. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!