Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjolla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Swatti, 28.8.2014.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Virtuaaliviritystä oletan...
     
  2. Swatti

    Swatti 1st gear

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Finanssit vaiheessa ja auto-optioksi noussut pelottavasti sekki-mersu.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Legendaarinen topikki jo eläessään. Saisko tän pysyväksi tiedotteeksi?
     
  4. Swatti

    Swatti 1st gear

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Jos nyt sattuisi käymään niin että tulisi tuo sekkimersu hommattua ni pannu vaihtuisi varmaankin jenkkiauton pataan. E500 w124 pata on suht jykevä mutta yhren sekkimersun rakentaneena en sitä pataa rupea enää rassaamaan. Melko arvokasta touhua kans, näin verraten.
     
  5. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Mitäs tekemistä sillä secillä ja e500 koneella on keskenään?
     
  6. -TH-

    -TH- Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll



    Osta vaan sekkimursu.
    unoha jenkkiautot ja -koneet, ne on liian kalliita ja liian teknisiä noihin mersuihin.
    Tämä topikki on ollut kyllä hauskaa viihdettä seurata, mutta se alkaa jo pikkuhiljaa toistaa itseään.
    Piipahda vaikka välillä siellä datsuniklupilla tsekkaamassa ja tiedustelemassa uusimmat virityswinkit.(tähän dumpinsuhahdus)Virityshomma on kiinnostava aihe, mutta ei esim.turruttavan puuduttavaa mursujen viilausvinkkejä montaa sivua jaksa tavailla, varsinkaan saitilla jossa mielenkiinto suurimmalla osalla on enempi oikeissa autoissa.
    Mitä väliä on sillä kuinka paljon kiulun rakentaminen ja hierominen maksaa, ei siihen muuta tarvia kun että nippu on kunnossa?
    Nouhaardfiilings, 600hv mersuttii on varmaan ihan hyviä pirssejä :D
     
  7. Toope

    Toope 2nd gear

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Kunhan kuski on hevosia ohjastamassa.....
     
  8. Swatti

    Swatti 1st gear

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Eka kerta kun mersu tekee muutakin ku vaan ison koneen.

    Sekkimersun kone on "vaan iso kasi" mutta E500 pata oli huomattavasti kestävemmillä osilla varustettu, lähinnä aikansa teknologia-demo. Tämä johtaa taas parempaan jatkojalostus-potentiaaliin nykyajan tekniikalla.

    Molempien koneesta saa verraten samoja lukuja ulos mutta toinen niistä kestää niitä lukuja myös.
    Ero on huomattava vaikka melkein samasta puusta veistetty molemmat.

    E500 koneesta saisin ihmeitä aikaan suht helpolla, verraten isommasta SEC 560 -mallista/koneesta sais hetken vääntää jos kestävän haluaa.

    Jenkki-pata nokalle avaa paljon edullisia optioita.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    oliks toi jenkki-pata jo haarukoitunut johonkin tiettyyn konserniin tai jopa malliin vai riittääkö että on uudelta mantereelta?
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Varmaan konevikaisen bensa coupe Mersun jostain 80-luvulta vois saada jo aika huokealla;jos olis koppakin ruosteeton,niin siinähän sulle olis hyvä pohja laittaa sinne vaikkapa Chevrolet/GM LS-sarjan kone.

    Ei pitäis tulla ihan hirveän kalliiksi projektiksi jos LS mottikin olis kolariautosta pois purettu.Johtosarjoista, ECU:ista,sun muusta sähköhommista sydämensiirron osalla ei tarvitse huolta kantaa,kun sullahan on vankkaa tietämystä em.asioista.

    Ei muuta kuin panet vaan hihat heilumaan,ja laittelet väliaikatietoja hankkeesta kuvien kera.Saat olla varma että "suksee" on taattu!!
     
  11. Swatti

    Swatti 1st gear

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Perus pikkulohko lienee se "helpoin" osien saatavuuden osalta, tosin löytyyhän noita muihinkin. Lopullista päätöstä ei ole tehty.

    Sekki-mursu sai uuden sisustan ja faceliftin 86 eli vuosihaarukka on melko pieni. Tosin tuoltakin pätkältä tarjontaa on todella paljon, ihan tasokastakin.
    Melko harvoin löytää kone-vikaisia yksilöitä, tuo tekniikka ei ehkä ole suorituskykyisin mutta melkein tuhoutumaton.

    Sähköt tuon ikäisissä on melko simppelit. Ainoa mikä vähän mietityttää on mersun cruise-viiksi. Sen ohjain on konehuoneessa ja lähtee täten orkkis-pannun mukana vekeen... Toooosin samallahan voisi mokoman päivittää uudempaan 2-vaiheiseen.

    Tiukka seulonta on jo päällä niin mobile.de:ssä ja nettiautossa siltä varalta että sopiva osuu kohdalle.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Mun piti kerran duunaa parituhat heppanen siipimopari, mut sit cruisailuviiksien kanssa tuli vähän tilanteita ja homma jäikin suunnittelu asteelle.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Joo,5.7 Volvo täysin realistinen projekti.
    Mun kohdalle sattui aivan merkillinen juttu viime syksynä.Kuljen nimittäin työmatkani polkupyörällä,ja Vantaan Ylästössä Ollaksen tien ja Pitkäkosken välimaastossa kun olin keräämässä mustikoita,niin törmäsin vanhaan puulaatikkoon.
    Puulaatikko oli iso kooltaan ja vanha;päällä luki DB 605.Vithu,vanha natsien messerchmittin moottori!!!
    Arvaa olinko ällikällä lyöty?
    Keräsin motin talteen,aika raskas yksin kantaa,kuitenkin painaa yli 500 kiloa.(laitoin sen Toyota Aygon takakonttiin ja vein talliin).
    Tein siihen adapterin,jotta voin liittää sen Powerglide vaihteistoon,mikä onkin valmiina ennätystuloksiin.
    Kansallismuseo on kysellyt mun touhuistani,koska olen ilman lupaa käyttänyt hyväkseni museoarvoista materiaalia.En tiedä miten tästä selviän

    P.S Jos aiotte kuljettaa Daimler-Benz DB 605 moottoria Toyota Aygon takakontissa,niin kannattaa huomioida se,että takalasi on pakko irroittaa,koska kaksivaiheinen turboahdin ottaa siihen kiinni.
     
  14. Swatti

    Swatti 1st gear

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Aistin trolleja.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Kyllä ne trollit kaikkoaa kun projekti lähtee liikenteeseen...
     
  16. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Siis ihan oikiasti,metästä löytäny tuon myllyn puulaatikossa??
     
  17. Swatti

    Swatti 1st gear

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Sanonta: "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty" pätee projekteihini melko tarkkaan.

    Jos kaikki on hyvin suunniteltu, ei aikaa ja eritoten rahaa pala turhiin ongelmiin. Myös erilaisiin komplikaatioihin on syytä varautua.

    Täällä foorumilla ei harmi vaan näy kaikki asian eteen tekemäni työ.

    Niitä ketä kiinnostaa:
    - Kävin katsomassa omistajansa ylpeyttä, talliin jemmattua träns-ämiä ja mainitsin projektistani. Mittoja, muotoja ja eritoten alustaa katselin. Lääniä enempi ku mersussa mutta hommaa myös enempi.
    - Bongasin erään porukan joka oli turpottanut LS-koneen ja aikoivat sen asentaa nipponin keulalle. Sain puhuttua heidät ympäri etteivät edes yritä sitä skylliin tunkea, ei mahru. Hieman erilainen mitä itse haen mutta opin vähän uutta siitäkin...
    - S65AMG lootalle löytyi kysyntää heti kun edes mainitsin piireissä että "ehkä tulee myyntiin jos ei sovi" ja tarjottiinkin enempi mitä ajattelin pyytää. Vaatimus laatikon suhteen on automaatti jota voi käskettää käsin tarvittaessa.
    - Löytyi pahasti peräkolaroitu sekki-mursu joka purettu totaallisesti. Suht lähellä kans ja kuulemma ei menossa mihinkään joten saa mittoja helposti vaikeistakin paikoista
    - Kävi ilmi että kaverin siskon mies on kokenut saksassa kävijä ja näemmä hakenut enempikin rautaa sieltä. Mobile.de:n tarjonta siis tarvittaessa käytössä.
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Kuva edes yhdestä (monikossa kun puhut) hyvin suunnitellusta ja loppuun viedystä ois kiva.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Kyllähän noita löytyy harvase päivä :lol: Itse taannoin löysin numeroitten perusteella 427 mikä kuulu joko AC Cobraan tai sit oli tehty Nascariin. Se on niin yleinen kone joten löin sen laiturin ankkuriks mökille :rotfl: Mulla oli vaan mopoauto mut siihen se mahtu apparin paikalle.
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Re: Jenkkirauta turbo-tekniikalla, mitä vaihtoehtoja tarjoll

    Perustiedot[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
    Tyyppi: 12-sylinterinen nestejäähdytteinen mekaanisesti ahdettu käännetty V-lentokonemoottori
    Sylinterin halkaisija: 154 mm
    Iskunpituus: 160 mm
    Tilavuus: 35,7 l
    Pituus: 2 158 mm
    Leveys: 760 mm
    Korkeus: 1 037 mm
    Kuivapaino: 756 kg
    voi tehdä toyotassa ahdasta :D
     

Kerro tästä muillekin!