Jenkkirekka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Scottsdale1980, 7.10.2006.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Suomen Tivolilla on "asuntovaunun" veturina vanha jenkkirekka. Viime kesänä näin ja kuvasin Kuopiossa mutta en muista missä kuvat on. :( Pitää vähän kollata cd:itä.
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Löytyi. :lol:
    [​IMG]
    Siis Suomen Tivolin asuntovaununveturi
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    MR kilvissä näyttää Pete 359 olevan..mites se meni että MR kuorkilla ei saa ajaa ammattiajoa no eihän tuollaisen vetämiseen liikennelupaa tarvitakkaan mutta entäs se 30pv?
    Nätti kuitenkin on mikähän mahtaa olla kärryn pituus?
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Olin havaitsevani samanlaista epäluuloa rekkakuskien piirissä, kun firmassa oli joku jenkkiveturi vuokralla mainostarkoituksessa.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kysyn ihan puhtaasta uteliasuudesta mikä on kärryn pituus. On se Perkeelen kummassa tuo junttiasenne että heti on vittuilemassa jos jotain kysyy /kyseenalaistaa?
    Vai oltiinkos tässä kuvagallerian kommentteja arvostelemassa.?

    Juuri äsken kyselin Horton Harrin Kenworthin kuskilta puhelimitse sen Kenun speksejä miten ne menee vs eurot ja ainakin mitä selvitellyt niin etuakselit jenkeissä on noin 6.5 tn akseleita kun Euroissa on tonnin pari rajummat.
    Takapäässä jää myöäs tonnin pari jälkeen ja jos taksa menee tonnien mukaan niin onhan se vittumaista jättää reissussa 6-700 euroa kotiin vain tuon takia.
    Mä ajattelen asiaa ihan sitlä kantilta että ostan vanhan jenkkierkan ja ajan sillä tyytyväisenä omaa ajoa siten että se kannattaisi myös koska sellaisen kanssa kokonaiskustannukset on halvempia vaikka tekis konerempan joka kolmas vuosi.

    Se että jos joku ajaa ammattiajoa taasen MR-kilpisellä (ei dieselveroa)vääristää kilpailua ja sillä voi tulla kylkiluut huonoon happeen kun osuu väärään rekkaparkkiin...
    Vai haluaakos täällä joku että tuollaisen tempun ansiosta kaikilta kulkineilta menee MR kilvet ja palataan vanhaan tuttuun systeemiin?


    Sanon itsekkin että mitä noita jenkkirekkoja on nähnyt niin ei niissä ergonoima ole lähelläkään euron tasoa edes uusissa mutta kyllä nekin oppii pakon edessä.
    Taasen kun haukutaan vanhoja autoja jotka otettu show-autoiksi pitää muistaa että lelut ja työkalut on erikseen...ja leluja pitää verrata samanikäisiin työkaluihin silloin välimatka ei jääkään niin hirveen isoksi.
     
  7. Rüsselsheim

    Rüsselsheim 1st gear

    Onko tuo kisa Aspenin takana näkyvä -69 Camaro, Nostalgia Race:n kisa peli nykyään?
    Näyttää niin samalle, mitä ex. työpaikkani sponssaa.

    http://s17.photobucket.com/albums/b82/l ... h=imgAnch1

    [​IMG]

    Siinä kuvaamani kuva, Suomentivolin autosta keväältä kokkolasta.
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toi Horton Kenworth on muutes niitä jossa on jarrut vaan takapyörissä. Kuulemma seinällä roikkuu sakkolappu, 161km/h porvoon moottoritiellä, tietysti kärri perässä. :rotfl: Mitens ne 70-luvun euroveturit menee :poff:
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear

    Eihän noissa tosimiesten jenkkiletkoissa kuulemma ole ollut sen paremmin etujarruja, ohjaustehostinta kuin synkronoitua laatikkoakaan. Sen takiahan kuskeilla on asuntovaunut rungon päällä, että saa mennä samantien huilaamaan, kun päivä päättyy...

    Vaan kaipa ne Eurotkin menee lavan ja kärryn kanssa ihan tarpeeksi lujaa. Välityksistähän tuo riippuu ja tuskin rauta tietää, missä se on koottu. Eikä ne etujarrut kauheesti huippunopeutta laske, rumpujarru kun ei ajossa pahemmin laahaa. Se vaan on aikamoista jälkee, mitä 160 km/h posottavalla rekalla voi saada aikaan. Pienemmässäkin vauhdissa voi tulla melkosta rusinaa.
     
  11. chevystw

    chevystw 1st gear

    Ei ole White vaan Volvo. VN-sarjaa ameriikan markkinoille. Googlettamalla löytyy vanhemmista kuvia, tässä uudempi painos:

    http://www.volvo.com/trucks/na/en-us/products/highway_trucks/
     
  12. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

  13. M

    M Gearhead

    Molemmat tavallaan oikeassa, eli Volvo osti vaikeuksissa olleen Whiten aikanaan ja teki autoja vähän aikaa Volvo-White merkillä kunnes muuttuivat kaikki Volvoiksi. Jonkin verran vissiin ovat käyttäneet Ruotsinmallien osiakin noissa...
     
  14. luppes

    luppes 1st gear

    tässä muutamia tietoja jos olet kinnostunut jenkkirekoista.
    Täällä FHRA:n toimiston pihalla seisoo Vesan jenkki "Rautia " Volvo VN
    ja Keworth punainen, en muista oliko se Auto ja Kuljetuslehdeen tuoma,
    tämä vois olla myynnissä, Myös suohon uponnut ja runko vääräksi mennyt
    Kenwort on olemassa ja kohtalon määrää vakuutusyhtiö varmaankin myynnissä.
    Kuulin myös että se mistä Volvo VN on hankitu, on ostanut vastaavan mutta uudemman.
    Vielä olis mynnissä buldog mallinen Volvo White joka majailee Huittisten suunnalla tämä auto oli joskus FHRA:n käytössä.
    Olen myöas saannut ajella yllämainituilla vehkeillä, Volvo White yhdistelmällä kävin jopa Englannissa, arvatkaa oliko haasteellista ajaa
    vasemman puoleista liikennettä, oikean puoleisella ohjauksella ja se
    perävaunun katsastusreissu paikallisella konttorilla.

    - Luppe -
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    155 tyhjä kärry peräässä MB V10 tuplaturbo ja 140 täysi lasti päällä, eräs tuttu "Enkeli" ajoi ruotsissa....välitykset loppui kesken Mersusta mitä Horton Kenusta ei lopu taasen Horton kenusta lopuu voima mitä Mersusta ei loppunut ikinä,
    Juuri tänään juteltiin ko. autosta että Kotka Alastaro keskinopeus 100 sillä toissakesänä, kuulemma pakko ajaa hiukan lujempaa sillä koska lehtijouset on niin lyhyet ja jäykät että 80 vauhdissa on vielä aivan hirveä ja välitykset niin pitkät että suurin pykälä ei edes pesässä.
    Samoin juteltiin että eräs kotkalainen ajeli aikanaan rahtia tylppänokkasella Mackilla ja kun sen hankki niin töitä tehtiin aivan helvetisti että sen sai ajoon, mutta kun vihdoin saatiin (mm kaikki lasit vaihtoon) tuurikuskeista ei ollut pulaa, vaihtuvuus vaan oli reissu ja kuski.

    Juuri katselin jenkkilän firmojen työhonottoja rahtariksi eilen ja yksikin mainosti että olemme nostaneet nopeutemme 65mph matkavauhtiin koko talon sisällä.
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    Se punaine Kenu juurikin tämä auto ja kuljetuslehden tuoma.
    COE Whiten näinkin Huittisissa ohimennen keikalla joten kiitos varmistuksesta kun epäilin nähneeni väärin ohiajaessa.
    Varmaan oli mukava englanninreissu...
    Miksi PV piti katsastaa englannissa?

    Kiva olis tietää mihin hintaan noi pelit on myynnissä ?
    Kun vertaa jenkkilään ja jumppaan mitä vaaditaan ennenkuin kilvissä.
     
  17. luppes

    luppes 1st gear

    Kärry oli englannin kilvissä.
    Hintaa en osaa heti sanoa, punainen on suomikilvissä mutta on poistetturekisteristä seisonnan takia eli vaatii katsastuksen.

    - Luppe -
     
  18. Maria

    Maria 1st gear


    Et mitenkään haluais lyhentää tuota linkki vaikka http://www.tinyurl.comin avulla??
     
  19. Geebe

    Geebe Gearhead

    Parikymmentä vuotta sitten olin mukana hakemassa Auto-ja kuljetusviesti tjsp-lehden Kenworthia kun se oli ollut talvisäilössä jossain Tampereen lähiössä, olikohan se Lempäälä tai Toijala tai jotain muta K-kirjaimella alkavaa.
    Härveli oli juhlava näky, noita ei silloinkaan näkynyt liikenteessä ja olo oli kuin Sonny Pruitt:illa kun fulleria hämmensi ja Cummins murisi. Paljon miehekkäämpi peli kuin Sisu samalla tekniikalla.
    Hytin takaseinään oli Simo Riikonen piirustanut jonkun onanoivan Viikingin mutta ei se haitannut kun hytin sisältä maailmaa katseli.
    Olikos tämän rungon päällä Klaude Kopterin (Bremer) ajanjakson jälkeen hinurivarustus ja siitäkö se sitten meni Raiskille ?
    Olisihan nokkamallinen jenkkirekka räyhä harrastepeli. Jos ei kilpiin muuten saa niin eikös nuo tivolit ole rekisteröineet joitain europelejä traktoriksi tai jotenkin muuten työkoneeksi, välttävät siten diiselverot ja rekisteröintisotkut. Tulisiko maksiminopeudeksi 40 km/h.
    Toisaalta hupipeliksi mr-leima voisi olla sopivin.
     
  20. arzi

    arzi Gearhead

Kerro tästä muillekin!