Jippii!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja RivO, 8.6.2004.

  1. RivO

    RivO Gearhead

    Tänään töihin ajellessa alkoi öljyvalo palamaan liikennevaloissa. No, ajattelin että aimman kaasarin tulvimisen takia öljyssä on bensaa niin paljon, että ei riitä viskositeetti. No, eikun vaihtamaan öljyt. Ei merkittävää parannusta aiheeseen.

    Eli Buickissa remontti edessä. Voi olla että inspiraation ja ajan puutteessa, voi vierähtää jokunen tovi.

    Voi hitsin hitsi.......
     
  2. RivO

    RivO Gearhead

    Pääseekö 63-rivierassa vaihtamaan öljypumpun alakautta nostamatta moottoria, onko kukaan yrittänyt?
     
  3. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

  4. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tarkista nyt ekaks öljynpaineanturi. Se on yleisin öljynpaineen merkkivalon syttymissyy.
     
  5. RivO

    RivO Gearhead

    Vaikkakin öljypaine valo palaa, nostajat ei pidä mekkalaa tyhjäkäynnillä. Ja (pieni toivonkipinä ilmassa) jos laakerit ois finito, nostajille ei riittäisi enää painetta? Mutta voiko vika olla pelkästään anturissa, koska suuremmilla kierroksilla painetta löytyy, ainakin sen verran että valo sammuu. Toivottavasti on vain öljypumppu, tai anturi tullut tiensä päähän. Koska meinasin joskus tulevaisuudessa ottaa kiukaan ylös ja purkaa osiin ja laittaa kuluvat uusiksi, mutta en soisi vielä olevan sen aika. Muuten kone pelaa suht hyvin. Tosin bensa kyllä kelpaa, mutta se johtuu vanhasta kartterista.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    kuinkas nyt kaasari on niin tulvinut että öljyn seassa bensaa olisi. Ei kuullosta terveelliseltä.
     
  7. RivO

    RivO Gearhead

    Olen tilannut osia http://www.buick-parts.com:ista, löytyy aika hyvin tavaraa. Paikallinen varaosa myyjä neuvoi laittaa 20W50:stä, nyt on 10W30:stä. Sanoi että voi pidentää vanhan pumpun vaihtoaikaa, tiedä sitten. Ennen on paineet kestänyt 10W30:llakin.
     
  8. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Mutta voiko vika olla pelkästään anturissa, koska suuremmilla kierroksilla painetta löytyy, ainakin sen verran että valo sammuu.

    Voi. Mulla meni juuri tollalailla omasta anturi rikki.
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ja mulla meni kans. Säikäytti kanssa aika pahasti...
     
  10. RivO

    RivO Gearhead

    Ei riittänyt öljyn vaihto eikä anturin vaihto....
     
  11. makke

    makke 1st gear

    Laita siihen _mekaaninen_ öljynpainemittari (eli letkulla) hetkeksi kiinni ja katso missä ne paineet todellisuudessa on. Ei tarvii alkaa miettimään onko anturin arvot oikeat, onko vikaa sähköissä tms.
     
  12. RivO

    RivO Gearhead

    Pumpulla korjaantui
     
  13. juulos

    juulos 3rd gear

    Kestikö 1,5 vuotta korjata :eek: :lol:.

    Noh... projektit etenee omalla painollaan. On huomattu.

    Hyvä kun kommentoit miten asia korjaantui. Liian usein kysellään ohjeita ja ei sitten ole loppujen lopuksi kerrota miten se korjattiin.

    Tästä usein apua muille saman asia kanssa pähkäileville.
     
  14. RivO

    RivO Gearhead

    1 Vuosi. Totta, että kun vehkeet saadaan kuntoon, unohtuu yleensä ilmottaa asiaan paneutuneille se oikea syy, mikä oli vikana.
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    Olisiko tuossa ollut kyse siitä että pumpun paineensäätöventtiilin kara jäi jumiin (kulumaa)? Silloinhan öljynpaineet voisi yht'äkkiä kadota ilman että laakerit hajoaa (jos lopettaa ajelun). Käsittääkseni pumpun normaalikuluma myös syö laakerit, sehän tapahtuu pikkuhiljaa.
     
  16. RivO

    RivO Gearhead

    pumpun pesä oli naarmuilla, öljypohjassa jotain pakeliitin omaista , sinne kuulumatonta, mutta niin isoa palaa, ettei ne mahtunut öljysihdistä läpi. En tiedä mikä oli kuluttanut pesän, varmaan ne pakeliitin palat, mitkä mahdollisesti olivat mahtuneet sihdistä läpi ja menneet filtteriin.

    Pakeliitti ilmeisesti jakopäästä?????
     
  17. RivO

    RivO Gearhead

    Tänään töihin ajellessa alkoi öljyvalo palamaan liikennevaloissa. Enää en ajatellut öljyssä olevan bensaa.

    Hyvinhän tuo parituhatta mailia kestikin.

    Voi itku...
     
  18. RivO

    RivO Gearhead

    Voisko olla noin? Nyt on siis uusi pumppu ja paineet alhaalla.
     
  19. RivO

    RivO Gearhead

    Nyt pysy paineet tyhjäkäynnilä, kun ajelin töistä kotiin. Ruokiksella ei kestänyt??? Nyt laskin low:lla niin kovaa kun pensapaineet/venttiilinjouset antoivat myöten. Eli kone kiersi yli 4500 ainakin. Meinasin että jos on paineensäädin jumissa , tai jos on ilmaa systeemissä(???), niin pumppaa pumppu ainakin niin paljon kun irtoo. Koton ei valo syttynyt. Eihän kampiakselin tiivisteiden kunto voi millään aiheuttaa paineiden laskua?

    Huomenna tod.näk. taas syttyy :-?
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ootko mitannut mittarilla paineita? Omiin autoihin tullut laitettua mekaaninen painemittari, kun ei nuihin nykyajan antureihin tunnu olevan luottamista.
    Tai jos siellä on vaan niin kuluneet laakerit ettei ole painetta. Ja uudella pumpulla jaksoi pumpata vähän paremmin, niin että painetta oli tuon vähän aikaa taas riittävästi valon sammuttamiseen.
     

Kerro tästä muillekin!