joku saunoo ilman

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mesev8, 28.1.2012.

  1. mesev8

    mesev8 3rd gear

    voi v---u tuli iroitettua tuulilasi oldsista niin joku valopää oli tunkenu pesusienet kunpaankin ala nurkaan tivisteeksi et ei tulis vedet sisään on se kiva ku löytyy näitä ennenkin harrastettuja autoja :mad:
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, ei oo kans koskaan menny jakeluun, et jos jotain vaivautuu purkamaan ni miks sitä ei voi korjata/asentaa paikalleen kunnolla. Varsinkin kun välillä noita virityksiä kattoessa on tullut mieleen, et tekemällä homma niin ku se kuuluu ois päässy helpommalla, ja joskus varmaan halvemmallakin. :rotfl:

    Mut joo, jälkikäteen naurattaa, mut harvemmin naurattaa sillon ku noita löytyy...
     
  3. JesseX

    JesseX 1st gear

    Omasta rojektista löyty sähköjä purkaessa karvaperseliitoksia mitkä oli päällystetty PURKALLA :poff:

    Älä masennu, et oo ainut joka joutuu tekeen remontin korjausta :rotfl:
     
  4. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    onnistunut topicin otsake ainakin. lähes yhtä onnistunut, mitä korjaus :lol:
     
  5. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Koulukaveri oli melkoinen yritän-tehdä-sen-itse mies. Osti autotrailerin, ja johtosarjat oli niin karussa kunnossa että tuumas pääsevänsä helpommalla kun tekee johdot kokonaan uusiksi.
    No siinä sitten työn touhussa tuli pajalla kysymään että oisko kellään lainata paria rosvoliitintä kun ei itelle tullu mukaan.

    Kaveri ei oikein tajunnut kun kaikki ympärillä olleet hiljeni ja ilmeet oli :eek: Jokainen toki tekee omille vehkeilleen mitä haluaa, mutta jos uutta johtosarjaa tehdessä pitää turvautua rosvoliittimiin niin peli lienee jo hävitty :lol:
     
  6. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Kyllä moinen vetää hiljaiseksi. Kai opastitte, että miten kannatas ehkä tehdä?
     
  7. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Parhaamme teimme ja yritimme, mutta kyllä sekin kaveri kävi insinöörin paperit koululta hakemassa samana päivänä kuin minä :rotfl:
     
  8. Frösä

    Frösä 2nd gear

    ...vituikshan se meni :rotfl:
     
  9. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    aika harvassa taitaa olla sellaset vehkeet missä ei tulis tuommosia ylläreitä vastaan. Itekkin joskus ihmetelly että ku korjataan jotain nii miks mennään siitä missä aitaa ei oo ollenkaan ja tehdään kaikenmaaliman purkkavirityksiä ku pikkasen enempi aikaa ja vaivaa käyttämällä sais kunnollisen. Joillekki ei sais myydä mitää työkaluja/tarvikkeita/lisävarusteita. Itekkään oo mikään mestari mut uskallan kuitenki kysellä apuja tai maksan osaavasta asennuksesta jos taidot loppuu kesken
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    80-luvun B-korisissa GM:issä on semmosta solukumin tapaista sientä a-pilareiden sisällä jo ihan tehtaan jäljiltä, tarkottaakohan topikin aloittaja näitä vai oliko siellä ihan oikeesti pesusientä?
     
  11. HV

    HV Gearhead

    Heti tuli minulle myös mieleen tämä homma, että jos tarkoitetaan näitä tehtaan asennuksia. Kuvia olisi hauska nähdä tästä korjauksesta...
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä sitä vaahtoa on tungettu H-bodynkin a-pilariin. Hyvä, että oven saranassa
    on lisätuki takana. Olis muuton ollu lokinsiipi maassa.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Fordin F-sarjan pikupeissa on pesusientä hytin kulmissa ainakin '87-'97 välillä. Jatkohyttisissä koko takaosan matkalta. Varmaan muutama miljoona autoa mennyt sen takia paaliin. Pässit.
     
  14. Vormula-77

    Vormula-77 1st gear

    Ovat ilmeisesti tehtaalla pelänneet, että tulee liian pitkäikäsiä autoja ei mene uudet kaupaksi. Kaveri ihmetteli aikoinaan et miten hänen auto alkaa ruostumaan epätavallisen nopeesti, kurkkas verhoilujen alle ja huomas et edellinen omistaja oli tunkenu kaikki kotelot ja pilarit täyteen lasivillaa...
     
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kyllä noi pesusienet siellä Oldsin a-pilareiden alapäissä on ihan tehtaan vakiovaruste ja aiheuttaa ensimmäisellä kerralla sellaisen WTF-fiiliksen. :rotfl:
    Nimim. itsekin parit sienet poiskaivelleena...
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    muistaakseni pontiac parisiennessä ei ollu sientä että oisko kanadalaiset ollu sen verran "tyhmempiä".

    mut naapurinsälli vaihto uudempikeulaseen kapricefarkkuunsa noi etutolpat :eek: vanhemmasta impalasta eli oisko vaan joissakin vuosimalleissa?

    tuli mieleen että mb w115 koppasissahan oli takakontin lattiassa superlonia peltien välissä mistä aiheutui takakontin notkahdus. muistaisin tuulilasin käytettyjen autojen osto opasta 80 luvun alussa selailleeni ja siinä seisoi noin.
     
  17. mesev8

    mesev8 3rd gear

    oldsi

    jos toi pitää paikkansa niin on se insinööri kun ton on keksinnyt niin vähänpihalla :mad: tai jos ne on aatellu et se toimii kosteuden poistajana :-?tosin aika mittavat ruostevauriot siinä nyt on jotka pitää korjata et kyllä siinä muutama tunti menee rattoisasti :rotfl:
     
  18. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    kyllä sitä suomessakin on osattu/osataan, ainakin 70-luvun alussa maahantuoja veti ainakin taunuksiin ja corttiinoihin takahelmat täyteen uretaanivaahtoo, miksi, en tiedä..
     
  19. PK

    PK 1st gear

    Ai ne oli maahantuojan laittamat. Aikanaan tuota ihmettelin, kun taunusta aloitettiin saattamaan maalauskuntoon. Ainakaan -75 tanessa ei vielä 1985 ollut tuosta puhjennut ja 1991 auton myydessäni oli vieläkin ehjä.
     
  20. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Aina on aikaa tehdä uudelleen, mutta koskaan ei kunnolla.
     

Kerro tästä muillekin!